Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Øresundstog på Kystbanen?
Gå ned Sider: 1 [2]
Øresundstog på Kystbanen?
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 24/04-23, 12:19.
Ked af det,,,, noget pjat.

Naturligvis kan man kører førerløs på infrastruktur vedligeholdt af andre. Men så kan vi jo få noget mere ledelse direktøre og andre økonomisk tunge uproduktive.

At samle metro+s-tog, kunne være vejen.
Metroen er da vist ind over den københavnske letbane? (Som så ikke er i København by) så at samle M+S+L i et selskab en direktion en bestyrelse.

Det kunne give mening.

PS. Førerløs s-tog(gud forbyde  det) vil det betyde en fysisk adskillelse fra resten af banen?

Citat fra: hummel_62 Dato 24/04-23, 12:19At samle metro+s-tog, kunne være vejen.
Metroen er da vist ind over den københavnske letbane? (Som så ikke er i København by) så at samle M+S+L i et selskab en direktion en bestyrelse.

Det kunne give mening.

Hvad er det egentlig, du vil lægge sammen? Ejer- eller operatørselskaberne?

Citat fra: hummel_62 Dato 24/04-23, 12:19Naturligvis kan man kører førerløs på infrastruktur vedligeholdt af andre. Men så kan vi jo få noget mere ledelse direktøre og andre økonomisk tunge uproduktive.

At samle metro+s-tog, kunne være vejen.
Metroen er da vist ind over den københavnske letbane? (Som så ikke er i København by) så at samle M+S+L i et selskab en direktion en bestyrelse.

Det kunne give mening.
Metro og Letbanen ejes at de lokale kommuner og Region Hovedstaden er også ejer af letbanen og staten af metroen. Og det er de kommuner og regionen, som har det økonomiske ansvar for dem. Det gør det svært at samle dem i et fælles selskab. Og hvem skal så eje S-tog? Et problem for den kollektiv trafik, at det skal finansieres. Og staten er bedre til at håndtere udsving i økonomien. Men det er ikke noget problem at dele deres fælles funktioner.

Citat fra: LM94 Dato 22/04-23, 16:44Det ligner, at de skal overdrages. Om det så bliver til SJ er nok tvivlsomt. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg bemærker her at betegnelsen "EC-vogne" anvendes. Det er da glædeligt hvis Talgo-vognene lever op til kriterierne for EuroCity-tog og så kan vi måske se frem til en bistro eller andet end en automat der sælger vand. :-)

Apropos Talgotogene jeg tror desværre ikke der bliver andet end automstsalg,

Men tænk på hvor længe IC3 har kørt som EC tog og i det hele taget hvorlænge der kørte tog over fugleflugtslinien eller Padborg.
Med venlig hilsen Bent Jensen

Gå op Sider: 1 [2]
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak