Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 39 40 [41]
Coradia Stream & Talgo nyt
Af Ncard00. 27/01-25, 17:46.
Citat fra: mss Dato 27/01-25, 16:24Er det bare mig, eller er det lidt dumt at de to nye togtyper deler en tråd?

Måske, hvis det mest er diskussion, men nyheder er der jo ikke så mange af, så i sidstnævnte tilfælde er det fint at de deler tråd efter min mening.

Citat fra: andersj Dato 25/01-25, 12:46Jeg synes godt at man kunne have lavet slutningen af vinduesbåndet lidt pænere. Det er lidt voldsomt og simpelt at det bare er en lang bred firkant hen langs hele toget.

Her et par hurtige bud på hvordan man kunne have afsluttet vinduesbåndet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg foretrækker det nederste (DSB's og Alstoms design), da det giver et mere harmonisk udtryk ved sammenkoblet kørsel. Og et solokørende togsæt er jo fortsat aerodynamisk også selv om vinduesbåndet ikke er det  ;)

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Scharfenberg. 28/01-25, 12:16.
Seneste redigering: 28/01-25, 12:20 af Scharfenberg
Citat fra: mss Dato 27/01-25, 16:24Er det bare mig, eller er det lidt dumt at de to nye togtyper deler en tråd?

Jeg er enig med mss. Andersj var vist ikke opmærksom på, hvor mange skriverier ikke bare ét men to nye DSB-litra afstedkommer, da han startede tråden tilbage i 2022. Og nu er det nok for sent at opdele den, da det hele er en stor sammenblanding af både Talgo og IC5. Men tak til Anders for at tage hul på diskussionen. Mon ikke vi rammer 1000 indlæg i løbet af 2025

Coradia Stream & Talgo nyt
Af mss. 28/01-25, 12:37.
Ja initiativet var super -jeg mente også kun "dumt" som at det har vist sig upraktisk -set i bagklogskabens ulideligt klare lys  ;)

Du har nok ret i at det er for sent at opdele emnet. Men måske man skulle begynde på en frisk med to nye tråde (der begge refererer til denne her, der så kan blive låst) ?


Coradia Stream & Talgo nyt
Af pjl. 28/01-25, 16:30.
Citat fra: lomse Dato 25/01-25, 13:58Ja, men lad dem nu blive bygget og godkendt.
Dsb design er måske ændret tild den tid

https://ing.dk/artikel/alstom-lover-tog-til-tiden-med-ic4-afloeser

Ældes dårligt...

DB's Talgo vogne har i dag for første gang været ude på en testkørsel i Holland.

https://treinposities.nl/foto/312460

Coradia Stream & Talgo nyt
Af H-Kruse. 13/02-25, 18:15.
Har svært ved at vurdere om det er et kønt tog men synes den valgte vinduesindramning DSB's og Alstoms design er den bedste.

Vurderet ud fra videoen er det dog glædeligt at samlekvalitet/finish af IC5 og særligt hjul boogiene er en hel anden liga end de frygtindgydende IC4 tog

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 28/02-25, 12:25.
Flere tyske medier skriver nu at indsættelsen af ICE L mellem Amsterdam og Berlin er udskudt på ubestemt tid og at DB derfor vil indsætte ICE 3neo (BR 408) som midlertidig erstatning fra december 2025. ICE L skal i første omgang kun køre internt i Tyskland og senere også på Amsterdam-Berlin.

Anders

Citat fra: andersj Dato 28/02-25, 12:25Flere tyske medier skriver nu at indsættelsen af ICE L mellem Amsterdam og Berlin er udskudt på ubestemt tid og at DB derfor vil indsætte ICE 3neo (BR 408) som midlertidig erstatning fra december 2025. ICE L skal i første omgang kun køre internt i Tyskland og senere også på Amsterdam-Berlin.

Er det efterhånden kun Stadler og Siemens som kan levere ordentligt og stabilt materiel til tiden eller hva? Håber ikke vi får en ny IC4 skandale med først Talgo og senere IC5, og senere 5. generations S-tog...

Citat fra: Ncard00 Dato  3/03-25, 19:04
Citat fra: andersj Dato 28/02-25, 12:25Flere tyske medier skriver nu at indsættelsen af ICE L mellem Amsterdam og Berlin er udskudt på ubestemt tid og at DB derfor vil indsætte ICE 3neo (BR 408) som midlertidig erstatning fra december 2025. ICE L skal i første omgang kun køre internt i Tyskland og senere også på Amsterdam-Berlin.

Er det efterhånden kun Stadler og Siemens som kan levere ordentligt og stabilt materiel til tiden eller hva? Håber ikke vi får en ny IC4 skandale med først Talgo og senere IC5, og senere 5. generations S-tog...

Ingen selskaber er perfekte. Stadler har også problemer nogle steder, bare ikke her.

Det er snart et års tid siden, at det herinde blev nævnt at Talgo vognene var forsinkede og at det ikke "bare" var pga corona osv., men rent faktisk var pga vognenes dårlige funktionalitet.

Og her et år efter, hvor de første togstammer skulle have været i drift ifølge den FORSINKEDE plan, kan man jo bare konstatere, at det projekt ikke ligefrem går strygende. De har mere end svært ved at få vognene gjort stabile og færdige nok til drift og talgos leverancer er præget af deres økonomiske situation.
Til gengæld kører IC5 ret fint og de tests togsættet har udført i Rumænien er gået over al forventning. Det er da tankevækkende, at vi nærmest når at se et IC5 i Danmark samtidig med den første talgo stamme bliver taget i brug når man tænker på hvornår de hver især er bestilt og kompleksitetsgraden i dem begge.

Citat fra: andersj Dato 28/02-25, 12:25Flere tyske medier skriver nu at indsættelsen af ICE L mellem Amsterdam og Berlin er udskudt på ubestemt tid og at DB derfor vil indsætte ICE 3neo (BR 408) som midlertidig erstatning fra december 2025. ICE L skal i første omgang kun køre internt i Tyskland og senere også på Amsterdam-Berlin.
Men er det ikke mere Fleresystems Talgolokomotivet, som DSB jo netop ikke bestillte?
Der er ikke ret meget 1,5 kVDC / 15 kVAC @16 2/3 materiel i denne verden, så blev det de fine BR408.


Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 4/03-25, 10:58.
Citat fra: Thorfinn Dato  4/03-25, 09:02
Citat fra: andersj Dato 28/02-25, 12:25Flere tyske medier skriver nu at indsættelsen af ICE L mellem Amsterdam og Berlin er udskudt på ubestemt tid og at DB derfor vil indsætte ICE 3neo (BR 408) som midlertidig erstatning fra december 2025. ICE L skal i første omgang kun køre internt i Tyskland og senere også på Amsterdam-Berlin.
Men er det ikke mere Fleresystems Talgolokomotivet, som DSB jo netop ikke bestillte?
Der er ikke ret meget 1,5 kVDC / 15 kVAC @16 2/3 materiel i denne verden, så blev det de fine BR408.



Jo BR 105 lokomotivet er også forsinket på ubestemt tid, men meningen er at de i starten skal trækkes af de Vectron lokomotiver NS International har indlejet og som pt. bruges til at trække IC1 vognene mellem Amsterdam og Berlin, ligesom DB også vil leje Vectron lokomotiver til kørsel med vognene internt i Tyskland.

Men det kan godt været at man nu venter med at starte op til Amsterdam indtil BR 105 er leveret, så NS International kan tilbagelevere nogle af Vectron lokomotiverne til december. De skal fortsat bruges til Nightjet togene mod Zürich og Innsbruck/Wien.

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 6/03-25, 15:28.
Der er igen en IC5 i Velim i Tjekkiet, denne gang med interiør. Man har bl.a. testet strømaftager og er igang med at måle lydniveau indendørs med en masse opstillede mikrofoner.

Anders

Gå op Sider: 1 ... 39 40 [41]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak