Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Udfletning øst for Ringsted i fare
Godaften i forum

Sporfletningen øst for Ringsted, der skal lave niveaufri sammenfletning af ny og gammel bane, er i fare. Den bliver for dyr i forhold til de penge, der er sat af til formålet.
TV Øst har historien her.

Hilsen
Jan P

Det er da fuldstændigt tåbeligt ikke at få sat gang i den udfletning snarest... Jeg forstår bare ikke, hvorfor visioner for infrastrukturen i Danmark skal være så middelmådige?

Det havde jo været billigere at bygge udfletningen samtidigt med anlæg af den nye bane for snart ti år siden. Men det fik et par enkelte husejere sat en stopper for, hvor det så viste sig, at de ikke havde ret til at få stoppet projektet (frit fra hukommelsen)... Suk ...

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato 26/01-25, 12:33Det er da fuldstændigt tåbeligt ikke at få sat gang i den udfletning snarest... Jeg forstår bare ikke, hvorfor visioner for infrastrukturen i Danmark skal være så middelmådige?

Det havde jo været billigere at bygge udfletningen samtidigt med anlæg af den nye bane for snart ti år siden. Men det fik et par enkelte husejere sat en stopper for, hvor det så viste sig, at de ikke havde ret til at få stoppet projektet (frit fra hukommelsen)... Suk ...

Ja man ved snart ikke om man skal grine eller græde..

Sn har også lidt om historien.
De nævner bl.a også om overskridelser på Aarhus H og København H ombygningerne.


https://www.sn.dk/art6226590/ringsted-kommune/transport/sjaellandsk-station-kan-blive-en-prop-paa-hele-nettet/


Udfletning øst for Ringsted i fare
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 26/01-25, 16:04.
Seneste redigering: 26/01-25, 16:12 af Per Holm
Så må "man" jo bare lade være at lægge køreplaner der indebærer særlig meget trafik tværs over Ringsted.

En "forenkling" af København H med færre krydsende ruter skulle ifølge rapporter indebære rationaliseringsgevinster - det samme kunne jo tænkes at ville blive tilfældet for Ringsted.

Det rejsende folk vil vænne sig til at tog mod Fyen og Jylland som hovedregel går over Roskilde og at tog fra Sydsjælland og Tyskland som hovedregel går over Køge Nord.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Et gæt, Banedanmark har igen løst alle problemer på en gang.

Ved nogen hvad de har foreslået?

JH

Citat fra: Per Holm Dato 26/01-25, 16:04Så må "man" jo bare lade være at lægge køreplaner der indebærer særlig meget trafik tværs over Ringsted.

En "forenkling" af København H med færre krydsende ruter skulle ifølge rapporter indebære rationaliseringsgevinster - det samme kunne jo tænkes at ville blive tilfældet for Ringsted.

Det rejsende folk vil vænne sig til at tog mod Fyen og Jylland som hovedregel går over Roskilde og at tog fra Sydsjælland og Tyskland som hovedregel går over Køge Nord.
Og det er jo lige netop det spild af infrastruktur, man gerne vil undgå. Man har en flot, ny højhastighedsbane, hvorfor skulle Fynboerne og Jyderne ikke få glæde af den? Bare fordi man gang på gang har udsat en beslutning om en niveaufri udfletning fordi den bliver dyrere, for hver gang man udsætter den?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Danske privatbaner

Læs historien om:
Sydfynske Jernbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak