Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:01Kortet gælder hos DSB, Arriva (undtagen Varde- Nørre Nebel), Skånetrafiken mellem Østerport og Københavns Lufthavn, samt hos NJ.Det står vidst også på hans kort
Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder. Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder. Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.
Citat fra: Theis Andersen Dato 3/06-23, 21:07Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder. Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.Jeg har tænkt lidt på, om DSB kunne finde på at genoptage driften til Frederikshavn, Thisted og lynet til Struer over Langå, når der er nok IC3-tog udrustet med ETCS.
Citat fra: frederikhk Dato 3/06-23, 22:33Citat fra: Theis Andersen Dato 3/06-23, 21:07Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder. Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.Jeg har tænkt lidt på, om DSB kunne finde på at genoptage driften til Frederikshavn, Thisted og lynet til Struer over Langå, når der er nok IC3-tog udrustet med ETCS.Ikke for egen regning, det er underskudsdrift.
Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:01Kortet gælder hos DSB, Arriva (undtagen Varde- Nørre Nebel), Skånetrafiken mellem Østerport og Københavns Lufthavn, samt hos NJ.
Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:01Det står vidst også på hans kort
Verdens bedste Ib Spang Olsen. Pris 180 kr.