Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- København Syd fjerntogsperroner - placering af tog på perronen
Synes ofte at toget, fx Vectron + DD, holder i midten på fjerntogsperronerne på København Syd, selvom næsten alle dem der skal med eller af, kommer fra omstigningsområdet, og ikke fra trappen ved Gammel Køge landevej.

Dette gør at folk skal løbe for at nå det korte tog, eller gå længere for at skifte til metro, S-tog eller bus.

Nogen som ved hvorfor toget holder på den placering på perronen?

Formentlig har det noget at gøre med hvor stopmærkerne er placeret. Det er også årsagen til at dobbeltdækkerstammer typisk holder uhensigtsmæssigt på flere af Kystbanens stationer. På kystbanen er tavler placeret for tog på 80, 160 og 230 meter, så hvis toget er 120 meter bliver det nødt til at køre 40 meter ekstra frem til 160-mærket. Jeg kunne forestille mig at noget lignende gør sig gældende på København Syd.

Citat fra: anho Dato 10/12-24, 19:09Formentlig har det noget at gøre med hvor stopmærkerne er placeret. Det er også årsagen til at dobbeltdækkerstammer typisk holder uhensigtsmæssigt på flere af Kystbanens stationer. På kystbanen er tavler placeret for tog på 80, 160 og 230 meter, så hvis toget er 120 meter bliver det nødt til at køre 40 meter ekstra frem til 160-mærket. ..
Eller hvis toget er 86 meter, skal det køre frem til 160 meter mærket. Måske det er det, som opleves; svjh er der kun et 80 (90?) meter mærke, og så et S-mræke ved Vigerslevs I-signal, svarende til 200 meter i retning fra København.

Den anden vej er der kun et S-mærke, så alle tog standser med front samme sted.

Svar fra DSB:

"Vi har videre givet dit forslag til den relevante afdeling, om at fjerntogene på København Syd, burde holde tættere på trappen ned til S-tog og Metro stationen."

Så må vi se hvad der sker :)

Tak for at tage fat i det. Det store systemer ser ikke altid de små forbedringsmuligheder.

Citat fra: Niels Bak Dato  6/01-25, 15:38Tak for at tage fat i det. Det store systemer ser ikke altid de små forbedringsmuligheder.

Det var så lidt. Mange bække små gør en stor å, som man siger, så selvom der er flere herinde som synes det er "flueknepperi" at gå så meget op i de mindste detaljer, så giver alle disse ting tilsammen en bedre kundeoplevelse, og den kollektiv transport har brug for al den hjælp den kan få, når nu den bliver prioriteret så lavt som den gør.

Dvs. apps og hjemmesider skal virke perfekt, uden tekniske fejl og dårligt design, alle skærme, på stationer og tog skal kunne se af alle, under selv de mest udfordrende forhold, alle højtalerudkald i togene skal være korrekte osv.

Gå op Sider:[1]
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak