Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- 160 km/t på Lille Syd (Køge - Næstved)
Gå ned Sider:[1] 2
Hej

Fra i dag må der køres 160 km/t mellem stationerne mellem Køge og Næstved på Lille Syd. Gennem stationerne skal man stadig ned på 120 km/t.

Strækningsoversigten (ORF) er opdateret.

Hilsen
Niels

Skridt for skridt. Er der nogle planer til at udnytte den højere hastighed i køreplanlægningen en gang i fremtiden eller skal det "blot" forbedre regulariteten (hvilket også selvfølgelig også er godt)?

Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid pga. manglende ressourcer til at ændre i signalsystemet hos Alstom.

Jeg ved ikke om der er andre udfordringer udover perronen i Haslev, i K24 er der i hvert fald ingen ændringer.

Anders

Citat fra: Niels Buch Dato 15/03-23, 09:30Hej

Fra i dag må der køres 160 km/t mellem stationerne mellem Køge og Næstved på Lille Syd. Gennem stationerne skal man stadig ned på 120 km/t.

Strækningsoversigten (ORF) er opdateret.

Hilsen
Niels
den hastighedsnedsættelse er vel til at leve med, gad vide om IC3 kan nå at komme på topfart når de skal standse ved alle stationerne. Ikke for at forklejne IC3 tog men diesel nu længere at komme i topfart, nu venter vi bare på at der skal køre eltog Mvh Bent

Citat fra: andersj Dato 15/03-23, 14:38Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid pga. manglende ressourcer til at ændre i signalsystemet hos Alstom.

Jeg ved ikke om der er andre udfordringer udover perronen i Haslev, i K24 er der i hvert fald ingen ændringer.
er der noget i vejen for at køre med IR4 eller X31 hvis der er nogen ledige hos DSB, Mvh Bent

Citat fra: Bent Jensen Dato 15/03-23, 15:12
Citat fra: andersj Dato 15/03-23, 14:38Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid pga. manglende ressourcer til at ændre i signalsystemet hos Alstom.

Jeg ved ikke om der er andre udfordringer udover perronen i Haslev, i K24 er der i hvert fald ingen ændringer.
er der noget i vejen for at køre med IR4 eller X31 hvis der er nogen ledige hos DSB, Mvh Bent

Perronen i Haslev kan kun tage en enkelt IR4 eller Øresundstog, hvilket er nok i K23 hvor systemet er koblet på Nivå-togene. Men i K24 er systemet koblet på Helsingør-togene og der er et enkelt togsæt ikke nok.

Anders

160 km/t på Lille Syd (Køge - Næstved)
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 15/03-23, 15:40.
Haslev station

Endnu en ti g som må vente fordi et og andet ikke er klar, til tiden.

er der noget i vejen for at køre med IR4 eller X31 hvis der er nogen ledige hos DSB, Mvh Bent
[/quote]

De danske ET'ere får ikke ETCS, så de vil ikke kunne køre på strækningen. IR4 burde kunne.

160 km/t på Lille Syd (Køge - Næstved)
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 15/03-23, 18:29.
Seneste redigering: 15/03-23, 18:33 af Per Holm
Citat fra: hummel_62 Dato 15/03-23, 15:40Endnu en ting som må vente fordi et og andet ikke er klar, til tiden.


Sådan er det hele livet igennem  ...

Og når så "manden med leen" endelig er klar er livet slut.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

160 km/t på Lille Syd (Køge - Næstved)
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 15/03-23, 18:37.
Smiler så rigtigt, og når det drejer sig om jernbane udvikling og vedligehold så gøres der alt for tiden føles så lang som muligt

Citat fra: andersj Dato 15/03-23, 14:38Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid pga. manglende ressourcer til at ændre i signalsystemet hos Alstom.

Jeg ved ikke om der er andre udfordringer udover perronen i Haslev, i K24 er der i hvert fald ingen ændringer.
Der er også problemer med signalgivning. Spor 1 har 3 perronovergang, hvor der kun sættes signal til den fjerneste overgang, så folk kan komme over imens toget er på vej ind, hvilken gør at toget taber en del tid. Den nordlige overgang, bruges som lokal sti imellem det nordlige og sydlige del af byen. Men der er planlagt en tunnel på det sted, som hjælpe.. Før de nye signaler kom, have folk ikke respekt for overgangen..

Mvh
Steen

Citat fra: Bent Jensen Dato 15/03-23, 15:12
Citat fra: andersj Dato 15/03-23, 14:38Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid pga. manglende ressourcer til at ændre i signalsystemet hos Alstom.

Jeg ved ikke om der er andre udfordringer udover perronen i Haslev, i K24 er der i hvert fald ingen ændringer.
er der noget i vejen for at køre med IR4 eller X31 hvis der er nogen ledige hos DSB, Mvh Bent

Har jeg misset noget eller har DSB droppet den oprindelige plan om at den ene stamme som skal indsættes i 24xx-togene mellem Næstved og Nivå skal køres med ER-sæt Mandag til Fredag, mens de øvrige stammer er EB+DD?

Citat fra: MRP Dato 15/03-23, 21:05
Citat fra: Bent Jensen Dato 15/03-23, 15:12
Citat fra: andersj Dato 15/03-23, 14:38Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid pga. manglende ressourcer til at ændre i signalsystemet hos Alstom.

Jeg ved ikke om der er andre udfordringer udover perronen i Haslev, i K24 er der i hvert fald ingen ændringer.
er der noget i vejen for at køre med IR4 eller X31 hvis der er nogen ledige hos DSB, Mvh Bent

Har jeg misset noget eller har DSB droppet den oprindelige plan om at den ene stamme som skal indsættes i 24xx-togene mellem Næstved og Nivå skal køres med ER-sæt Mandag til Fredag, mens de øvrige stammer er EB+DD?

Det gælder vist stadig.
44xx har et løb med MF mandag-fredag og i weekenden køres der udelukkende med MF/ER på 44xx (Nivå-Køge) mens 24xx (Nivå-Køge-Næstved) udelukkende køres med EB i weekenden.

Anders

Citat fra: andersj Dato 15/03-23, 22:04
Citat fra: MRP Dato 15/03-23, 21:05
Citat fra: Bent Jensen Dato 15/03-23, 15:12
Citat fra: andersj Dato 15/03-23, 14:38Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid pga. manglende ressourcer til at ændre i signalsystemet hos Alstom.

Jeg ved ikke om der er andre udfordringer udover perronen i Haslev, i K24 er der i hvert fald ingen ændringer.
er der noget i vejen for at køre med IR4 eller X31 hvis der er nogen ledige hos DSB, Mvh Bent

Har jeg misset noget eller har DSB droppet den oprindelige plan om at den ene stamme som skal indsættes i 24xx-togene mellem Næstved og Nivå skal køres med ER-sæt Mandag til Fredag, mens de øvrige stammer er EB+DD?

Det gælder vist stadig.
44xx har et løb med MF mandag-fredag og i weekenden køres der udelukkende med MF/ER på 44xx (Nivå-Køge) mens 24xx (Nivå-Køge-Næstved) udelukkende køres med EB i weekenden.

Det tænkte jeg nok, men ud fra kommentaren om tidligere i tråden om at indsætte ER Nivå-Køge-Næstved, kunne DSB's oprindelige plan være ændret efterfølgende. Det betyder også, udover den materielbenyttelse du nævner på Lille Syd, at ET/X31 vil komme til Næstved over Ringsted 5 gange om dagen Ma-Fr.

160 km/t på Lille Syd (Køge - Næstved)
Af andersj, Aalborg. I dag 14:38.
Planen var/er jo at der skal krydses i Haslev fremfor Holme-Olstrup og Tureby. Et problem er at perronen i spor 2 i Haslev kun kan tage fire dobbeltdækkere og perronforlængelsen er udskudt på ubestemt tid...

Så stiger man vel blot ud i modsatte side.

Haslev 1997:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gå op Sider:[1] 2

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak