Citat fra: Togsøn Dato 28/08-22, 09:37Hmm.
Det tyder på DSB og BaneDanmark stadig ikke er skilt ad, personalet er det gamle og ikke ønsker konkurrence, precis som ved Deutsche Bahn, da de satte alle mulige Urealistiske bomme i vejen for Skoda 109E, selvom den allerede var godkendt ved ôBB, PKP, ZSSK !
Der havde Siemens vist smurt de rigtige medarbejdere, så Vectron kom først, men den metode er jo kendt syd for Danmark og i resten af det sydlige EU og verden udenfor, måske venten på smørelse har taget sit indtog i det Danske !!!
Hilsen Erling.
Simpelthen så mange konspiratoriske gisninger uden skyggen af bevisførelse.
Det er trafikstyrelsen der sætter kravene, og det er EU's jernbaneagentur der står for at få godkendt vognene. Uanset hvor mange gange man uden grundlag hævder at DSB, BaneDanmark og andre agenturer konspirerer for at holde international trafik ude af Danmark, så bliver det altså ikke mere sandt! Der er et meget klart sæt af regler som de her vogne skal overholde for at måtte køre under Storebælt, og de regler har været godkendt i mange år. Uanset om vognene rent faktisk har en mangel eller bare mangler et stempel, så følger det proceduren, og der er ikke lagt én eneste ekstra forhindring for at ramme de her vogne. Der er jo allerede andre typer af sovevogne der er godkendt til at køre under Storebælt, og har været det længe.
Hvis der er nogen der konspirerer om at holde konkurrence væk fra Danmark - så er det politikerne, ved at prøve at udskyde implementeringen af EU's jernbanepakker. Men hverken DSB eller BaneDK har på noget tidspunkt truffet beslutninger der gør det sværere at køre international trafik. DSB lægger selv op til i deres 2030-vision at EuroCity-tog mellem Sverige og Tyskland skal køres efter kommercielle forhold - og ikke af DSB selv.