Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Nyt om ringsted øst udfletningen
Gå ned Sider:[1] 2 3 4
Transportministeren har lovet at Ringsted kommune, at udfletningen nok skal blive bygget.
Det er på trods at den højere anlægspris.
Til gengæld bliver der nok ingen hastighedsopgradering, igennem ringsted station, i denne omgang.

https://ringsted.dk/da/nyheder/baneudfletningen-oest-ringsted-fastholdes

Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.

Citat fra: Ncard00 Dato  6/03-25, 13:12Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.
Måske billigere- flytte nuværende Ringsted station  østpå til området mellem Fjællebro og Kærhave.

Citat fra: Worm Dato  6/03-25, 13:53
Citat fra: Ncard00 Dato  6/03-25, 13:12Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.
Måske billigere- flytte nuværende Ringsted station  østpå til området mellem Fjællebro og Kærhave.


Tror ikke man får meget ud af at flytte Ringsted station ud af Ringsted. Hvad er pointen i stationen så?

Ja det ville da være så dumt at flytte den ud af centrum, den ligger da hvor den skal være!

Citat fra: Frank Poulsen Dato  6/03-25, 17:01Ja det ville da være så dumt at flytte den ud af centrum, den ligger da hvor den skal være!
Lige præcis. Man vil miste alt for mange hvis man flytter stationen midt ud i ingenting og hvem gavner fra en station der ligger midt ud i ingenting?

Der er ingen planer om at flytte Ringsted station nogen steder hen  ;)
Projektet går ud på at bygge et udfletningsanlæg øst for byen, så der er færre tog som skal holde og vente på hinanden.

Citat fra: Gustav Hansen Dato  6/03-25, 13:56
Citat fra: Worm Dato  6/03-25, 13:53
Citat fra: Ncard00 Dato  6/03-25, 13:12Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.
Måske billigere- flytte nuværende Ringsted station  østpå til området mellem Fjællebro og Kærhave.


Tror ikke man får meget ud af at flytte Ringsted station ud af Ringsted. Hvad er pointen i stationen så?

Der er bedre plads til at lave en ordentlig station end den mia. ombygning som ellers er påtænkt.
Ydermere vil det give bedre mulighed for pendlere at komme til og fra en sådan station via motorvej og vejnet mod Næstved, Holbæk, Køge og Haslev kombineret med gode parkeringspladser på stationen.

Citat fra: Worm Dato  7/03-25, 01:30
Citat fra: Gustav Hansen Dato  6/03-25, 13:56
Citat fra: Worm Dato  6/03-25, 13:53
Citat fra: Ncard00 Dato  6/03-25, 13:12Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.
Måske billigere- flytte nuværende Ringsted station  østpå til området mellem Fjællebro og Kærhave.


Tror ikke man får meget ud af at flytte Ringsted station ud af Ringsted. Hvad er pointen i stationen så?

Der er bedre plads til at lave en ordentlig station end den mia. ombygning som ellers er påtænkt.
Ydermere vil det give bedre mulighed for pendlere at komme til og fra en sådan station via motorvej og vejnet mod Næstved, Holbæk, Køge og Haslev kombineret med gode parkeringspladser på stationen.

Mon ikke det er smartere at lade folk fra Næstved, Holbæk, Køge og Haslev bruge deres egne, lokale stationer frem for at lade dem køre i bil til en mark uden for Ringsted. Mon ikke borgerne i Ringsted også vil foretrække at deres station ligger i den by de bor i frem for, ja, en mark uden for byen. Det er nok ikke helt tilfældigt at de fleste togstationer verden over ligger i de byer de skal servicere og ikke ude i åbent landskab, langt fra alting.

Citat fra: Gustav Hansen Dato  7/03-25, 02:14
Citat fra: Worm Dato  7/03-25, 01:30
Citat fra: Gustav Hansen Dato  6/03-25, 13:56
Citat fra: Worm Dato  6/03-25, 13:53
Citat fra: Ncard00 Dato  6/03-25, 13:12Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.
Måske billigere- flytte nuværende Ringsted station  østpå til området mellem Fjællebro og Kærhave.


Tror ikke man får meget ud af at flytte Ringsted station ud af Ringsted. Hvad er pointen i stationen så?

Der er bedre plads til at lave en ordentlig station end den mia. ombygning som ellers er påtænkt.
Ydermere vil det give bedre mulighed for pendlere at komme til og fra en sådan station via motorvej og vejnet mod Næstved, Holbæk, Køge og Haslev kombineret med gode parkeringspladser på stationen.

Mon ikke det er smartere at lade folk fra Næstved, Holbæk, Køge og Haslev bruge deres egne, lokale stationer frem for at lade dem køre i bil til en mark uden for Ringsted. Mon ikke borgerne i Ringsted også vil foretrække at deres station ligger i den by de bor i frem for, ja, en mark uden for byen. Det er nok ikke helt tilfældigt at de fleste togstationer verden over ligger i de byer de skal servicere og ikke ude i åbent landskab, langt fra alting.
De mulige togrejsende jeg tænkte på som kommer fra oplandet til Ringsted by vil typisk køre ad de vejstrækninger jeg nævnte.

Hvor du har fået det til at betyde togrejsende helt fra de nævnte byer skulle tage bilen eller tog til Ringsted må stå for din egen regning.

Der er så ikke specielt langt ud til området lige øst for Ringsted by.
Mange togrejsende til og fra Ringsted bor jo ikke 500 meter fra den nuværende station.

Så det vil næppe blive et megaproblem at benytte denne station lige på den anden side af bygrænsen i forhold til hvad det kunne bibringe af nye ekstra rejsende.

Citat fra: Worm Dato  7/03-25, 02:27
Citat fra: Gustav Hansen Dato  7/03-25, 02:14
Citat fra: Worm Dato  7/03-25, 01:30
Citat fra: Gustav Hansen Dato  6/03-25, 13:56
Citat fra: Worm Dato  6/03-25, 13:53
Citat fra: Ncard00 Dato  6/03-25, 13:12Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.
Måske billigere- flytte nuværende Ringsted station  østpå til området mellem Fjællebro og Kærhave.


Tror ikke man får meget ud af at flytte Ringsted station ud af Ringsted. Hvad er pointen i stationen så?

Der er bedre plads til at lave en ordentlig station end den mia. ombygning som ellers er påtænkt.
Ydermere vil det give bedre mulighed for pendlere at komme til og fra en sådan station via motorvej og vejnet mod Næstved, Holbæk, Køge og Haslev kombineret med gode parkeringspladser på stationen.

Mon ikke det er smartere at lade folk fra Næstved, Holbæk, Køge og Haslev bruge deres egne, lokale stationer frem for at lade dem køre i bil til en mark uden for Ringsted. Mon ikke borgerne i Ringsted også vil foretrække at deres station ligger i den by de bor i frem for, ja, en mark uden for byen. Det er nok ikke helt tilfældigt at de fleste togstationer verden over ligger i de byer de skal servicere og ikke ude i åbent landskab, langt fra alting.
De mulige togrejsende jeg tænkte på som kommer fra oplandet til Ringsted by vil typisk køre ad de vejstrækninger jeg nævnte.

Hvor du har fået det til at betyde togrejsende helt fra de nævnte byer skulle tage bilen eller tog til Ringsted må stå for din egen regning.

Der er så ikke specielt langt ud til området lige øst for Ringsted by.
Mange togrejsende til og fra Ringsted bor jo ikke 500 meter fra den nuværende station.

Så det vil næppe blive et megaproblem at benytte denne station lige på den anden side af bygrænsen i forhold til hvad det kunne bibringe af nye ekstra rejsende.

Der bor langt flere inden for 500 meter af den nuværende placeringen end der gør på en mark uden for byen. Der er også mange flere arbejdspladser og butikker. Alle byens busser kører også ind til centrum hvor stationen er. At flytte stationen ud af byen vil gøre den enormt uattraktiv for mange lokale, samt alle der benytter sig af bus til og fra toget. At nogle få bilpendlere fra småbyer skulle gøre det værd at nedgradere den kollektive trafik så meget er urealistisk og, vil jeg mene, uforsvarligt. Giv dem hellere en god busforbindelse ind til stationen, det er bedre for alle.

Citat fra: Gustav Hansen Dato  7/03-25, 03:25
Citat fra: Worm Dato  7/03-25, 02:27
Citat fra: Gustav Hansen Dato  7/03-25, 02:14
Citat fra: Worm Dato  7/03-25, 01:30
Citat fra: Gustav Hansen Dato  6/03-25, 13:56
Citat fra: Worm Dato  6/03-25, 13:53
Citat fra: Ncard00 Dato  6/03-25, 13:12Det er da bedre end ingenting, så kommer det jo bare til at minde om gennemkørslen igennem Glostrup station, med en permanent hastighedsnedsættelse.
Måske billigere- flytte nuværende Ringsted station  østpå til området mellem Fjællebro og Kærhave.


Tror ikke man får meget ud af at flytte Ringsted station ud af Ringsted. Hvad er pointen i stationen så?

Der er bedre plads til at lave en ordentlig station end den mia. ombygning som ellers er påtænkt.
Ydermere vil det give bedre mulighed for pendlere at komme til og fra en sådan station via motorvej og vejnet mod Næstved, Holbæk, Køge og Haslev kombineret med gode parkeringspladser på stationen.

Mon ikke det er smartere at lade folk fra Næstved, Holbæk, Køge og Haslev bruge deres egne, lokale stationer frem for at lade dem køre i bil til en mark uden for Ringsted. Mon ikke borgerne i Ringsted også vil foretrække at deres station ligger i den by de bor i frem for, ja, en mark uden for byen. Det er nok ikke helt tilfældigt at de fleste togstationer verden over ligger i de byer de skal servicere og ikke ude i åbent landskab, langt fra alting.
De mulige togrejsende jeg tænkte på som kommer fra oplandet til Ringsted by vil typisk køre ad de vejstrækninger jeg nævnte.

Hvor du har fået det til at betyde togrejsende helt fra de nævnte byer skulle tage bilen eller tog til Ringsted må stå for din egen regning.

Der er så ikke specielt langt ud til området lige øst for Ringsted by.
Mange togrejsende til og fra Ringsted bor jo ikke 500 meter fra den nuværende station.

Så det vil næppe blive et megaproblem at benytte denne station lige på den anden side af bygrænsen i forhold til hvad det kunne bibringe af nye ekstra rejsende.

Der bor langt flere inden for 500 meter af den nuværende placeringen end der gør på en mark uden for byen. Der er også mange flere arbejdspladser og butikker. Alle byens busser kører også ind til centrum hvor stationen er. At flytte stationen ud af byen vil gøre den enormt uattraktiv for mange lokale, samt alle der benytter sig af bus til og fra toget. At nogle få bilpendlere fra småbyer skulle gøre det værd at nedgradere den kollektive trafik så meget er urealistisk og, vil jeg mene, uforsvarligt. Giv dem hellere en god busforbindelse ind til stationen, det er bedre for alle.
Slagteriet er lukket.
De arbejdspladser som ligger sydøst for byen vil få  omtrent samme afstand til de 2 stationer.Dertil kommer af mange af de arbejdspladser er benyttet af folk som næppe tager toget da de fleste bor i oplandet.

Nyt om ringsted øst udfletningen
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 7/03-25, 06:17.
Stort set alle stationer er oprindeligt placeret i udkanten af byen i sin tid. Det er byerne der er vokset ned omkring stationerne. Just saying.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  7/03-25, 06:17Stort set alle stationer er oprindeligt placeret i udkanten af byen i sin tid. Det er byerne der er vokset ned omkring stationerne. Just saying.
Nu ikke ødelægge en god historie og dogme
Jernbanestationer ligger i centrum mens de fleste bor 2-4 km væk.

At bymidterne efterhånden er døde områder.

At virksomhederne forlænget er flyttet til industriområderne UDENFOR byerne.

At omfartsvejen sjældent har god forbindelse til bymidten og Jernbanestationen.
Alt det et ligegyldigt.

Men sådan ser vi forskelligt på verden.

Nyt om ringsted øst udfletningen
Af anho. 7/03-25, 11:28.
Seneste redigering: 7/03-25, 11:32 af anho
Citat fra: Worm Dato  7/03-25, 06:24
Citat fra: Michael Deichmann Dato  7/03-25, 06:17Stort set alle stationer er oprindeligt placeret i udkanten af byen i sin tid. Det er byerne der er vokset ned omkring stationerne. Just saying.
Nu ikke ødelægge en god historie og dogme
Jernbanestationer ligger i centrum mens de fleste bor 2-4 km væk.

At bymidterne efterhånden er døde områder.

At virksomhederne forlænget er flyttet til industriområderne UDENFOR byerne.

At omfartsvejen sjældent har god forbindelse til bymidten og Jernbanestationen.
Alt det et ligegyldigt.

Men sådan ser vi forskelligt på verden.

Du kunne jo også bare prøve at sammenligne eksempler fra virkeligheden. Vis os nogle passagerstatistikker fra stationer der ligger uden for byer, og sammenlign dem så med stationer der ligger inde i byerne.

Hvis du gør det, har du et sagligt begrundet argument. Men lige nu argumenterer du kun på hvordan du "synes" at verden burde fungere, og ikke på hvordan den faktisk fungerer. Sidstnævnte kræver tal.

Hint: prøv at sammenligne Køge St og Køge Nord St på passagertal.dk. Vælg først Jernbaner og så Stationskatalog når du kommer ind på siden.

Gå op Sider:[1] 2 3 4
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak