Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 38 39 [40]
Citat fra: mss Dato 15/01-25, 16:53Ja talgo i udførelsen til DB og DSB er ikke hyldevare, og IC5 var heller ikke tør bag ørerne før man afgav ordre.
Så det er ikke som med IC4 der slet ikke var udviklet endnu, men det er heller ikke "hyldevare".
Da skulle man have valgt Siemens Viaggio Comfort til EC og f.eks. ICE 4 (dog ændret fra 15kV til 25 kV) til Intercity.

IC5 er vel - uanset navnet - købt som et allround regional- og fjerntog. Og danske IC'er holder i det store og hele hvert 10. til 15. minut. ICL København-Fredericia er undtagelsen. Det er trafik ICE4 ikke er designet til - tænk acceleration + antal døre.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af LM94. 17/01-25, 13:02.
Citat fra: Time will tell Dato  8/12-24, 23:41
Citat fra: LM94 Dato  8/12-24, 21:06
Citat fra: Thomas Rasmussen Dato  8/12-24, 12:39
Citat fra: Teddy Dato  8/12-24, 09:52Efter planen vil der være 6 afgange om dagen med talgo i slut juni, dvs. 3 fra Kbh og 3 fra hamborg

Vides det hvilke afgange der bliver ændret til Talgo først?

Det gør der, ja, men den er for nu intern.
Det står i seneste nummer af Jernbanen

Blandt andet derfor skrev jeg at de forholdes internt.
Spritnye tog må ikke bruges:

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 17/01-25, 23:07.
Det begynder snart at kunne betale sig at vædde om ComfortJet eller Talgo bliver indsat først mellem København og Hamburg.

Til dem der ikke kan læse artiklen, så er det eneste nye at det europæiske jernbaneagentur (ERA) skal bruge 5 måneder til at behandle en ansøgning om godkendelse af vognene og at ERA endnu ikke har modtaget nogen ansøgning fra Talgo. Så i princippet ikke ret meget nyt, udover at det i hvert fald ikke bliver maj måned.

Men generelt holdes kortene tæt til kroppen hos både DSB, DB og NS International omkring hvilke og hvor store bump der er. NS International har dog oplyst at der i hvertfald ikke kommer ICE L til Amsterdam i denne køreplansperiode. 

Anders

Gå op Sider: 1 ... 38 39 [40]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak