Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Strkn. 26 Fa-Pa. Hvorfor fjernes AM-signaler?
Strkn. 26 Fa-Pa. Hvorfor fjernes AM-signaler?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/09-22, 12:45.
TIB-S 2022-09-27 og 2022-10-10 melder om fjernede AM-signaler omkring Hovslund og Hjordkær.


Hvorfor fjernes de egentlig?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Så vidt jeg husker, fordi man har brug for dem til reservedele.

Flemming

Citat fra: YBS Dato 30/09-22, 20:06Så vidt jeg husker, fordi man har brug for dem til reservedele.
Citat fra: Per Holm Dato 30/09-22, 12:45TIB-S 2022-09-27 og 2022-10-10 melder om fjernede AM-signaler omkring Hovslund og Hjordkær.


Hvorfor fjernes de egentlig?

AM-signaler fjernes da de skal bruges som reservedele for de tilbageværende linjeblokke at typen 'FELB', der er en fuld elektronisk linjeblok som der ikke længere kan skaffes stumper til. Linjeblokken findes bl.a. mellem Lunderskov og Esbjerg.

Gå op Sider:[1]
DSB MY 1125
Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak