Citat fra: Frank Poulsen Dato 10/05-22, 21:31Tror grunden til de virker sløve også handler meget om vinklen. Lyset er tilpasset den vinkel en lokofører vil se dem i, og ikke stående på jorden.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 10/05-22, 22:46Fresnell linsen samler, sammen med parabolen bag pæren, langt hovedparten af lyset ud i et ret snævert lysbundt, som er rettet ind mod der hvor lokomotivføreren vil se det.Og så er der noget med at de går på sparpmode, når der ikke registreres tog i nærheden.Sparer strøm og levetid på pæren.
Citat fra: T. Rithmester Dato 10/05-22, 21:54Men sådan en 15 watt pære bag en Fresnellinse kan nu godt kaste lys af sig Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Hjerms sydlige I-signal. 2. februar 2021.
Citat fra: T. Rithmester Dato 10/05-22, 21:43Citat fra: Frank Poulsen Dato 10/05-22, 21:31Tror grunden til de virker sløve også handler meget om vinklen. Lyset er tilpasset den vinkel en lokofører vil se dem i, og ikke stående på jorden. Jep, hvilket meget tydeligt ses her.U-signal , Hammerum
Citat fra: flpo@me.com Dato 11/05-22, 17:55Udkørsel fra hhv. spor 2 og spor 1
Citat fra: metrohenrik Dato 11/05-22, 11:17Citat fra: T. Rithmester Dato 10/05-22, 21:54Men sådan en 15 watt pære bag en Fresnellinse kan nu godt kaste lys af sig Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Hjerms sydlige I-signal. 2. februar 2021.Du kunne evt lægge dit flotte billede fra Livbjerg på igen. Der kan man se keglen i tågen. 19.januar 2021, har du skrevet i billedteksten, på det gamle forum..
OHJ 38 - Historien om et lokomotiv. Pris 210 kr.