Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Real-time jernbanekort
Gå ned Sider:[1] 2 3
Real-time jernbanekort
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 23/11-22, 20:29.
If you are a fan of live real-time maps of train networks then you might like:

Signalbox - shows the location of trains in the UK
Travic - animated maps of over 700 transit systems around the world
Train Map - a live map of the Belgium rail network
Swiss Railways Network - the original real-time map of Swiss trains
Trafimage - the entire public transit network of Switzerland in real-time
Mini Tokyo 3D - a live real-time map of Tokyo's public transit system (in 3D)
Zugverfolgung - real-time train tracking in Germany, Austria, Switzerland, Belgium and the Netherlands.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Real-time jernbanekort
Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 23/11-22, 20:58.
Og indenrigs kan man forlyste sig med persontogene på Landets Puls.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Real-time jernbanekort
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 23/11-22, 22:18.
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 23/11-22, 20:58Og indenrigs kan man forlyste sig med persontogene på Landets Puls.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Og ganske ufatteligt, kan vi i Danmark stadig ikke få lov til at se godstogene. Banedanmark savner på 10. år at give en god forklaring på, hvorfor det ikke "kan" lade sig gøre. Hvor er det dog latterligt - i bedste FIFA- og Qatar-stil.


Real-time jernbanekort
Af Trainee. 24/11-22, 01:33.
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 23/11-22, 20:58Og indenrigs kan man forlyste sig med persontogene på Landets Puls.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Den rigtige Landets Puls kan tilgås på landetspuls.dk, som viderestiller til https://www.rejseplanen.dk/bin/help.exe/mn?L=vs_livemap&tpl=fullscreenmap&view=dsb&responsive=1&custom=denmark - en lidt anden udgave end den du har linket til.

DOT har desuden denne, som også viser bus, metro og letbane.

Og så er der DSB's Byens Puls på byenspuls.dk.

En lidt finere udgave af Byens Puls kan findes i DSB's Plads På Rejsen.

Til sidst findes hvad jeg synes nok er den bedste udgave, som kan det hele, i Rejseplanens app.

Real-time jernbanekort
Af YBS, Greve. 24/11-22, 13:06.
Ikke ar forglemme appen Togtrafikken (efterfølger af Landets Puls som app).

Flemming

Real-time jernbanekort
Af Gustavo1. 24/11-22, 14:04.
Togtrafikken er en virkelig fed app, bruger den ret ofte


Real-time jernbanekort
Af Trainee. 24/11-22, 15:52.
Appen Togtrafikken er jo bare landetspuls.dk. Man kan få præcis samme oplevelse ved at lave en genvej til landetspuls.dk på sin telefons hjemmeskærm, helt uden at installere noget.

Hvis man endelig skal have en app til et livemap er Rejseplanen da suveræn.

Real-time jernbanekort
Af KKLD. 24/11-22, 17:03.
Jeg ville ønske at man med DinStation.dk kunne se metro og busser udover det man kan se i dag.

Real-time jernbanekort
Af nrk. 24/11-22, 17:48.
Citat fra: KKLD Dato 24/11-22, 17:03Jeg ville ønske at man med DinStation.dk kunne se metro og busser udover det man kan se i dag.

lige netop dén tanke har jeg også haft, nu hvor jeg i en del måneder har pendlet med offentlig transport.

ét er at man via din station nemt kan orientere sig om hvorvidt ens tog ankommer forsinket, men at så kunne se hvornår næste bus(eller letbane, metro) kører uden at skulle skifte til rejseplanen, det ville være meget rart. for de andre transport midler er vel også en del af stationen!

Real-time jernbanekort
Af steenth. 24/11-22, 18:07.
Citat fra: KKLD Dato 24/11-22, 17:03Jeg ville ønske at man med DinStation.dk kunne se metro og busser udover det man kan se i dag.
Din Station er et Banedanmark system, som et internet-udgave af systemet til skærme på perronerne. Så det kræver at de andre betaler for det.

Real-time jernbanekort
Af Trainee. 24/11-22, 21:07.
Citat fra: nrk Dato 24/11-22, 17:48
Citat fra: KKLD Dato 24/11-22, 17:03Jeg ville ønske at man med DinStation.dk kunne se metro og busser udover det man kan se i dag.

lige netop dén tanke har jeg også haft, nu hvor jeg i en del måneder har pendlet med offentlig transport.

ét er at man via din station nemt kan orientere sig om hvorvidt ens tog ankommer forsinket, men at så kunne se hvornår næste bus(eller letbane, metro) kører uden at skulle skifte til rejseplanen, det ville være meget rart. for de andre transport midler er vel også en del af stationen!

Hvis det er fordi du ikke har lyst til at søge en rejse, har Rejseplanen også en afgangstavle-funktion. I appens indstillinger kan du vælge at det skal være forsiden når du åbner appen.

Når man har søgt en rejse kan man endda trykke på et af stoppene i rejseforslaget, og få vist en afgangstavle for stoppet som kun viser afgange fra det tidspunkt man ankommer til stoppet i rejseforslaget. Så kan man også nemt komme tilbage til rejseforslaget.

Hvis jeg har gang i et rejseforslag og vil bruge en anden funktion i Rejseplanen, plejer jeg at følge rejsen, så jeg nemt kan komme tilbage til rejseforslaget igen ved listen over fulgte rejser.

Real-time jernbanekort
Af anho. 25/11-22, 02:13.
Jeg kan kun anbefale at kaste et blik på kortet over Tokyo. Det er faktisk et ganske vellavet kort, der er mere detaljeret og oven i købet viser nogle pejlemærker rundt omkring.

Værd at bemærke er f.eks. at ruten mellem Tokyo og pendlerbyen Chiba er betjent af intet mindre end 4 dobbeltsporede jernbaner, som oven i købet næsten løber parallelt på en del af strækningen. Der er tale om Keiyō, Sobu Lokal, og Sobu Ekspres-linjerne fra JR East, samt Keisei's hovedlinje og Chiba-linje (efter hovedlinjen er drejet fra).

Hvis man er skarp kan man også se at mange tog har endestation uden for deres egen linje. Dette skyldes at mange af metrolinjerne er forbundet direkte til regionaltogs-linjer fra de mange forskellige togselskaber, og de fleste tog kører derfor videre fra endestationen. Ved Oshiage Station kører Asakusa-metrolinjen (fra Toei Subway) over i Keisei's Oshiage-linje, mens at Hanzomon-linjen (fra Tokyo Metro) kører over i Tobu's Isesaki-linje.

Den store grønne og meget aflange ringbane er Yamanote-linjen. Men fordi én linje med 2-minutters drift og 10-vognstog ikke er nok, bliver den forstærket af Keihin-Tohoku linjen, Ueno-Tokyo linjen og den underjordiske Yokosuka-linje på den østlige side, og af Saikyo-linjen og Shonan-Shinjuku-linjen på den vestlige side (de to sidstnævnte deler dog spor med hinanden).

Der er reelt set tale om en 10-sporet jernbane mellem Tokyo Station og Shinagawa Station, hvis man også tæller Shinkansen-sporene og de underjordiske Yokosuka-spor med.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/11-22, 22:18
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 23/11-22, 20:58Og indenrigs kan man forlyste sig med persontogene på Landets Puls.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Og ganske ufatteligt, kan vi i Danmark stadig ikke få lov til at se godstogene. Banedanmark savner på 10. år at give en god forklaring på, hvorfor det ikke "kan" lade sig gøre. Hvor er det dog latterligt - i bedste FIFA- og Qatar-stil.



Men hvad skulle et godstog i
landets puls også gøre godt for.

Real-time jernbanekort
Af frederikhk. 25/11-22, 14:07.
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/11-22, 13:58
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/11-22, 22:18
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 23/11-22, 20:58Og indenrigs kan man forlyste sig med persontogene på Landets Puls.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Og ganske ufatteligt, kan vi i Danmark stadig ikke få lov til at se godstogene. Banedanmark savner på 10. år at give en god forklaring på, hvorfor det ikke "kan" lade sig gøre. Hvor er det dog latterligt - i bedste FIFA- og Qatar-stil.



Men hvad skulle et godstog i
landets puls også gøre godt for.

Ja, hvorfor bruge tid og penge på at gøre nogle få jernbaneentusiaster glade.

Real-time jernbanekort
Af Krabsen. 25/11-22, 14:38.
Citat fra: Anders Larsen Dato 25/11-22, 13:58
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/11-22, 22:18
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 23/11-22, 20:58Og indenrigs kan man forlyste sig med persontogene på Landets Puls.


Og ganske ufatteligt, kan vi i Danmark stadig ikke få lov til at se godstogene. Banedanmark savner på 10. år at give en god forklaring på, hvorfor det ikke "kan" lade sig gøre. Hvor er det dog latterligt - i bedste FIFA- og Qatar-stil.


Men hvad skulle et godstog i landets puls også gøre godt for.

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=nyfigenhed 

Sammenligningen med Qatar må enten skyldes en lapsus eller en eklatant mangel på proportionssans.  :'(

Gå op Sider:[1] 2 3

Jernbanebøger

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus. Pris 380 kr.

Læs mere
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak