Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Region Sjælland vil have direkte togforbindelser til København fra Nakskov
Gå ned Sider: 1 ... 5 6 [7]
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 15:29
Citat fra: andersj Dato 23/04-25, 12:02
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 23/04-25, 10:00... afhjælpe DSBs materieludnyttelse, hvor det generelt har været italesat af DSB, at der er brug for "mere materiel i myldretiderne, end det giver økonomisk mening at have" (for DSB).

Men flytter det så ikke bare behovet fra DSB til Lokaltog, medmindre man accepterer at der kun er halvtimedrift i retning Nakskov->Nykøbing F om morgenen og Nykøbing F->Nakskov om eftermiddagen? Dertil har man togsæt og evt. personale der strander i København hele dagen og dermed ikke kan komme på værksted.
Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.


Hvis den faste Østersø forbindelse havde ligget i Gedser - Rostock korridoren, så KUNNE en Lolland - Langeland forbindelse have haft en chance for også at hente transittrafik fro Jylland.
Uden transittrafik kommer den til at være lige så gavnlig som en roet færge

Eskild

Region Sjælland vil have direkte togforbindelser til København fra Nakskov
Af tgsen. 23/04-25, 17:21.
Seneste redigering: 23/04-25, 17:23 af tgsen
Citat fra: esni Dato 23/04-25, 17:12
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 15:29
Citat fra: andersj Dato 23/04-25, 12:02
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 23/04-25, 10:00... afhjælpe DSBs materieludnyttelse, hvor det generelt har været italesat af DSB, at der er brug for "mere materiel i myldretiderne, end det giver økonomisk mening at have" (for DSB).

Men flytter det så ikke bare behovet fra DSB til Lokaltog, medmindre man accepterer at der kun er halvtimedrift i retning Nakskov->Nykøbing F om morgenen og Nykøbing F->Nakskov om eftermiddagen? Dertil har man togsæt og evt. personale der strander i København hele dagen og dermed ikke kan komme på værksted.
Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.


Hvis den faste Østersø forbindelse havde ligget i Gedser - Rostock korridoren, så KUNNE en Lolland - Langeland forbindelse have haft en chance for også at hente transittrafik fro Jylland.
Uden transittrafik kommer den til at være lige så gavnlig som en roet færge
Citat fra: esni Dato 23/04-25, 17:12
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 15:29
Citat fra: andersj Dato 23/04-25, 12:02
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 23/04-25, 10:00... afhjælpe DSBs materieludnyttelse, hvor det generelt har været italesat af DSB, at der er brug for "mere materiel i myldretiderne, end det giver økonomisk mening at have" (for DSB).

Men flytter det så ikke bare behovet fra DSB til Lokaltog, medmindre man accepterer at der kun er halvtimedrift i retning Nakskov->Nykøbing F om morgenen og Nykøbing F->Nakskov om eftermiddagen? Dertil har man togsæt og evt. personale der strander i København hele dagen og dermed ikke kan komme på værksted.
Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.


Hvis den faste Østersø forbindelse havde ligget i Gedser - Rostock korridoren, så KUNNE en Lolland - Langeland forbindelse have haft en chance for også at hente transittrafik fro Jylland.
Uden transittrafik kommer den til at være lige så gavnlig som en roet færge
Citat fra: esni Dato 23/04-25, 17:12
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 15:29
Citat fra: andersj Dato 23/04-25, 12:02
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 23/04-25, 10:00... afhjælpe DSBs materieludnyttelse, hvor det generelt har været italesat af DSB, at der er brug for "mere materiel i myldretiderne, end det giver økonomisk mening at have" (for DSB).

Men flytter det så ikke bare behovet fra DSB til Lokaltog, medmindre man accepterer at der kun er halvtimedrift i retning Nakskov->Nykøbing F om morgenen og Nykøbing F->Nakskov om eftermiddagen? Dertil har man togsæt og evt. personale der strander i København hele dagen og dermed ikke kan komme på værksted.
Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.


Hvis den faste Østersø forbindelse havde ligget i Gedser - Rostock korridoren, så KUNNE en Lolland - Langeland forbindelse have haft en chance for også at hente transittrafik fro Jylland.
Citat fra: esni Dato 23/04-25, 17:12
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 15:29
Citat fra: andersj Dato 23/04-25, 12:02
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 23/04-25, 10:00... afhjælpe DSBs materieludnyttelse, hvor det generelt har været italesat af DSB, at der er brug for "mere materiel i myldretiderne, end det giver økonomisk mening at have" (for DSB).

Men flytter det så ikke bare behovet fra DSB til Lokaltog, medmindre man accepterer at der kun er halvtimedrift i retning Nakskov->Nykøbing F om morgenen og Nykøbing F->Nakskov om eftermiddagen? Dertil har man togsæt og evt. personale der strander i København hele dagen og dermed ikke kan komme på værksted.
Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.


Hvis den faste Østersø forbindelse havde ligget i Gedser - Rostock korridoren, så KUNNE en Lolland - Langeland forbindelse have haft en chance for også at hente transittrafik fro Jylland.
Uden transittrafik kommer den til at være lige så gavnlig som en roet færge
Den skal vi også have. Tænk dog på de stakkels tunnelelementbyggere i Rødby!
CitatUden transittrafik kommer den til at være lige så gavnlig som en roet færge
Men det har de jo netop brug for på Lolland hvor man dyrker mange roer.

Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 16:37
Citat fra: Krabsen Dato 23/04-25, 16:14
Citat fra: steenth Dato 23/04-25, 15:39
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 15:29Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.
Tja. Hvor er de passager? Der er ikke engang en busrute den vej.... Måske findes de i din livlige fantasi... For alle forslag til rejser mellem Nakskov og Svendborg går via Storebælt...
Det er derfor der ikke bliver problemer med passagerer - der kommer ingen...
Hele Lolland får normal pendletid til Odense. De kommer.

Selv hvis hele Lolland ville have gavn af at pendle til Odense var det billigere at give dem et tilskud til at dække omkostningerne ved at lade dem flytte til Fyn.

Citat fra: Krabsen Dato 23/04-25, 18:02
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 16:37
Citat fra: Krabsen Dato 23/04-25, 16:14
Citat fra: steenth Dato 23/04-25, 15:39
Citat fra: tgsen Dato 23/04-25, 15:29Her er en ide:
Fast forbindelse Nakskov - Rudkøbing - Svendborg, gennemgående tog Nykøbing F - Odense. Tunnelelementfabrikken ligger lige om hjørnet. Den forbindelse får ikke problemer med passagertal.
Tja. Hvor er de passager? Der er ikke engang en busrute den vej.... Måske findes de i din livlige fantasi... For alle forslag til rejser mellem Nakskov og Svendborg går via Storebælt...
Det er derfor der ikke bliver problemer med passagerer - der kommer ingen...
Hele Lolland får normal pendletid til Odense. De kommer.

Selv hvis hele Lolland ville have gavn af at pendle til Odense var det billigere at give dem et tilskud til at dække omkostningerne ved at lade dem flytte til Fyn.
Godt spørgsmål. Hvad mon prisen er pr. tunnelelement ved en fortsat produktion?

Gå op Sider: 1 ... 5 6 [7]
OHJ  24
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak