Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Forsat hastighedsnedsættelse ved Glostrup station
Gå ned Sider:[1] 2
Hej forum

Jeg er efter nogle måneder ude af landet igen begyndt at pendle til og fra København H med regionaltoget.
Da jeg forlod landet var der sporarbejde mellem Høje Taastrup og Glostrup, og jeg spurgte i den forbindelse Banedanmark, om man kunne forvente at den midlertidige hastighedsnedsættelse ved Glostrup ville blive ophævet efter endt arbejde. Hertil var svaret: ja.
Nu seks måneder senere er den der stadig. Hvorfor? Og er der nogen sandsynlighed for at der nogensinde kan køres med mere end 80 km/t gennem stationen? Kan det
tænkes at der mangler en sidste justering?

Tak for eventuelle svar.

Tja, det er jo faktisk lidt komisk. Siden projektet blev færdigt ude i Glostrup er der faktisk kørt normal hastighed gennem stationen.

Men for lidt over en uge siden kørte der en målevogn rundt i landet, som bl.a. konstaterede at sporet lå for dårligt nogle steder. Det medførte i det her tilfælde så en hastighedsnedsættelse på 80 km/t i vestenden af spor 2 i Glostrup (højre spor mod Høje Taastrup)

For at det ikke skal være løgn, fandt man også andre fejl i sidste uge. Det medførte 80 km/t i østenden af spor 1 i Glostrup (højre spor mod København)

At det så er timet til perfektion, sådan at du efter seks måneder er kommet tilbage til nærmest de samme forhold, kan jeg kun beklage. Men velkommen tilbage til Danmark  ;D

Forsat hastighedsnedsættelse ved Glostrup station
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 7/02-23, 21:34.
Det var da godt at fejlene blev fundet i tide.

Det meste skal vel alligevel bygges om når/hvis projektet "Ring syd" med 4 perronspor på Gl og Øre sættes i værk så samfundets tab vil ikke blive særlig stort.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Forsat hastighedsnedsættelse ved Glostrup station
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 7/02-23, 23:23.
Bare kedeligt hvis det lige er renoveret og så er der problemer allerede. På den måde bliver aldrig færdig

Citat fra: sil1207 Dato  7/02-23, 20:30Tja, det er jo faktisk lidt komisk. Siden projektet blev færdigt ude i Glostrup er der faktisk kørt normal hastighed gennem stationen.

Men for lidt over en uge siden kørte der en målevogn rundt i landet, som bl.a. konstaterede at sporet lå for dårligt nogle steder. Det medførte i det her tilfælde så en hastighedsnedsættelse på 80 km/t i vestenden af spor 2 i Glostrup (højre spor mod Høje Taastrup)

For at det ikke skal være løgn, fandt man også andre fejl i sidste uge. Det medførte 80 km/t i østenden af spor 1 i Glostrup (højre spor mod København)

At det så er timet til perfektion, sådan at du efter seks måneder er kommet tilbage til nærmest de samme forhold, kan jeg kun beklage. Men velkommen tilbage til Danmark  ;D

Tak.
Og det er ikke noget der lige bliver rettet på fra den ene dag til den næste?
Så en ny permanent tilstand om man vil til der om mange år igen er sporarbejde?

Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Citat fra: vollensir Dato  8/02-23, 15:00Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Det var kun Oddesundbroen der fik nye skinner. Hvorfor man stadig kun kan køre 75 km/t er jeg også nysgerrig på at vide. Det er bare for langsomt i 2023.

Generelt synes jeg man burde undersøge hvad der kræves for at opgradere alle statslige strækninger til minimum 120 km/t.

Forsat hastighedsnedsættelse ved Glostrup station
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 8/02-23, 16:53.
Svaret, nye personer til at varetage vedligeholdelsen

Citat fra: vollensir Dato  8/02-23, 15:00Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Thybanen:
Mener du at strækningen allerede er opgraderet, altså hele strækningen og alle infrastrukturelementer?

Citat fra: Castrol Dato  8/02-23, 09:06
Citat fra: sil1207 Dato  7/02-23, 20:30Tja, det er jo faktisk lidt komisk. Siden projektet blev færdigt ude i Glostrup er der faktisk kørt normal hastighed gennem stationen.

Men for lidt over en uge siden kørte der en målevogn rundt i landet, som bl.a. konstaterede at sporet lå for dårligt nogle steder. Det medførte i det her tilfælde så en hastighedsnedsættelse på 80 km/t i vestenden af spor 2 i Glostrup (højre spor mod Høje Taastrup)

For at det ikke skal være løgn, fandt man også andre fejl i sidste uge. Det medførte 80 km/t i østenden af spor 1 i Glostrup (højre spor mod København)

At det så er timet til perfektion, sådan at du efter seks måneder er kommet tilbage til nærmest de samme forhold, kan jeg kun beklage. Men velkommen tilbage til Danmark  ;D

Tak.
Og det er ikke noget der lige bliver rettet på fra den ene dag til den næste?
Så en ny permanent tilstand om man vil til der om mange år igen er sporarbejde?

Jeg ved desværre ikke nok til at kunne sige om det bare er sporet der skal justeres på et tidspunkt, eller om det kræver en helt ny ombygning. Umiddelbart tror jeg ikke der er tale om en permanent tilstand, men man ved selvfølgelig aldrig...

Citat fra: Svend Dato  8/02-23, 17:38
Citat fra: vollensir Dato  8/02-23, 15:00Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Thybanen:
Mener du at strækningen allerede er opgraderet, altså hele strækningen og alle infrastrukturelementer?

Ud over Thisted station og nogle kilometer mellem Uglev og Hvidbjerg, så er hele Thybanen lagt med kraftige skinner og betonsveller. Og efter man har fjernet mange ubevogtet overkørsler og sikret alle de andre med bomme eller blinklys. så burde det være muligt at hæve strækningshastigheden til 90 eller 100 km/t.

Citat fra: vollensir Dato 11/02-23, 13:55
Citat fra: Svend Dato  8/02-23, 17:38
Citat fra: vollensir Dato  8/02-23, 15:00Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Thybanen:
Mener du at strækningen allerede er opgraderet, altså hele strækningen og alle infrastrukturelementer?

Ud over Thisted station og nogle kilometer mellem Uglev og Hvidbjerg, så er hele Thybanen lagt med kraftige skinner og betonsveller. Og efter man har fjernet mange ubevogtet overkørsler og sikret alle de andre med bomme eller blinklys. så burde det være muligt at hæve strækningshastigheden til 90 eller 100 km/t.

Men er underbygningen og kurver gode nok til højere hastighed?

Citat fra: frederikhk Dato 11/02-23, 15:21
Citat fra: vollensir Dato 11/02-23, 13:55
Citat fra: Svend Dato  8/02-23, 17:38
Citat fra: vollensir Dato  8/02-23, 15:00Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Thybanen:
Mener du at strækningen allerede er opgraderet, altså hele strækningen og alle infrastrukturelementer?

Ud over Thisted station og nogle kilometer mellem Uglev og Hvidbjerg, så er hele Thybanen lagt med kraftige skinner og betonsveller. Og efter man har fjernet mange ubevogtet overkørsler og sikret alle de andre med bomme eller blinklys. så burde det være muligt at hæve strækningshastigheden til 90 eller 100 km/t.

Men er underbygningen og kurver gode nok til højere hastighed?

Nej og heller ikke til et højere akseltryk

Citat fra: vollensir Dato 11/02-23, 13:55
Citat fra: Svend Dato  8/02-23, 17:38
Citat fra: vollensir Dato  8/02-23, 15:00Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Thybanen:
Mener du at strækningen allerede er opgraderet, altså hele strækningen og alle infrastrukturelementer?

Ud over Thisted station og nogle kilometer mellem Uglev og Hvidbjerg, så er hele Thybanen lagt med kraftige skinner og betonsveller. Og efter man har fjernet mange ubevogtet overkørsler og sikret alle de andre med bomme eller blinklys. så burde det være muligt at hæve strækningshastigheden til 90 eller 100 km/t.

Giver det mening i forhold til de eksisterende krydsningsstationer?

Citat fra: frederikhk Dato 11/02-23, 15:21
Citat fra: vollensir Dato 11/02-23, 13:55
Citat fra: Svend Dato  8/02-23, 17:38
Citat fra: vollensir Dato  8/02-23, 15:00Det sammen på thybanen, nye skinner opgraderet eller fjernet overkørsler, nyt signalsystem. Men alligevel stadig kun strækningshastighed på 75 km/t. :(

Thybanen:
Mener du at strækningen allerede er opgraderet, altså hele strækningen og alle infrastrukturelementer?

Ud over Thisted station og nogle kilometer mellem Uglev og Hvidbjerg, så er hele Thybanen lagt med kraftige skinner og betonsveller. Og efter man har fjernet mange ubevogtet overkørsler og sikret alle de andre med bomme eller blinklys. så burde det være muligt at hæve strækningshastigheden til 90 eller 100 km/t.

Men er underbygningen og kurver gode nok til højere hastighed?

Thybanen: Netop! Skinner, betonsveller, og nyt signalsystem alene medfører ikke en højere hastighed.

Gå op Sider:[1] 2
DSB MX 1006

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak