Citat fra: mpp Dato 29/12-22, 17:59Og derudover ville den bedste løsning (indtil Femarn bliver en realitet) jo nok være at forlænge regionaltogene fra Flensborg til Tinglev, køre til Sønderborg en gang i timen og droppe paskontrollen i Padborg (hvilket nok er udenfor emnet i det her forum). Så ville man have en alternativ forbindelse en gang i timen til Hamborg med et enkelt skift (i stedet for 2 skift hver anden time som nu) og den kunne så blive brugt af dem, der enten skal til en station mellem Padborg og Hamborg eller som ikke er hurtige nok til at få en pladsbillet.
Citat fra: Time will tell Dato 29/12-22, 09:04Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet. Togene kan ikke være længere pga. perronlængden i Hamborg hvor toget skal kunne være på en halv perron. 3xIC3, EB+7vogne eller EB+6vogne+EB er det maksimale der er plads til.
Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet.
Citat fra: thomastog Dato 29/12-22, 12:21Citat fra: LM94 Dato 29/12-22, 08:21Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20..Jeg må indrømme at de gange jeg har taget toget til Hamburg, har jeg været glad for at der har været et reservationskrav, så man netop kan være sikker på man har siddeplads hele vejen. Forstår ikke forskellen ?Man kan da reservere plads, selv om der ikke er reservationskrav ?
Citat fra: LM94 Dato 29/12-22, 08:21Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20..Jeg må indrømme at de gange jeg har taget toget til Hamburg, har jeg været glad for at der har været et reservationskrav, så man netop kan være sikker på man har siddeplads hele vejen.
Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20..
Citat fra: andersj Dato 31/12-22, 00:59Citat fra: Time will tell Dato 29/12-22, 09:04Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet. Togene kan ikke være længere pga. perronlængden i Hamborg hvor toget skal kunne være på en halv perron. 3xIC3, EB+7vogne eller EB+6vogne+EB er det maksimale der er plads til.Det giver mening og endnu en god grund til at der ikke køres i sandwich. Men i K24 bliver man vel nød til at afsætte et en hel perron, da Talgo-stammerne er ca. 209 meter + lokomotiv?. Syv IC1 vogne er 185 meter + lokomotiv.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 13/01-23, 18:05Er der en chance for at den kommer forbi Køge Nord. Og hvis den gør, er der så en ca tid for hvornår det kunne være.
Citat fra: PF Dato 13/01-23, 21:14https://m.facebook.com/?tbua=1#!/groups/148165599098862/permalink/1242195773029167/?m_entstream_source=group&ref=m_notif¬if_t=feedback_reaction_generic&paipv=0&eav=AfYW3Zmzc9VFAz68t5r3zMawtQcO_S4bkliVmUsAYXxGz4PydSQoKtMIL82mcbqsE04Video gennem Od 20.19
Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.