Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 34
Citat fra: esni Dato  4/02-23, 11:48
Citat fra: 1993matias Dato  3/02-23, 14:13
Citat fra: hummel_62 Dato  3/02-23, 13:55Kunne man ikke bruge nogen af de IC3 som har det nye signal system?
De IC3, der har det tyske system (PZB) har ikke ETCS. De er endnu ikke godkendt med ombygning til ETCS, og de får ikke det tyske STM-modul, så de kan køre i Tyskland.

Derfor løsningen med IC1-vogne indtil Talgo-vognene er klar.

Mandagstrænerløsningen er at bruge et ombygget sæt som 'lokalvogn' fra København til et sted vest for Ringsted, og lad dette sæt gå forrest.

Men det er som sagt en mandagstrænerløsning - og mandagstrænere  ved altid om mandagen, hvordan weekendens kampe skulle være spillet.

Så nu skal mandagstræneren ud og finde et ekstra togsæt til hvert tog og finde tid i køreplanen til af- og tilkobling

Citat fra: Time will tell Dato  4/02-23, 11:56Så nu skal mandagstræneren ud og finde et ekstra togsæt til hvert tog og finde tid i køreplanen til af- og tilkobling

Du har naturligvis overvejet HVORFOR jeg trak mandagstjenerkorte?

Eskild

Citat fra: esni Dato  4/02-23, 21:25
Citat fra: Time will tell Dato  4/02-23, 11:56Så nu skal mandagstræneren ud og finde et ekstra togsæt til hvert tog og finde tid i køreplanen til af- og tilkobling

Du har naturligvis overvejet HVORFOR jeg trak mandagstjenerkorte?

Du er nok for optimistisk i din antagelse.

Citat fra: esni Dato  4/02-23, 21:25
Citat fra: Time will tell Dato  4/02-23, 11:56Så nu skal mandagstræneren ud og finde et ekstra togsæt til hvert tog og finde tid i køreplanen til af- og tilkobling

Du har naturligvis overvejet HVORFOR jeg trak mandagstjenerkorte?
Ja og prøvede egentligt bare at hjælpe på vej til hvorfor den foreslået løsning ikke er valgt.

Citat fra: Time will tell Dato  5/02-23, 22:38
Citat fra: esni Dato  4/02-23, 21:25
Citat fra: Time will tell Dato  4/02-23, 11:56Så nu skal mandagstræneren ud og finde et ekstra togsæt til hvert tog og finde tid i køreplanen til af- og tilkobling

Du har naturligvis overvejet HVORFOR jeg trak mandagstjenerkorte?
Ja og prøvede egentligt bare at hjælpe på vej til hvorfor den foreslået løsning ikke er valgt.

- og det forklarede Eskild så udmærket i sit indlæg, så hvad skal han have hjælp til?

Citat fra: andersj Dato  4/02-23, 00:34Det handler ikke så meget om at der mangler udstyr, for selv Nordisk Jernbane-Klub's gamle norske motorvogne må køre igennem Storebælt med passagerer.



Som dog er udstyret med NBÖ, internt samtale anlæg med mulighed for udkald til de rejsende, ekstraordinært meget brandslukningsmateriel, dørvagtprocedure samt krav om specialuddannet togpersonale på Storebælt.

Endelig er det norske tog ikke ubegrænset ret/mulighed for antallet af passager igennem Storebælt.

/Bjøtn

Hej,

efter det tyske Drehscheibe-online Forum kommer der idag igen 7 DB Intercityvogne til Danmark.
Efter meldingen kører det 14:27 fra Hamburg-Langenfelde og skal være i Padborg klokken 16:24.

Ullrich

Er der nogen der ved hvilke dage EB 3203 kører mellem København og Hamborg med IC-vognene?

Hey.

Er der nogen der ved hvor lang en IC1-vogn er?

hvor mange vogne vil de kører med normalt?

7 vogne (efter hvad der er oplyst).

Flemming

Kan se at der indgår en Apmz i den stamme der holder i København pt. Har man alligevel valgt også at have storrumsvogne til 1. klasse eller vil begge typer blive benyttet?

Citat fra: M. Qvist Dato 28/02-23, 20:37Kan se at der indgår en Apmz i den stamme der holder i København pt. Har man alligevel valgt også at have storrumsvogne til 1. klasse eller vil begge typer blive benyttet?

Begge typer vil blive benyttet, da man har "taget lidt af det, man kunne få fat på".

Citat fra: LM94 Dato 28/02-23, 20:41
Citat fra: M. Qvist Dato 28/02-23, 20:37Kan se at der indgår en Apmz i den stamme der holder i København pt. Har man alligevel valgt også at have storrumsvogne til 1. klasse eller vil begge typer blive benyttet?

Begge typer vil blive benyttet, da man har "taget lidt af det, man kunne få fat på".

Apmz vognen skulle ikke ha' været med til Danmark efter hvad jeg har fået oplyst. Den er heller ikke på listen over godkendte vogne.

Gå op Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 34
Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak