Citat fra: Per Holm Dato 15/10-22, 14:19Citat fra: 1993matias Dato 15/10-22, 13:07Man skal køre på strækningen mindst en gang om året for at opretholde strækningskendskabDet kan vist hurtigt blive et ret omfattende "strækningsbogholderi" der skal føres. Hvor meget kendskab skal der til for at have strækningskendskab? Er det nok at have været i Næstved en gang om året for at have strækningskendskab til strkn. 2 eller skal man have kørt helt til Rødby Færge og retur?
Citat fra: 1993matias Dato 15/10-22, 13:07Man skal køre på strækningen mindst en gang om året for at opretholde strækningskendskab
Citat fra: Svend Dato 15/10-22, 23:06Citat fra: Per Holm Dato 15/10-22, 14:19Citat fra: 1993matias Dato 15/10-22, 13:07Man skal køre på strækningen mindst en gang om året for at opretholde strækningskendskabDet kan vist hurtigt blive et ret omfattende "strækningsbogholderi" der skal føres. Hvor meget kendskab skal der til for at have strækningskendskab? Er det nok at have været i Næstved en gang om året for at have strækningskendskab til strkn. 2 eller skal man have kørt helt til Rødby Færge og retur?https://www.ft.dk/samling/20151/almdel/tru/bilag/390/1667881.pdf
Citat fra: Frank Poulsen Dato 16/10-22, 08:43Noget jeg har funderet over er at efterhånden som signalprogrammet udvider sig... Er det så længere nødvendigt med strækningskendskab? Alle signaler er i førerbordet. De skal ikke vide om de står til højre eller venstre eller andre særheder. Alle kørtilladelser kommer i førerbordet. Det ville gøre mange ting mere fleksible hvis de krav blev lempet/forsvandt. Men der er sikkert nogen der mener noget andet
Citat fra: andersj Dato 14/10-22, 19:52DSB har intet med hverken SJ's eller Snälltågets nattog at gøre. DSB er konkurrenter til begge selskaber
Citat fra: Simon Poulsen Dato 18/10-22, 14:55Det blev dog for bøvlet til sidst, da Vectron netop ikke kunne køre i Sverige.
Citat fra: Simon Poulsen Dato 18/10-22, 14:55Citat fra: andersj Dato 14/10-22, 19:52DSB har intet med hverken SJ's eller Snälltågets nattog at gøre. DSB er konkurrenter til begge selskaberDet var dog tæt på, at DSB skulle have været operatør på SJ's nattog i Danmark. Det blev dog for bøvlet til sidst, da Vectron netop ikke kunne køre i Sverige.
Dansk privatbane i skala N (svar)
Liliput BR 45 (svar)