Citat fra: KKLD Dato 19/04-22, 17:32Jeg har tidligere læst at man på sigt vil gå over til 8-minutters drift på S-tog. Jeg husker vagt at have læst at det var målet efter CBTC var færdigudrullet og inden den næste førerløse generation kom. Men jeg kan tage fejl da jeg som skrevet husker det vagt.Hvis der findes sådan en plan vil jeg gerne vide mere. Kunne være sjovt at se køreplaner. Der ville nok også være brug for kortere tog når hyppigheden sættes op.Derudover, hvorfor ikke først gå efter 9-minutters drift og så først derefter 8-minutters drift?
Citat fra: Michael Deichmann Dato 19/04-22, 19:04Citat fra: KKLD Dato 19/04-22, 17:32Jeg har tidligere læst at man på sigt vil gå over til 8-minutters drift på S-tog. Jeg husker vagt at have læst at det var målet efter CBTC var færdigudrullet og inden den næste førerløse generation kom. Men jeg kan tage fejl da jeg som skrevet husker det vagt.Hvis der findes sådan en plan vil jeg gerne vide mere. Kunne være sjovt at se køreplaner. Der ville nok også være brug for kortere tog når hyppigheden sættes op.Derudover, hvorfor ikke først gå efter 9-minutters drift og så først derefter 8-minutters drift?Grundlæggende har man ikke materiel til dette, så det er nok noget du eller nogen har drømt.
Citat fra: KKLD Dato 19/04-22, 20:14Men hvis man undlader at sætte togstammer sammen (eller hvert fald i en sjældnere grad) så burde man vel kunne få det til at gå op.
Citat fra: steenth Dato 19/04-22, 20:37Citat fra: KKLD Dato 19/04-22, 20:14Men hvis man undlader at sætte togstammer sammen (eller hvert fald i en sjældnere grad) så burde man vel kunne få det til at gå op.Du drømmer. Lige nu vil ingen gør det - folk vil helst sidde ned i deres tog. 7½ minutters drift kræver både nye tog og vendespor på Carlsberg. Så det vare mindst 10 år. Og dem jeg snakker med, har hellere ikke nogen færdig køreplan, som man kan kigge på
Citat fra: Andrew_J Dato 20/04-22, 21:4310min drift på H kræver da bare at man nedlægger Bx eller afkorter den til KH fremfor Østerport. Så burde der være kapacitet nok.
Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 290 kr.