Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- MZ 1439 Nu er jeg officielt bekymret.
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Citat fra: KimC Dato 20/04-24, 19:58Denne tråd startede med at 1439 forsvandt fra sin faste plads. Hvad så nu? Er den kommet tilbage på sin normale plads, eller er den dukket op et andet sted?

1439 står nå på verkstedet til RailCare AB i Långsele, Sverige. Den gjennomgår nå en totalrenovering og flere oppgraderinger. Den vil være klar for trafikk rundt årskifte 2025/2026. De som er på Instagram kan søke opp railcarelokverkstad og følge renoveringen der :-)

For dem der ikke har Instagram.;)





Da jeg så den i Padborg sidste år og så hvilken stand den var i, og efterfølgende debatterede standen på den her på forum, dømte jeg lokomotivet som helt færdigt. Det er skønt at se, at Golden Train får et opdateret og moderniseret lokomotiv og at det har kunne betale sig for dem at købe både gamle DB vogne OG få MZ1439 sat i stand. Mit bud er, at de har fået lokomotivet til en meget fin pris.

Jeg æder mine ord i mig :) Der er alligevel håb, men kan også hurtigt se, at de har et voldsomt stort arbejde foran sig når det er planlagt til at tage et år.

Jeg lægger mærke til at det ser ud til at være uproblematisk at fjerne dansk ATC og indbygge svensk/norsk ATC2 på denne maskine.

Det står i modsætning til vanskelighederne ved at få godkendt at skifte fra en forældet version af ETCS (hvor onboard ikke kunne implementere ATC2-STM) til ren ATC2 udrustning på et antal ex-SBB lokomotiver.

Der er sikkert en stor bunke af detaljer der betinger forskellen?

Eskild

Citat fra: HTJ Dato  8/01-25, 07:55https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2370.0.html
Jeg har set den tråd, og nydt billederne; men tak alligevel!

Min undren ovenfor gik på det mere principielle i forskellen imellem de 2 sager: (T)MZ 1439 og Re620

Eskild

Citat fra: tgsen Dato  4/04-24, 11:23
Citat fra: hummel_62 Dato  4/04-24, 08:58
Citat fra: peter christensen Dato  4/04-24, 06:00
Citat fra: mss Dato  3/04-24, 23:32Køre kommer den nok ikke til igen, desværre. Som nævnt er det jo en éner i dag (to er/var i Spanien og resten Australien), og en kompliceret og krævende en af slagsen.

En MzIII er mindre komplex rent teknisk end MzIV.......og hvor skal pengene komme fra?
Så rig en onkel er DJK næppe heller.
Men vinder du "nogle millioner" i lotto, så ved du hvad beløbet kan bruges på...

Skal også passe på ikke at gemme for meget.
For menig mand er en MZ en MZ. Vi er for et lille land til at gemme alle udgaver. Eks, har vi ikke rigtigt noget s-tog. Dette til trods for at de flytter en stor de af DSBs passagerer
Men MZer kan man vel stakke? De har da faconen til det?


Jooe, men man skal væe påpasselig med hvad man lægger den på. Der er meget der ikke har specielt godt af at ligge under en MZ. Men eftersom brugen uden tvivl bliver ret begrænset kan man med fordel lægge den nederst i stakken.   

Citat fra: tgsen Dato  4/04-24, 11:23Men MZer kan man vel stakke? De har da faconen til det?

Din inspiration kommer vel herfra:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Locomotives stacked for scrapping (foto: Paul Miller - Wikimedia Commons).

MZ 1439 Nu er jeg officielt bekymret.
Af mss. 11/01-25, 22:39.
Seneste redigering: 11/01-25, 22:42 af mss
Også lokomotiver med kurver kan stables.
I denne tråd på DSO findes spektakulære fotos af DB BR 220 (V200) hos Fa. Layritz i Penzberg:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9712055,9712066#msg-9712066


Gå op Sider: 1 2 [3]
Indsend billederHectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak