Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- GoCollective MR
Gå ned Sider: 1 ... 9 10 [11] 12
GoCollective MR
Af Odenseaneren. 4/01-25, 21:52.
Citat fra: Krabsen Dato  4/01-25, 21:36Men vel bedre at sidde i et langsomt MR end at stå på perronen og tænke "bare der dog gik et tog"...
Det er det sikkert. Men kravene i kontrakten skal overholdes, og det kan Litra MR sandsynligvis ikke opfylde.
Så at genindsætte dem i almindelig drift er dybt useriøst. Nøjagtigt ligesom mine tidligere forslag med damplokomotiver med kreaturvogne eller PZB i Danmark.
Det er slet ikke realistisk.

GoCollective MR
Af Niels Munch. 4/01-25, 22:50.
Citat fra: Odenseaneren Dato  4/01-25, 21:52
Citat fra: Krabsen Dato  4/01-25, 21:36Men vel bedre at sidde i et langsomt MR end at stå på perronen og tænke "bare der dog gik et tog"...
Det er det sikkert. Men kravene i kontrakten skal overholdes, og det kan Litra MR sandsynligvis ikke opfylde.
Så at genindsætte dem i almindelig drift er dybt useriøst. Nøjagtigt ligesom mine tidligere forslag med damplokomotiver med kreaturvogne eller PZB i Danmark.
Det er slet ikke realistisk.

Og såfremt dette udsagn: "MR projektet på Svendborgbanen er droppet" står til troende, så kan du godt begynde at trække vejret gennem næsen.

GoCollective MR
Af Odenseaneren. 4/01-25, 23:28.
Citat fra: Niels Munch Dato  4/01-25, 22:50
Citat fra: Odenseaneren Dato  4/01-25, 21:52
Citat fra: Krabsen Dato  4/01-25, 21:36Men vel bedre at sidde i et langsomt MR end at stå på perronen og tænke "bare der dog gik et tog"...
Det er det sikkert. Men kravene i kontrakten skal overholdes, og det kan Litra MR sandsynligvis ikke opfylde.
Så at genindsætte dem i almindelig drift er dybt useriøst. Nøjagtigt ligesom mine tidligere forslag med damplokomotiver med kreaturvogne eller PZB i Danmark.
Det er slet ikke realistisk.

Og såfremt dette udsagn: "MR projektet på Svendborgbanen er droppet" står til troende, så kan du godt begynde at trække vejret gennem næsen.
Tossede idér skal skydes ned så hurtigt, som det er muligt.
Så skal man også være hård og kontant i sine udmeldinger.

GoCollective MR
Af simonmikkelsen. 5/01-25, 00:05.
Citat fra: Odenseaneren Dato  4/01-25, 23:28Tossede idér skal skydes ned så hurtigt, som det er muligt.
Så skal man også være hård og kontant i sine udmeldinger.

Gider du ikke stoppe? Vi har set at du ikke vil have MR på Svendborgbanen og det behøves du ikke gentage hver gang nogen poster en besked, hvad enten du skriver det direkte eller svarer på vegne af andre med ren gætværk.

GoCollective MR
Af mss. 5/01-25, 00:43.
Citat fra: Theis Andersen Dato  4/01-25, 20:17
Citat fra: TraSwe Dato  4/01-25, 13:24MR projektet på Svendborgbanen er droppet.
kilde?

Også min første tanke.

Men forstår godt hvis man har opgivet det. Virkede helt ærligt lidt for bøvlet med tanke på at det var midlertidigt.


GoCollective MR
Af Odenseaneren. 5/01-25, 00:46.
Citat fra: simonmikkelsen Dato  5/01-25, 00:05Gider du ikke stoppe? Vi har set at du ikke vil have MR på Svendborgbanen og det behøves du ikke gentage hver gang nogen poster en besked, hvad enten du skriver det direkte eller svarer på vegne af andre med ren gætværk.
Hvorfor spørger du om det? Det lyder som en udmelding, som kommer fra en, som godt ved, at han har tabt, men ikke vil acceptere dette.
Desideret pinligt!

Jeg svarer på de indlæg, som jeg er citeret i. Mine udmeldinger stopper helt automatisk, når der ikke længere er noget relevant i den sag.

