Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Drømme ønsker for 2023
Gå ned Sider:[1] 2 3 ... 6
Drømme ønsker for 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 31/12-22, 13:22.
Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

Behøver ikke at have hold i virkeligheden.
Kun hvad der angår 2023.

Frit slag, ikke noget der er rigtigt eller forkert.

Godt nyt til alle

Citat fra: hummel_62 Dato 31/12-22, 13:22Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

Behøver ikke at have hold i virkeligheden.
Kun hvad der angår 2023.

Frit slag, ikke noget der er rigtigt eller forkert.

Godt nyt til alle

Alstom leverer signalsystem til tiden. Baneprojekter til tiden.

Flere IC3-tog med rødt design ville dog være en fryd for øjet.

Drømme ønsker for 2023
Af vestjyden. 31/12-22, 13:57.
At flere stationer åbnes op. DSB har annonceret at de håber at åbne 10 stationsstuer over de næste 4 år. Så mon ikke det bliver til et par stykker i 2023...

Mvh Vestjyden

Drømme ønsker for 2023
Af Svend. 31/12-22, 14:14.
Ja, det kunne være godt for den danske jernbane øst for Lillebælt, hvis leverandøren af nyt signalsystem begyndte at levere som aftalt 😊

Drømme ønsker for 2023
Af RasmusR. 31/12-22, 14:35.
Citat fra: hummel_62 Dato 31/12-22, 13:22Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

At lokalbaner, S-tog og de lange skinner i højere grad samtænkes ifbm udbud/indkøb af rullende materiel, så der på et tidspunkt kan køres mere uden togskift.

Godt nytår!
Rasmus

At Jernbanen mellem Køge Nord og Køge bliver taget i brug uden det større ståhej og til tiden.

Drømme ønsker for 2023
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 31/12-22, 16:14.
Seneste redigering: 31/12-22, 16:21 af Per Holm
    At
    • samtlige trapper og fodgængerdele af broer forsynes med overdækning ud til 45⁰ så de rejsende her beskyttes mod hagl, regn, sne og slud,
    • samtlige elevatordøre forsynes med halvtag og læskærm hvor dette ikke allerede findes,
    • S-banen skifter polaritet så der kan køres mellem samtlige standsningssteder (uden for letbane og metro) uden at skifte tog,
    • alle perroner på strkn. 880 (Godsbaneringen) forlænges til 180 m,
    • ERTMS bliver færdig Grong - Bodø,
    • S-banen forlænges til Jægerspris,
    • Brenner, Grimsel og Lötschberg basistunneler (og forbindelsesbanen under Rosenheim) bliver færdige,
    • der ilægges et sporskifte så COOP kan trykke en stamme godsvogne fra Hjallese ud til O'ense Distributionscenter,
    • alle standsningssteder får tilstrækkeligt med betryggende cykelparkeringspladser med tilstrækkelig bredde, lys og læ,
    • Frederiksberg st. og Østerport st. får transfertunnel,
    • Nordhavn st. forsynes med anløbssted for havnebusserne,
    • Odense Vest og Odense Øst anlægges.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Drømme ønsker for 2023
Af tgsen. 31/12-22, 22:09.
Citat fra: RasmusR Dato 31/12-22, 14:35
Citat fra: hummel_62 Dato 31/12-22, 13:22Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

At lokalbaner, S-tog og de lange skinner i højere grad samtænkes ifbm udbud/indkøb af rullende materiel, så der på et tidspunkt kan køres mere uden togskift.

Godt nytår!
Rasmus
Hvordan vil du 'samtænke'
1650V= / 25kV~
CBTC / ERTMS
uden at omstrømme / omsignalere dem?

Drømme ønsker for 2023
Af tgsen. 31/12-22, 22:19.
Onde mig ønsker:

Kattegatforbindelse med inddæmmet Svanegrund og forbindelse derfra til Fyn.

Tunnel Tårs - Spodsbjerg og Rudkøbing - Tåsinge, gennemgående tog Odense - Svendborg - Rudkøbing - Nakskov - Nyk F - København.

Tunnel Gedser - Dierhagen.

Tunnel Bøjden - Fynshav.

HH - tunnel, Ring 5.

Citytunnel i København mellem Tårnby station og Boulevardbanen ved Jarmers Plads.

Bornholmtunnel?


Drømme ønsker for 2023
Af Svend. 31/12-22, 23:57.
Du glemte Korsør (eller Sprogø)-Lohals med fire-sporet motorvej og dobbeltspor (elektrificeret højhastigheds bane)

Drømme ønsker for 2023
Af kme. 1/01-23, 00:41.
Citat fra: Per Holm Dato 31/12-22, 16:14
    At
      • samtlige trapper og fodgængerdele af broer forsynes med overdækning ud til 45⁰ så de rejsende her beskyttes mod hagl, regn, sne og slud,
      • samtlige elevatordøre forsynes med halvtag og læskærm hvor dette ikke allerede findes,
      • S-banen skifter polaritet så der kan køres mellem samtlige standsningssteder (uden for letbane og metro) uden at skifte tog,
      • alle perroner på strkn. 880 (Godsbaneringen) forlænges til 180 m,
      • ERTMS bliver færdig Grong - Bodø,
      • S-banen forlænges til Jægerspris,
      • Brenner, Grimsel og Lötschberg basistunneler (og forbindelsesbanen under Rosenheim) bliver færdige,
      • der ilægges et sporskifte så COOP kan trykke en stamme godsvogne fra Hjallese ud til O'ense Distributionscenter,
      • alle standsningssteder får tilstrækkeligt med betryggende cykelparkeringspladser med tilstrækkelig bredde, lys og læ,
      • Frederiksberg st. og Østerport st. får transfertunnel,
      • Nordhavn st. forsynes med anløbssted for havnebusserne,
      • Odense Vest og Odense Øst anlægges.
Odense Øst er vel Langeskov?

Drømme ønsker for 2023
Af tgsen. 1/01-23, 00:45.
Citat fra: Svend Dato 31/12-22, 23:57Du glemte Korsør (eller Sprogø)-Lohals med fire-sporet motorvej og dobbeltspor (elektrificeret højhastigheds bane)
Uf nej, nu synes jeg du overdriver.

Drømme ønsker for 2023
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 1/01-23, 01:20.
Citat fra: kme Dato  1/01-23, 00:41Odense Øst er vel Langeskov?

Nej. Odense Øst T bliver med midtliggende perron hen over Ejbygade, enten med elevator-/trappetårne i hver side (eller i et samlet arrangement i midten af vejen så der bliver redundans på elevatorfronten). Bus- og/eller letbanebetjening ad Ejbygade og Ørbækvej som er den akse hvor folk i O'ense arbejder, bor, handler ind og studerer i. Lidt lige som Aalborg Vestby T (Abv).

Langeskov T (Lv) er jo allerede på plads.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Der er nogen der får travlt i 2023.

Drømme ønsker for 2023
Af Mads. 1/01-23, 09:39.
Citat fra: Anders Larsen Dato  1/01-23, 06:06Der er nogen der får travlt i 2023.

I OpenTTD mm. er der ingen begrænsninger.

Gå op Sider:[1] 2 3 ... 6
Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak