Citat fra: thomastog Dato 13/10-22, 08:30Citat fra: RasmusD Dato 12/10-22, 15:44Citat fra: hummel_62 Dato 10/10-22, 12:06spænede med nye teknologier men nu ikke for mange forsøg på smarte ting.
Det bliver lige omvendt. I stedet for at hegne de 170 km bane ind, vil man opfinde akustiske sensorer der skal stå langs skinnerne og detektere om en hjort eller en person begiver sig ind på skinnerne.
Denne anordning findes ikke, men det regner man med at den gør til den tid.
DSB har lavet rapport om førerløse S-tog, det kan læses i den.
(ikke møntet direkte på dig eller det du skriver, blot tænke lidt højt)
Så med dette endnu ikke-eksisterende system, kan man detektere, hvis noget vildt (f.eks et rådyr) forvilder sig ind på sporet. Eller en for stor gren knækker af, og lander i sporet. Eller en avis-container blæser ned i sporet.
Min tanke er "hvad så ?". Hvem går ud og fjerner grenen, og hvor lang tid går der før tog-driften kan genoptages ?
Svaret er: Bybanefører...
Jeg har en formodning om at det er "metrostewards" på DSB'sk
De skal være med togene, så de kan afhjælpe den slags ting.
Elsker i øvrigt at det akustiske system forkortes DAS... :-)
Når det er sagt, så vil graffitimalerne elske sådan et system. Gå ud i nærheden af sporet, så stopper toget helt automatisk, så det kan males i det tidsrum det tager en "Bybanefører" at komme frem.
Graffitifolket kender udemærket Metroens system og køreplan..