Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Togbane renoveret for 800 millioner – men flere kan ikke nå toget
Gå ned Sider:[1] 2 3
"Trods en renovering af Østbanen for 800 millioner kroner oplever pendlerne ikke, at rejsetiden er blevet reduceret."

https://www.tv2kosmopol.dk/stevns/togbane-renoveret-for-800-millioner-men-flere-kan-ikke-na-toget

Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Togbane renoveret for 800 millioner – men flere kan ikke nå toget
Af Togiudlandet. 22/01-25, 07:34.
Seneste redigering: 22/01-25, 07:37 af Togiudlandet
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).

Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).
På bundlinien står der stadigt at samfundet har investeret 800 mio kr og ikke fået det som var stillet i udsigt.

Så her og nu skal der findes en synder og vi skal ALLE lære at lover man mere end man så evner - så skal det have konsekvenser.

Det er nok her den største udfordring ligger.

Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).
Kan man ikke bare split togdriften? Så toget til Rødvig køre kun frem og tilbage til Hårlev og er tilpasset Roskilde toget mens der også køre som ekstra en tog mellem Hårlev og Køge?

Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 09:13
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).
Kan man ikke bare split togdriften? Så toget til Rødvig køre kun frem og tilbage til Hårlev og er tilpasset Roskilde toget mens der også køre som ekstra en tog mellem Hårlev og Køge?

Det er vel det man har gjort (og som ikke virker)? Der kører tog fra Rødvig til Roskilde hver halve time og der kører tog fra Faxe Ladeplads til Køge hver halve time. De kører forskudt med cirka et kvarter mellem Hårlev og Køge og giver dermed tilnærmelsesvis kvartersdrift mellem de to byer.


Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 09:33
Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 09:13
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).
Kan man ikke bare split togdriften? Så toget til Rødvig køre kun frem og tilbage til Hårlev og er tilpasset Roskilde toget mens der også køre som ekstra en tog mellem Hårlev og Køge?

Det er vel det man har gjort (og som ikke virker)? Der kører tog fra Rødvig til Roskilde hver halve time og der kører tog fra Faxe Ladeplads til Køge hver halve time. De kører forskudt med cirka et kvarter mellem Hårlev og Køge og giver dermed tilnærmelsesvis kvartersdrift mellem de to byer.


Du forstår ikke hvad jeg siger.  I mit forslag ankommer toget fra Rødvig ankommer sammen tid i Hårlev som toget fra Faxe. Faxe toget fortsætter til Roskilde mens Rødvig toget kører tilbage til Rødvig. Som EKSTRA vil der også kører KUN mellem Hårlev og Køge.

Også i tillæg kører der en tog KUN mellem Rø

Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 10:29
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 09:33
Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 09:13
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).
Kan man ikke bare split togdriften? Så toget til Rødvig køre kun frem og tilbage til Hårlev og er tilpasset Roskilde toget mens der også køre som ekstra en tog mellem Hårlev og Køge?

Det er vel det man har gjort (og som ikke virker)? Der kører tog fra Rødvig til Roskilde hver halve time og der kører tog fra Faxe Ladeplads til Køge hver halve time. De kører forskudt med cirka et kvarter mellem Hårlev og Køge og giver dermed tilnærmelsesvis kvartersdrift mellem de to byer.


Du forstår ikke hvad jeg siger.  I mit forslag ankommer toget fra Rødvig ankommer sammen tid i Hårlev som toget fra Faxe. Faxe toget fortsætter til Roskilde mens Rødvig toget kører tilbage til Rødvig. Som EKSTRA vil der også kører KUN mellem Hårlev og Køge.

Også i tillæg kører der en tog KUN mellem Rø
Nej jeg forstår ikke helt :)

Men giver dit forslag ikke stadig 4 tog i hver retning mellem Hårlev og Køge i timen? Og hvis der skal køre ekstra-tog, så kan Rødvig toget lige så godt fortsætte eller koble sig på Faxe Ldp toget, så der er mere plads og folk ikke skal stå op. Jeg tror også Rødvig-borgerne vil blive en anelse sure over at miste deres direkte tog til Roskilde.

Det der skaber forsinkelserne, og som køreplanen har været alt for optimistisk med, er at der skal køre 4 tog i hver retning mellem Hårlev og Køge.

Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 10:41
Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 10:29
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 09:33
Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 09:13
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).
Kan man ikke bare split togdriften? Så toget til Rødvig køre kun frem og tilbage til Hårlev og er tilpasset Roskilde toget mens der også køre som ekstra en tog mellem Hårlev og Køge?

Det er vel det man har gjort (og som ikke virker)? Der kører tog fra Rødvig til Roskilde hver halve time og der kører tog fra Faxe Ladeplads til Køge hver halve time. De kører forskudt med cirka et kvarter mellem Hårlev og Køge og giver dermed tilnærmelsesvis kvartersdrift mellem de to byer.


Du forstår ikke hvad jeg siger.  I mit forslag ankommer toget fra Rødvig ankommer sammen tid i Hårlev som toget fra Faxe. Faxe toget fortsætter til Roskilde mens Rødvig toget kører tilbage til Rødvig. Som EKSTRA vil der også kører KUN mellem Hårlev og Køge.

Også i tillæg kører der en tog KUN mellem Rø
Nej jeg forstår ikke helt :)

Men giver dit forslag ikke stadig 4 tog i hver retning mellem Hårlev og Køge i timen? Og hvis der skal køre ekstra-tog, så kan Rødvig toget lige så godt fortsætte eller koble sig på Faxe Ldp toget, så der er mere plads og folk ikke skal stå op. Jeg tror også Rødvig-borgerne vil blive en anelse sure over at miste deres direkte tog til Roskilde.

Det der skaber forsinkelserne, og som køreplanen har været alt for optimistisk med, er at der skal køre 4 tog i hver retning mellem Hårlev og Køge.
Så vil det være bedst med ekstra krydsningstid?

Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 10:50
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 10:41
Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 10:29
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 09:33
Citat fra: mgameing123 Dato 22/01-25, 09:13
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).
Kan man ikke bare split togdriften? Så toget til Rødvig køre kun frem og tilbage til Hårlev og er tilpasset Roskilde toget mens der også køre som ekstra en tog mellem Hårlev og Køge?

Det er vel det man har gjort (og som ikke virker)? Der kører tog fra Rødvig til Roskilde hver halve time og der kører tog fra Faxe Ladeplads til Køge hver halve time. De kører forskudt med cirka et kvarter mellem Hårlev og Køge og giver dermed tilnærmelsesvis kvartersdrift mellem de to byer.


Du forstår ikke hvad jeg siger.  I mit forslag ankommer toget fra Rødvig ankommer sammen tid i Hårlev som toget fra Faxe. Faxe toget fortsætter til Roskilde mens Rødvig toget kører tilbage til Rødvig. Som EKSTRA vil der også kører KUN mellem Hårlev og Køge.

Også i tillæg kører der en tog KUN mellem Rø
Nej jeg forstår ikke helt :)

Men giver dit forslag ikke stadig 4 tog i hver retning mellem Hårlev og Køge i timen? Og hvis der skal køre ekstra-tog, så kan Rødvig toget lige så godt fortsætte eller koble sig på Faxe Ldp toget, så der er mere plads og folk ikke skal stå op. Jeg tror også Rødvig-borgerne vil blive en anelse sure over at miste deres direkte tog til Roskilde.

Det der skaber forsinkelserne, og som køreplanen har været alt for optimistisk med, er at der skal køre 4 tog i hver retning mellem Hårlev og Køge.
Så vil det være bedst med ekstra krydsningstid?

Jeg tror bare man skal nøjes med halvtimesdrift, som der altid har været på hele Østbanen, og så koble Rødvig og Faxe Ladeplads togene i Hårlev og lade dem køre samlet til Roskilde.

Jeg ved godt, at det nye "in" er, at jo flere tog, der kører, jo bedre, og fuck køreplanen, for folk kan bare tage næste tog, der kommer "lige om lidt". Men Hårlev er jo ikke en storby, og de fleste vil hellere frem til tiden og kunne nå skiftet mellem DSB/Østbanen, end det nuværende. Desuden har DSB kun halvtimesdrift på regionaltogene.

Vi må jo nøjes med timedrift på hele Østbanen lørdag/søndag (også mellem Hårlev og Køge), hvor togene kobler i Hårlev og begge grene har direkte tog til Roskilde, så klarer vi nok også halvtimesdrift på hverdage.

Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 11:12Jeg tror bare man skal nøjes med halvtimesdrift, som der altid har været på hele Østbanen, og så koble Rødvig og Faxe Ladeplads togene i Hårlev og lade dem køre samlet til Roskilde.

Jeg ved godt, at det nye "in" er, at jo flere tog, der kører, jo bedre, og fuck køreplanen, for folk kan bare tage næste tog, der kommer "lige om lidt". Men Hårlev er jo ikke en storby, og de fleste vil hellere frem til tiden og kunne nå skiftet mellem DSB/Østbanen, end det nuværende. Desuden har DSB kun halvtimesdrift på regionaltogene.

Vi må jo nøjes med timedrift på hele Østbanen lørdag/søndag (også mellem Hårlev og Køge), hvor togene kobler i Hårlev og begge grene har direkte tog til Roskilde, så klarer vi nok også halvtimesdrift på hverdage.

Der var kvartersdrift Hårlev-Køge mellem 2012 og december 2019. Så blev det indskrænket bl.a. pga. skinnernes tilstand og overtagelsen af driften Køge-Roskilde - jeg kan ikke lige huske eller finde de nærmere detaljer.

Anders

Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 07:34
Citat fra: Ncard00 Dato 22/01-25, 00:19
Citat fra: Togiudlandet Dato 21/01-25, 23:01
Citat fra: 1993matias Dato 21/01-25, 18:22Og igen en clickbait-overskrift. Renoveringen har intet at gøre med kort skiftetid i Køge.

På sin vis har det, for renoveringen skulle give markant hurtigere tog og kortere rejsetid fra Østbanens stationer til København. Man har så lagt en køreplan, der er umulig at holde, og dermed i virkeligheden giver samme eller længere rejsetid til Køge end før og under renoveringen for passagerer fra Faxe Ladeplads-grenen.

Det er som sådan ikke den korte skiftetid, der er problemet.

Det gælder i øvrigt også for DSB i samme område - altså en køreplan, der er umulig at holde, men det har så intet med renoveringen af Østbanen at gøre.

Nemlig, derfor skal der dobbeltspor imellem Køge og Kæge Nord, og hastighedsopgraderes på østbanen for øget stabilitet, fleksibilitet, og kapacitet.

Men på den (meget) korte bane, skal man justere køreplanen straks. Det gør Lokaltog allerede om en uge på Gribskovbanen, fordi man også der har været alt for optimistisk. Det skal man selvfølgelig også gøre på Østbanen.

Det eneste rigtige (og her skal Region Sjælland også give sig) er at opgive kvartersdrift mellem Hårlev og Køge indtil videre og lade togene til/fra hhv Rødvig og Faxe Ladeplads samles og skilles i Hårlev og køre samlet Hårlev-Roskilde og omvendt. Så får Faxe-grenen igen direkte tog til Roskilde og passagerer, der skal til København, får en fair chance for at nå DSB - også selvom de skal forcere det afskyelige, rustne kunstværk, som kaldes en bro.

Østbanen er i øvrigt hastighedsopgraderet - de kan køre 100 km/t på hele deres egen bane (altså fra lidt syd for viadukten i Køge).

Ja, men der er foreslået 140km/t på østbanen, hvilket de nye batteritog, som endda kan køre 160km/t, sagtens vil kunne udnytte, også imellem Roskilde og Køge.

Kun 100km/t, eller kun 120 imellem Roskilde og Køge er konservativt efter min mening. Det handler også om at kunne indhente forsinkelser, på tidspunkter med lav frekvens, hvor enkeltsporet ikke er ligeså stor en flaskehals.

Citat fra: andersj Dato 22/01-25, 12:06
Citat fra: Togiudlandet Dato 22/01-25, 11:12Jeg tror bare man skal nøjes med halvtimesdrift, som der altid har været på hele Østbanen, og så koble Rødvig og Faxe Ladeplads togene i Hårlev og lade dem køre samlet til Roskilde.

Jeg ved godt, at det nye "in" er, at jo flere tog, der kører, jo bedre, og fuck køreplanen, for folk kan bare tage næste tog, der kommer "lige om lidt". Men Hårlev er jo ikke en storby, og de fleste vil hellere frem til tiden og kunne nå skiftet mellem DSB/Østbanen, end det nuværende. Desuden har DSB kun halvtimesdrift på regionaltogene.

Vi må jo nøjes med timedrift på hele Østbanen lørdag/søndag (også mellem Hårlev og Køge), hvor togene kobler i Hårlev og begge grene har direkte tog til Roskilde, så klarer vi nok også halvtimesdrift på hverdage.

Der var kvartersdrift Hårlev-Køge mellem 2012 og december 2019. Så blev det indskrænket bl.a. pga. skinnernes tilstand og overtagelsen af driften Køge-Roskilde - jeg kan ikke lige huske eller finde de nærmere detaljer.

Det er da korrekt - det var der. Det havde jeg helt glemt. Men det var jo også en anden tid, hvor der ikke var hurtigtog ad ny bane eller et nyt signalsystem.

Gå op Sider:[1] 2 3
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak