Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Skånetrafikken. Landskrona, Malmö og Lund
Gå ned Sider: 1 [2]
Trolleybusser med batteripakke til kortere ture uden ledninger er vel den smarteste løsning, hvis man absolut vil elektricificere højfrekvente buslinjer? For tænk da al det slid, man undgår ved ikke at slæbe tonsvis af batterier med hele tiden. For ikke at tale om mindre energitab og -forbrug, og så undgår man også de tvivlsomme udvindingsmetoder for de sjældne metaller, der bruges i batterier.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: Danskjävlar Dato 26/09-23, 20:46Men på samme tid får man nok en hel del folk der klager over at ledninger over deres gade blot italesættes (selv hvis gadebelysningen har været hængt i ledninger oven over deres gade i årtier)

Forskellen består vel i at gadebelysningen er isolerede kabler, mens køreledningerne er uisolerede. Ved nedfald af gadebelysningskabler er det derfor kun enden, der er farlig, mens hele køreledningen er farlig ved nedfald.

Citat fra: Dampfmeisteren Dato 28/09-23, 08:09
Citat fra: Danskjävlar Dato 26/09-23, 20:46Men på samme tid får man nok en hel del folk der klager over at ledninger over deres gade blot italesættes (selv hvis gadebelysningen har været hængt i ledninger oven over deres gade i årtier)

Forskellen består vel i at gadebelysningen er isolerede kabler, mens køreledningerne er uisolerede. Ved nedfald af gadebelysningskabler er det derfor kun enden, der er farlig, mens hele køreledningen er farlig ved nedfald.


Men de her folk klager ikke over sikkerhed, men blot om udseende.

Skånetrafikken. Landskrona, Malmö og Lund
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 28/09-23, 18:32.
Citat fra: Dampfmeisteren Dato 28/09-23, 08:09
Citat fra: Danskjävlar Dato 26/09-23, 20:46Men på samme tid får man nok en hel del folk der klager over at ledninger over deres gade blot italesættes (selv hvis gadebelysningen har været hængt i ledninger oven over deres gade i årtier)

Forskellen består vel i at gadebelysningen er isolerede kabler, mens køreledningerne er uisolerede. Ved nedfald af gadebelysningskabler er det derfor kun enden, der er farlig, mens hele køreledningen er farlig ved nedfald.

Nope. De er alle uisolerede undtage hvis der er risiko for grene eller lignende kan ramme dem.

Gå op Sider: 1 [2]
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak