Citat fra: andersj Dato 18/05-23, 20:47Talgo skriver at stammerne er identiske med dem der allerede er bestilt og består af 1 lokomotiv + 16 vogne + 1 styrevogn (heraf 1 bistrovogn og 1 PRM-vogn).
Det giver vel heller ikke rigtig mening for DB at skulle købe Vectron 230 når de har betalt for at få udviklet deres eget lokomotiv (BR 105) hos Talgo.
Link: https://www.talgo.com/-/deutsche-bahn-confirms-talgo-larger-single-order-history-56-new-talgo-230-trains
Stammerne kan jo ikke køre andre steder end hvor der er strøm, så derfor skal de trækkes med diesel til Sylt.
Derfor har de bestilt vectron dual mode. Som så skal trække en stamme inkl. et passivt talgo-lok.
Ideelt set havde de fra starten kun udbudt togstammerne og lokomotiver separat.
I forhold til de nye, havde det været interesseret, at de var bestilt uden lok, så man bedre kunne udnytte de nye vectron - men sådan er det åbenbart ikke..
De bestilte vectron dual mode er vel for øvrigt også kun 160km/t (måske 200, kan ikke lige huske det)..