Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Vigespor og godstog
Vigespor og godstog
Af mpp. 18/04-23, 13:39.
Der har været noget snak om digitale koblinger, køreplaner og vigespor og her undrer det mig lidt hvor vigtige vigesporene er. Kan det passe at der på vigesporene lige præcist kan holde et godstog, der så for at blive overhalet først skal ned i fart og derefter skal accelerere til normalfart igen. Tager det ikke en masse tid og kapacitet når et godstog skal stoppe og derefter op i fart igen? Andre nævnte at man med automatiske koblinger ville kunne køre hurtigere med godstog og det giver vel en større kapacitetsforbedring?

Eller overser jeg noget fuldstændigt her?

Gå op Sider:[1]
DSB MX 1038
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak