Interessant rapport som vist desværre hidtil er forbigået min opmærksomhed
- må se at finde frem til den og se om der er kortskitser af de omhandlede standsningssteder.
Rapportens
"Kalundborg Øst" (# 32) må være identisk med det nyest åbnede standsningssted af samme navn på strkn. 5 og således også åbnet før
Hovedgård St.?
Den samlede rejsetid for alle rejsende, gerne fratrukket den tid undervejs som kan nyttiggøres på anden vis, bør være med når det det afgøres hvilke standsningssteder der bør være.
For eks. ville
"Danshøj Fjern" og
"Glostrup Fjern" på strkn. 1 nok kunne spare mere rejsetid end de umiddelbart ville koste ekstra fordi der her vil være store lettilgængelige oplande med sporsystemer på tværs og de rejsende der ikke vinder derved sidder alligevel bare på deres flade r.. og har gang i vigtige og/eller underholdende sager på mobilen. Et par minutters længere tid i toget vil ikke tage noget fra dem men spare de andre rejsenærer for meget tid.
Ps. Synes ikke at kunne se en
"Roskilde Vest" i tabellen selv om det svjh. viste sig som en god idé da den blev afprøvet i praksis. At lade de pendlere som ikke bor stationsnært henstille deres biler uden for stationsbyerne frem for at køre derind er en idé som bla. ligger til grund for den kommende
Favrholm St. på strkn. 820.