Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Dragør - bedre kollektiv transport
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Citat fra: Time will tell Dato 29/12-24, 13:19Alt dette kan en anlægslov hurtigt lave om på hvis politikerne mener at en bane til Dragør er vigtigere end udbygning af lufthavnen.

I det fremtidsperspektiv der her tales om vil klargøring betyde mindre da der forsvinder aktiviteter (dieselpåfyldning og skift af bremseklodser) når man går fra diseltog til eltog og så er toilettankene på IC5 større pr. sæde end de er på IC3 og ER.

I sidste ende er de nuværende spor dog ret uinteressante da hastigheden simpelthen vil være for lav til at det giver mening.

Men opgaverne vil stadig være der, og du har kun 1 spor som går udenom selve centeret, som vil kunne bruges til at lave "gennemkørsel", men selv det spor bruges også til forsyning af togsættene, og med minimum 150 togsæt som skal forsynes i Aarhus, Fredericia, Kastrup og København, hvor kun Fredericia og Kastrup vil være reelle forsyningsdepoter/centrer, mens togene som ankommer til Aarhus og København vil være der grundet service, eftersyn, reparation eller akutte behov for forsyning, så bliver opgaverne i Kastrup ikke mindre, tværtimod.

Dragør - bedre kollektiv transport
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/12-24, 00:10.
Hvis det begynder at knibe med pladsen i Kastrup kan de lokomotivtrukne tog vel i stedet serviceres i Hässleholm?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 30/12-24, 00:10Hvis det begynder at knibe med pladsen i Kastrup kan de lokomotivtrukne tog vel i stedet serviceres i Hässleholm?

Hvorfor det, når de skal serviceres i Mogenstrup?

Gå op Sider: 1 2 [3]

Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak