Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- MX 1030 "Ellen" er ophugget
MX 1030 "Ellen" er ophugget
Af Baumann, Hjordkær. 22/09-22, 12:26.
Så er efter sigende MX 1030 "Ellen" blevet ophugget i Padborg d. 20. september 2022
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Randers d. 25. maj 2009
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Padborg d. 28. november 2013
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Padborg d. 5. marts 2022
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
Padborg d. 10. august 2022 - den sidste billede jeg har af MX 1030
Alle billeder - Baumann
 

MX 1030 "Ellen" er ophugget
Af jacobchristensen. 22/09-22, 16:33.
Seneste redigering: 22/09-22, 16:53 af Tommy Nilsson
Kaj Aage Holdt (trainspotter.dk) postede nogle klip af ophugningen i en historie på Instagram (de er væk nu efter 24 timer), så den må være god nok

MX 1030 "Ellen" er ophugget
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 22/09-22, 16:53.
Redaktionen har modtaget:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.     

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

MX 1030 "Ellen" er ophugget
Af Baumann, Hjordkær. 22/09-22, 17:33.
Kan motoren stadig bruges ?

Det må gået hurtig med at klippe toget i stykker, hvis det er alt fra samme dag .

MX 1030 "Ellen" er ophugget
Af T. Rithmester, Struer. 22/09-22, 22:33.
Citat fra: Baumann Dato 22/09-22, 17:33Kan motoren stadig bruges ?

Det må gået hurtig med at klippe toget i stykker, hvis det er alt fra samme dag .

Ca. 4 ½ time jf. exif på billederne.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Den gang den så præsentabel ud. Padborg 2006.

Okay. Så var det årsagen til larmen de sidste to dage. (Jeg bor lige over for stationen i Padborg.) Er der nogen der ved hvad der er sket med MZ 1431? Jeg har ikke set den længe pga alle de klasse 1800 maskiner fra Luxemburg de har knaldet op derovre.

PS. Så vidt jeg er orienteret er motoren fra MX 1030 Lagt i MX 1029 som er særdeles aktiv med at køre betontoget til Taulov sammen med klasse 1800 1832. Ser dem næsten hver morgen.

MX 1030 "Ellen" er ophugget
Af Langhoff. 24/09-22, 20:07.
Er der nogen der har et bud på, hvornår Ellen i grunden sidst har været køreklar? Det var den vel heller ikke i PBS-tiden?

Vh/Langhoff

Citat fra: Manarche Dato 24/09-22, 18:48Er der nogen der ved hvad der er sket med MZ 1431? Jeg har ikke set den længe pga alle de klasse 1800 maskiner fra Luxemburg de har knaldet op derovre.

Er MZ 1431 ikke sendt til Australien?

Til gengæld stod MZ 1439 i rækken af frønnede lokomotiver, da jeg sidst var forbi:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Padborg 09.09.2020 (nm).

M.v.h.
Niels


Citat fra: Langhoff Dato 24/09-22, 20:07Er der nogen der har et bud på, hvornår Ellen i grunden sidst har været køreklar? Det var den vel heller ikke i PBS-tiden?

Lige siden maskinen blev solgt fra DSB, så har den manglet mindst en banemotor......
Da jeg ikke har den store tiltro til PBSs eller senere ejers evner udi bevaring af blanke metaloverflader udendørs, så har tilstanden af sølerne på akslerne næppe været egnet til montage af banemotorbærelejer.
Så nej - de sidste rigtig mange år har lokomotivet ikke været køreklar.

DH440 er forhåbentlig ikke alt for frønnet. Er den køreklar?

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak