Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Køreledning revet ned imellem Sorø - Ringsted
Gå ned Sider:[1] 2
Det skete fredag eftermiddag og der går ca et døgn før togene kører igen.

Må have været alvorligt?

JH

Køreledning revet ned imellem Sorø - Ringsted
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 22/04-23, 14:39.
Hermed et par friske billeder fra Fjenneslev lørdag kl. 13.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I vestenden af Fjenneslev arbejdede denne trolje.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lige efter udkørselssignalet mod Sorø holdt dette IC3-tog. Jeg gætter på, det har holdt der siden fredag eftermiddag...


Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Er det bare mig, eller sker det ikke relativt ofte? Er det normalt at det sker et par gange om året?

Citat fra: Tommy Nilsson Dato 22/04-23, 14:39Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lige efter udkørselssignalet mod Sorø holdt dette IC3-tog. Jeg gætter på, det har holdt der siden fredag eftermiddag...



Er det ikke to ER-sæt? De kommer i al fald ingen steder selv, før der er strøm på igen.

Citat fra: jacobchristensen Dato 22/04-23, 15:05
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 22/04-23, 14:39Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lige efter udkørselssignalet mod Sorø holdt dette IC3-tog. Jeg gætter på, det har holdt der siden fredag eftermiddag...



Er det ikke to ER-sæt? De kommer i al fald ingen steder selv, før der er strøm på igen.

Jo, to ER-sæt. Du kan kende dem på at der er 4 vogne i hvert sæt, og (sænkede) strømaftager på begge.

Citat fra: Bent Jensen Dato 22/04-23, 15:32Har det været en defekt strømaftager?
Det er den mest almindelige årsag til nedrevne køreledninger. Af samme grund har BaneDK opsat videokameraer udvalgte steder hvor strømaftagerne checkes for fejl der kan rive ledningerne ned. Men intet er jo 100%....

Viser hvor sårbare vi er, ved kun at have én øst-vest korridor, og ingen mulighed for omledning af trafikken.

Citat fra: RBruns Dato 25/04-23, 11:39ingen mulighed for omledning af trafikken.

Det er ikke korrekt, for man kunne køre over Tølløse-Slagelse, hvilket man har gjort før - dog under et planlagt sporarbejde. Men det kræver selvfølgelig at man har en plan liggende for sådan en omkørsel, da det kræver en del ændringer samt nok også en aflysning af lokaltogene for at skaffe lods til fjerntogene. Men det er noget nemmere at skaffe togbusser til at erstatte lokaltogene mellem Tølløse-Slagelse end til at erstatte alt togkørsel Ringsted-Slagelse.

Anders

Citat fra: andersj Dato 25/04-23, 11:57
Citat fra: RBruns Dato 25/04-23, 11:39ingen mulighed for omledning af trafikken.

Det er ikke korrekt, for man kunne køre over Tølløse-Slagelse, hvilket man har gjort før - dog under et planlagt sporarbejde. Men det kræver selvfølgelig at man har en plan liggende for sådan en omkørsel, da det kræver en del ændringer samt nok også en aflysning af lokaltogene for at skaffe lods til fjerntogene. Men det er noget nemmere at skaffe togbusser til at erstatte lokaltogene mellem Tølløse-Slagelse end til at erstatte alt togkørsel Ringsted-Slagelse.
Og så skal der lige skaffes diesel loko til at køre Tølløse Slagelse og personale til at koble stammerne sammen, jeg ved godt vi har IC3 og indtil videre IC4 ( er det ikke der man regner med at skibe dem af) og hvad .ed godstogene fra Sverige Norge til sydlige udland? Med venlig hilsen Bent Jensen

Nogen officielle meldinger om hvad der reelt skete?

Og fornemmer en del tumult ikke mindst på sociale medier over Banedanmarks og DSBs håndtering!

Og når det nu jvf tidligere indlæg "sker af og til", hvorfor mere end 2 døgn om at normalisere forholdet.

Claus

Citat fra: Jens Hansen Dato 25/04-23, 13:31Og når det nu jvf tidligere indlæg "sker af og til", hvorfor mere end 2 døgn om at normalisere forholdet.

Claus

Og måske også, hvorfor det var nødvendigt at spærre begge spor i mere end 2 døgn. Har man ikke før været i stand til at sætte en køreledning op i det ene spor, mens der kunne liste et tog forbi i det andet? Om ikke andet så dieseltog, hvis det har været nødvendigt at slukke for strømmen i begge spor. Alt andet end busser og det kaos det medførte havde været bedre.

Og for DSB's vedkommende, så kan det undre, at man stadig ikke er bedre til at sende personale ud på de togløse stationer for at guide og vejlede de stakkels passagerer. Det er jo beklageligvis hverken første eller sidste gang.

Citat fra: Jens Hansen Dato 25/04-23, 13:31Og når det nu jvf tidligere indlæg "sker af og til", hvorfor mere end 2 døgn om at normalisere forholdet.

https://www.tv2east.dk/ringsted/derfor-tager-det-lang-tid-at-haenge-nedreven-koereledning-op-efter-togkaos

Det lyder lidt som om, at det eneste ikke har skulle udskiftes er selve masterne og returlederen.

Gå op Sider:[1] 2

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere
DSB MY 1137

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak