Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Finske VR FleetCare tildelt svensk EMU-renoveringskontrakt
SVERIGE: SJ har tildelt finske VR FleetCare en kontrakt på 35 millioner EUR for  modernisering af 27 tre-vogns Alstom Coradia Duplex X40 dobbeltdækker EMU.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
SJ IC-tog mod Stockholm med Alstom 2-dækkertog X40, her nr. 3321, Norrköping 14.10.2018 (nm).

Den omfattende renovering af togene fra 2004-08 vil omfatte ændringer af det interne layout, herunder udskiftning af sæder og belysning og modernisering af passagerinformationssystemet. Udvendigt vil togene blive malet.

Arbejdet skal udføres i Finland på VR FleetCares Oulu-værksted. Den sidste EMU forventes returneret til SJ i 2027.

VR FleetCare vil anskaffe 'adapterbogier' for at lette overflytningen af 1435 mm togene til Finands 1524 mm sporvidde.

Kilde: https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/vr-fleetcare-awarded-swedish-emu-refurbishment-contract/63905.article .
Engelsk, fordrer sign-in, registrering er gratis.

M.v.h.
Niels

Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 22:09
Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen
Læs hvad der står nederst i Niels' oprindelige indlæg

Mvh
Lars

Citat fra: larsht Dato  9/04-23, 22:29
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 22:09
Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen
Læs hvad der står nederst i Niels' oprindelige indlæg
Tak Niels jeg skulle bare læse alt, hvad du skrev  med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: larsht Dato  9/04-23, 22:29
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 22:09
Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen
Læs hvad der står nederst i Niels' oprindelige indlæg
Er 'Rulleskøjter' det samme som 'Adaptor boggies'?

Eskild

Citat fra: esni Dato 10/04-23, 10:26Er 'Rulleskøjter' det samme som 'Adaptor boggies'?
Nej. Rulleskøjter er nogle små primitive anordninger hvor materiellet kun kan fremføres med op til 25 km/t mens jeg antager at adaptor boggies er egentlige boggier der evt byttes rundt. De kan så køre med større/normal hastighed.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 10/04-23, 18:11
Citat fra: esni Dato 10/04-23, 10:26Er 'Rulleskøjter' det samme som 'Adaptor boggies'?
Nej. Rulleskøjter er nogle små primitive anordninger hvor materiellet kun kan fremføres med op til 25 km/t mens jeg antager at adaptor boggies er egentlige boggier der evt byttes rundt. De kan så køre med større/normal hastighed.
Verden er ikke nødvendigvis så sort/hvid længere, se f.eks. nedenstående der lægger sig ind i mellem de to løsninger.
Rail Adventure Loco Buggy

Gå op Sider:[1]
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak