Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Afsporing i Horsens
Gå ned Sider:[1] 2
Afsporing i Horsens
Af RasmusD. 1/10-22, 20:04.

Afsporing i Horsens
Af bjarkemm. 1/10-22, 20:52.
Det ser godt nok underligt ud. Som om indgangssporskiftet fra nord er skiftet lige under første bogie og så er nået at skifte helt til næste. Burde ikke kunne ske men noget lignende skete i modsatte ende i Horsens for et par år siden. 

Afsporing i Horsens
Af Niels Munch. 2/10-22, 04:59.
Citat fra: bjarkemm Dato  1/10-22, 20:52..... men noget lignende skete i modsatte ende i Horsens for et par år siden. 

Det var 4. oktober 2014, se f.eks.: https://www.tv2ostjylland.dk/horsens/afsporet-tog-fjernet .

Billeder fra i går: https://presse-fotos.dk/post/tog-afsporet-ved-horsens-togbusser-indsat-paa-straekningen/ .

M.v.h.
Niels

Afsporing i Horsens
Af Lyntoget. 2/10-22, 12:41.
Toget er kørt væk nu

Der er allerede en tråd om denne afsporing: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,604 .
Desuden er artiklen på ing.dk kun for abonnenter.

Hilsen Mikkel

Ok, vidste jeg ikke, overskriften siger det hele, og man ka bare oprette ny email hver måned til prøveabonnement til plus artiklerne, uden at betale.

Afsporing i Horsens
Af Krabsen. 3/10-22, 16:23.
Citat fra: Mikkelhk Dato  3/10-22, 14:40Der er allerede en tråd om denne afsporing: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,604 .

..som er denne tråd  ;D  ;)

Afsporing i Horsens
Af frederikhk. 3/10-22, 16:44.
Citat fra: krabsen Dato  3/10-22, 16:23
Citat fra: Mikkelhk Dato  3/10-22, 14:40Der er allerede en tråd om denne afsporing: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,604 .

..som er denne tråd  ;D  ;)
Trådene er blevet lagt sammen.

Afsporing i Horsens
Af Peter Linaa. 3/10-22, 19:06.
Seneste nye om reparationsarbejdet ved Horsens efter IC3-afsporingen:

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/hs-310/

Peter L

Afsporing i Horsens
Af Sporhund. 3/10-22, 22:15.
Citat fra: Peter Linaa Dato  3/10-22, 19:06Seneste nye om reparationsarbejdet ved Horsens efter IC3-afsporingen:

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/hs-310/

Peter L

Og DSB har valgt den mest oplagte løsning til at betjene Brejning og Børkop.

Afsporing i Horsens
Af LarsJels. 6/10-22, 12:48.
Vil muligheden for den slags "menneskelige" fejl forsvinde med ERTMS mon?

MVH; Lars

Afsporing i Horsens
Af andersj, Aalborg. 6/10-22, 14:05.
Citat fra: LarsJels Dato  6/10-22, 12:48Vil muligheden for den slags "menneskelige" fejl forsvinde med ERTMS mon?

MVH; Lars

Jo, det gør den da. Men fejlen er heller ikke mulig når der køres for signal i de "gamle" sikringsanlæg, da sporskiftet dermed låses når der stilles signal. Problemet er at Horsens har et meget skrabet sikringsanlæg hvor det ikke er muligt at stille signal fra nord og ind i spor 2. Så derfor skal stationsbestyreren manuelt  stille sporskifterne og give lokomotivføreren mundtlig tilladelse til indrangering.

Når der ikke kan stilles signal så er sporskiftet ikke låst og der er heller ikke noget der tjekker om sporskifterne står i den rette position - man kan nemlig ikke stille signal hvis et sporskifte står i forkert position eksempelvis.

Et andet lag af sikkerhed mod sådanne fejl udgør "sikring mod utidig omstilling" (SMUTO) hvor sporskiftet låser når sporisolationerne detektere at et tog befinder sig i sporskiftet. Men det er ikke alle sporskifter der har SMUTO.

Anders

Gå op Sider:[1] 2
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak