Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 34
Så vidt jeg har forstået er problemet, at hvis man laver papirarbejdet for tidligt, udløber det, hvis det ikke bliver brugt (dem på forum med mere indsigt må gerne korrigere/komplettere mig).
Og så vidt jeg ved, er alle Vectron født med ETCS fra fabrikken.

Flemming

Citat fra: thomastog Dato 23/01-23, 12:48
Citat fra: hummel_62 Dato 23/01-23, 12:42Lille jeg forstå jo ikke at EB ikke er godkendt i Tyskland.
det med hylde varer lige til at køre med, ja....

Hyldevare, ja. Men så installeres der forskellige ting, såom ETCS/STM, ...
Det er mere spørgsmål om papirarbejdet for at kører der... Og lokomotivet er født med ETCS, PZB90 og LZH...

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/01-23, 14:15.
Alpha Trains nye Vectron AC skulle angiveligt være til både Danmark, Norge, Sverige og Tyskland men de er så også af konfiguration B18.

Man kan få meget af det man er villig til at betale for.  :)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: steenth Dato 23/01-23, 13:37
Citat fra: thomastog Dato 23/01-23, 12:48
Citat fra: hummel_62 Dato 23/01-23, 12:42Lille jeg forstå jo ikke at EB ikke er godkendt i Tyskland.
det med hylde varer lige til at køre med, ja....

Hyldevare, ja. Men så installeres der forskellige ting, såom ETCS/STM, ...
Det er mere spørgsmål om papirarbejdet for at kører der... Og lokomotivet er født med ETCS, PZB90 og LZH...

Og så er der bygget STM ovenpå... så ikke en hyldevare.

Og du mener der er PZB i alle DSB's EB'er ?

CitatOg du mener der er PZB i alle DSB's EB'er ?

Det ved jeg ikke om forfatteren gør :-) Men jeg er klart af den opfattelse at alle DSB EB er udstyret med PZB/LZB. Om det må bruges aner jeg intet om.

/Bjørn

Citat fra: thomastog Dato 23/01-23, 17:31Og du mener der er PZB i alle DSB's EB'er ?

Mener du da noget andet?

Citat fra: thomastog Dato 23/01-23, 12:48Og du mener der er PZB i alle DSB's EB'er ?
DSB mener også selv at litra EB er med LZB/PZB:
     https://www.dsb.dk/om-dsb/baeredygtighed/vectron/

Så.....

 - Martin

Citat fra: bth Dato 23/01-23, 20:35
CitatOg du mener der er PZB i alle DSB's EB'er ?

Det ved jeg ikke om forfatteren gør :-) Men jeg er klart af den opfattelse at alle DSB EB er udstyret med PZB/LZB. Om det må bruges aner jeg intet om.

/Bjørn

Jeg var til Vectron fremvisningen i Helsingør

Den Vectron jeg var på besøg i havde PZB og ETCS/DK-STM - men som 2 uafhængige installationer.

Som udført så det ud som om at en 'fra hylden' Vectron havde PZB og/eller ETCS som standard - derudover havde DSB så fået DK-STM i mixet

Men det var naturligvis kun mit indtryk efter snak med lokinstruktøren og flittig brug af egne øgne.


Eskild

Alle lokomotiver blev bestilt med to strømsystemer og PZB/LZB og jeg mener engang at have læst et sted at det var for at sikre muligheden for eventuelt videresalg af lokomotiverne når dobbeltdækkerne skal pensioneres. De første 26 lokomotiver blev udbudt og bestilt inden DSB overhovedet fik politisk godkendelse til at købe vogne til Tyskland-trafikken.

Anders

Citat fra: RasmusD Dato 23/01-23, 21:03
Citat fra: thomastog Dato 23/01-23, 17:31Og du mener der er PZB i alle DSB's EB'er ?

Mener du da noget andet?

Hvis jeg vidste det, ville jeg oplyse det. Hvorfor tror du jeg stillede et spørgsmål i stedet ?

Citat fra: andersj Dato 23/01-23, 22:56Alle lokomotiver blev bestilt med to strømsystemer og PZB/LZB og jeg mener engang at have læst et sted at det var for at sikre muligheden for eventuelt videresalg af lokomotiverne når dobbeltdækkerne skal pensioneres. De første 26 lokomotiver blev udbudt og bestilt inden DSB overhovedet fik politisk godkendelse til at købe vogne til Tyskland-trafikken.
I starten var det kun en option med Tyskland, at hele flåden fik det som standard kom først på et tidspunkt inde i udbudsprocessen

Citat fra: hummel_62 Dato 23/01-23, 12:42Lille jeg forstå jo ikke at EB ikke er godkendt i Tyskland.
det med hylde varer lige til at køre med, ja....

EB er blevet godkendt til Tyskland som type, men der mangler lige software opdatering mv. og godkendelse af de enkelte lokomotiver endnu.

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/01-23, 23:53.
Det har vel været billigere at få dem leveret med LZB/PZB end at skulle udvikle en version uden. Og da Tyskland (og Østrig) nu en gang ligger hvor de ligger er det jo meget fremtidssikret at have.

Så har lokale tilpasninger koncentreret sig om STM-ZUB123 (og STM-ATC2 hvis nogen skulle få de lyster).

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Da Deutsche Bahn er forsinket i godkendelseproceduren af vognene til kørsel i Danmark så er indsættelsen blevet udskudt til 17. juni. Fra 11. april vil togene køre over Roskilde da Tysklands-IC3'erne som bekendt ikke har ETCS/DK-STM til kørsel på Ny Bane, hvilket betyder ca. 10 minutters forlænget rejsetid.

Ovenstående er fra en nyhed på DSB's Intranet.

Anders

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 3/02-23, 13:55.
Kunne man ikke bruge nogen af de IC3 som har det nye signal system?

Gå op Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 34

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak