Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Jernbanen og Folketingsvalg 2022
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: hummel_62 Dato 27/10-22, 12:39Har de ikke i nyre tid fjernet banen Vojsens og Haderslev

Fjernet og fjernet: https://da.wikipedia.org/wiki/Haderslevbanen .

Citat fra: hummel_62 Dato 27/10-22, 12:39Syd danmark og jernbaner

Har de ikke i nyre tid fjernet banen Vojsens og Haderslev
så er Syd trafik vel ikke til Lokal baner??
Citat fra: dysharmonica Dato 27/10-22, 11:50
Citat fra: vestjyden Dato 19/10-22, 16:24
Citat fra: dysharmonica Dato 19/10-22, 15:58
Citat fra: vestjyden Dato 18/10-22, 22:32Vil det ikke være mere relevant med bedre frekvens på de jyske baner?

Sammenlignet med peer-lande - Schweiz, Østrig, Holland, Tjekkiet, har vi alt for få jernbanelinjer i Danmark. Nettet er meget tyndt - uden for os Sjælland, altså.

Så selvom høj frekvens er god og nødvendig, har Danmark simpelthen brug for flere linjer.

Hvor i Jylland kunne det være?

Syd Jylland er en god start. https://sydtrafik.dk/media/qybnnafq/togets-rolle-i-sydtrafiks-omraade_adlegacy.pdf
(Fyn er også yderst tyndt serveret.)


Haderslevbanen, Aabenraabanen og Tønder-Tinglev banen blev nedlagt for persontraffik i 70erne. Så der ville være tale om genåbning. Men hvor skulle der kunnes anlægges ny bane i Sønderjylland?

Mvh Vestjyden

Citat fra: hummel_62 Dato 27/10-22, 12:39Har de ikke i nyre tid fjernet banen Vojsens og Haderslev
så er Syd trafik vel ikke til Lokal baner??
Det er kun strækningen fra Haderslev Vest til bystationen, hvor skinnerne er fjerne for fordel for en cykelsti.

Gå op Sider: 1 [2]

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak