Citat fra: Krabsen Dato 5/01-25, 09:03Citat fra: Odenseaneren Dato 4/01-25, 21:52Citat fra: Krabsen Dato 4/01-25, 21:36Men vel bedre at sidde i et langsomt MR end at stå på perronen og tænke "bare der dog gik et tog"...
Det er det sikkert. Men kravene i kontrakten skal overholdes, og det kan Litra MR sandsynligvis ikke opfylde.
Så at genindsætte dem i almindelig drift er dybt useriøst. Nøjagtigt ligesom mine tidligere forslag med damplokomotiver med kreaturvogne eller PZB i Danmark.
Det er slet ikke realistisk.
Det er heller ikke realistisk, skingert at forlange at der køres med tog som ikke findes...
Kan du ikke bare tage en bus? Så bliver der både mere plads og mindre støj for de, der accepterer de faktiske forhold i jernindustrien.
Det er også lidt svært med folk, som ikke kan kende forskel på urealistisk og uønsket.
MR på Svendborgbanen er en lorteløsning - om ikke andet så af den grund at den nuværende køreplan på den enkeltsporede bane formentlig vil styrte sammen, også for de øvrige tog, da MR vil have svært ved at nå frem til de planlagte krydsninger.
Men det ændrer ikke på at MR er den eneste
realistiske løsning, hvis man på kort sigt skal skaffe flere tog - altså noget, som skal kunne indsættes i indeværende år. Alt andet vil tage år, hvad end det er nye tog, brugte udenlandske tog, der skal installeres det ene eller andet danske togkontrolsystem i, eller helt åndssvage ideer som at installere et togkontrolsystem, som tyskerne selv er ved at udskifte rundt omkring, og som der ikke findes godkendte validatorer til i Danmark, ikke nogen manual eller andre standarder, ingen tog udrustede til (og det er jo ikke alle de nuværende tog på banen, der skal skiftes ud, der skal blot suppleres med et par, så man kan køre alle afgange), ingen sikkerhedsmæssig godkendelse, og ingen lokoførere uddannede til. For ikke at tale om vupti, vupti at bygge et værksted i Odense (hvor? I jernbanemuseet?).
Så tal gerne om hvorfor det vil være bedre at undvære en genindsættelse af MR og køre nogle afgange med togbusser, eller hvorfor de vil forstyrre hele driften på banen, men alle de andre snuptagsalternativer vidner om absolut ingen indsigt i noget som helst, hvis det altså er en løsning i det her årti vi taler om.