GoCollective MR
Af Krabsen. 5/01-25, 09:03.
Citat fra: Odenseaneren Dato  4/01-25, 21:52
Citat fra: Krabsen Dato  4/01-25, 21:36Men vel bedre at sidde i et langsomt MR end at stå på perronen og tænke "bare der dog gik et tog"...
Det er det sikkert. Men kravene i kontrakten skal overholdes, og det kan Litra MR sandsynligvis ikke opfylde.
Så at genindsætte dem i almindelig drift er dybt useriøst. Nøjagtigt ligesom mine tidligere forslag med damplokomotiver med kreaturvogne eller PZB i Danmark.
Det er slet ikke realistisk.
Det er heller ikke realistisk, skingert at forlange at der køres med tog som ikke findes...
Kan du ikke bare tage en bus? Så bliver der både mere plads og mindre støj for de, der accepterer de faktiske forhold i jernindustrien.

GoCollective MR
Af lomse. 5/01-25, 10:16.
Nogen som har viden, eller en ide om, hvornår man forventer at have nok ordinær materiel drift klar?
Fir De flest vil det nok være et gæt, men måske et kvalificeret gæt?

GoCollective MR
Af Niels Bak. 5/01-25, 10:26.
Citat fra: Krabsen Dato  5/01-25, 09:03
Citat fra: Odenseaneren Dato  4/01-25, 21:52
Citat fra: Krabsen Dato  4/01-25, 21:36Men vel bedre at sidde i et langsomt MR end at stå på perronen og tænke "bare der dog gik et tog"...
Det er det sikkert. Men kravene i kontrakten skal overholdes, og det kan Litra MR sandsynligvis ikke opfylde.
Så at genindsætte dem i almindelig drift er dybt useriøst. Nøjagtigt ligesom mine tidligere forslag med damplokomotiver med kreaturvogne eller PZB i Danmark.
Det er slet ikke realistisk.
Det er heller ikke realistisk, skingert at forlange at der køres med tog som ikke findes...
Kan du ikke bare tage en bus? Så bliver der både mere plads og mindre støj for de, der accepterer de faktiske forhold i jernindustrien.
Det er også lidt svært med folk, som ikke kan kende forskel på urealistisk og uønsket.
MR på Svendborgbanen er en lorteløsning - om ikke andet så af den grund at den nuværende køreplan på den enkeltsporede bane formentlig vil styrte sammen, også for de øvrige tog, da MR vil have svært ved at nå frem til de planlagte krydsninger.

Men det ændrer ikke på at MR er den eneste realistiske løsning, hvis man på kort sigt skal skaffe flere tog - altså noget, som skal kunne indsættes i indeværende år. Alt andet vil tage år, hvad end det er nye tog, brugte udenlandske tog, der skal installeres det ene eller andet danske togkontrolsystem i, eller helt åndssvage ideer som at installere et togkontrolsystem, som tyskerne selv er ved at udskifte rundt omkring, og som der ikke findes godkendte validatorer til i Danmark, ikke nogen manual eller andre standarder, ingen tog udrustede til (og det er jo ikke alle de nuværende tog på banen, der skal skiftes ud, der skal blot suppleres med et par, så man kan køre alle afgange), ingen sikkerhedsmæssig godkendelse, og ingen lokoførere uddannede til. For ikke at tale om vupti, vupti at bygge et værksted i Odense (hvor? I jernbanemuseet?).

Så tal gerne om hvorfor det vil være bedre at undvære en genindsættelse af MR og køre nogle afgange med togbusser, eller hvorfor de vil forstyrre hele driften på banen, men alle de andre snuptagsalternativer vidner om absolut ingen indsigt i noget som helst, hvis det altså er en løsning i det her årti vi taler om.

GoCollective MR
Af Jonas1983. 5/01-25, 12:57.
Seneste redigering: 5/01-25, 12:59 af Jonas1983
Jeg fik lige en vild (?) ide:

Kan man indleje nogle TME? Kan de køre på de 'mindre' baner? Findes der vogne at leje?


P.S. Det er et rent brainstorm-spørgsmål, og jeg gider ikke svines til. Jeg har ingen aktier i noget som helst, hverken som pendler, medarbejder, politiker eller alt muligt andet. Jeg ved noget, men ikke alt om jernbaner. Jeg tillader mig ydmygst at stille nogle begavede (?) spørgsmål. Jeg siger ikke, det er realistisk/ønskeligt/en god ide/en lorteide/det mest åndssvage nogen nogensinde har skrevet i internettets historie. Og jeg ved godt, at ME er tunge i røven ...

P.P.S. Ærgerligt, at det skal være nødvendigt at skære ovenstående ud i pap, men jeg skal da love for, at litra MR kan sætte sindene i kog! Som det siges, er jernbanedriften det/den (næst)sværeste at styre...

GoCollective MR
Af Niels, Aarhus. 5/01-25, 13:17.
Jeg fik lige en vild (?) ide:

Kan man indleje nogle TME? Kan de køre på de 'mindre' baner? Findes der vogne at leje?
[/quote]

Spændende tanke, men desværre nok - som det meste andet i denne snak - lidt urealistisk.
Der er ikke mulighed for at lave omløb i Svendborg, så det vil kræve, at man også fik fat i togstammer med styrevogne, og så er vi nok lige så langt ude på overdrevet, som med MR.

Venlige hilsner

Niels H.

GoCollective MR
Af mgameing123. 5/01-25, 13:19.
Citat fra: Niels Dato  5/01-25, 13:17Jeg fik lige en vild (?) ide:

Kan man indleje nogle TME? Kan de køre på de 'mindre' baner? Findes der vogne at leje?

Spændende tanke, men desværre nok - som det meste andet i denne snak - lidt urealistisk.
Der er ikke mulighed for at lave omløb i Svendborg, så det vil kræve, at man også fik fat i togstammer med styrevogne, og så er vi nok lige så langt ude på overdrevet, som med MR.

Venlige hilsner

Niels H.
[/quote]
Tror hellere ikke det er muligt for en lokotrækket tog til at overholde en stram køreplan.

GoCollective MR
Af andersj, Aalborg. 5/01-25, 13:25.
Citat fra: Jonas1983 Dato  5/01-25, 12:57Jeg fik lige en vild (?) ide:

Kan man indleje nogle TME? Kan de køre på de 'mindre' baner? Findes der vogne at leje?

I princippet ja, hvis du smider en TME i hver ende pga. manglende tid og plads til omløb. Bimz-vogne er også godkendt til kørsel i Danmark (igen).

Problemet igen er at det nok ikke i praksis er muligt på Svendborgbanen pga. køreplanen og at omkostningerne til sådan en løsning nok er markant højere end boden der skal betales for en aflysning.

I hele den her MR-sag kan man undre sig over at det er Svendborgbanen og ikke Esbjerg-Tønder man har valgt, hvor MR ville have noget nemmere ved at overholde køreplanen. Men det kunne jo tyde på at situationen ikke er så midlertidig igen, eller at projektet var dømt ude på forhånd.
Ibrugtagning af ETCS på Esbjerg-Tønder er i april, men allerede nu kunne det have været tre-fire måneders hjælp og endnu mere hvis man havde indsat MR før. NEG kører jo også Tønder-Niebüll med en ældre motorvogn for at frigøre en Lint hos GoCollective.

Man kunne også sætte MR ind på Vestbanen, selvom det nok er lidt mere kompliceret i forhold til at man her kører for Region Syddanmark med to Lint som regionen har betalt for (som dog kører i en fælles pulje med de øvrige Lint).

Anders

GoCollective MR
Af esni. 5/01-25, 13:37.
Citat fra: andersj Dato  5/01-25, 13:25
Citat fra: Jonas1983 Dato  5/01-25, 12:57Jeg fik lige en vild (?) ide:

Kan man indleje nogle TME? Kan de køre på de 'mindre' baner? Findes der vogne at leje?

I princippet ja, hvis du smider en TME i hver ende pga. manglende tid og plads til omløb. Bimz-vogne er også godkendt til kørsel i Danmark (igen).


Det er vel i virkeligheden rangerpersonale der mangler?

men med sandwich kørsel, så skulle det da være muligt at holde tid.....

Eskild

GoCollective MR
Af RasmusD. 5/01-25, 14:03.
Citat fra: Jonas1983 Dato  5/01-25, 12:57Jeg fik lige en vild (?) ide:

Kan man indleje nogle TME? Kan de køre på de 'mindre' baner? Findes der vogne at leje?

Dit andet spørgsmål er meget relevant i denne sammenhæng.

TME og andre diesellokomotiver kan nok køre på Svendborgbanen, men der er et kæmpe "men" i den forbindelse. Svendborgbanen er nemlig ikke godkendt til brug af elvarme - det vil sige den 1500 V-strøm, som lokomotivet sender til vognene til forsyning af varme/klimaanlæg og andre elektriske forbrugere.

Og det gør det i praksis umuligt at køre med lokomotivtrukne passagertog på banen.

Jeg fandt dette gamle indlæg, der kommer nærmere ind på de tekniske forklaringer: Strækning med el-togvarme ophører

Listen med strækninger, der er godkendt til elvarme, findes som bilag i sikkerhedsreglementet SR.

Gå op Sider: 1 ... 9 10 [11] 12

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak