Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Godstog Litra ME TKG K25
Godstog Litra ME TKG K25
Af Baumann, Hjordkær. 27/12-24, 10:44.
Hej
Jeg har en spørgsmål vedr godstogs kørsler i TKG K25, kan man se hvilken numre / strækning
hvor de kører med litra ME ( 1524, 1526 og 1533 )
Om de deres faste kørsler, hvilken dag?
Håber nogen har erfaring med spotte disse lokomotiver på tur.
Tak - Baumann

De har kørt som erstatning for MZ, når der har været behov.
Men så vidt jeg ved er ingen af dem i drift i Danmark længere.

Godstog Litra ME TKG K25
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 27/12-24, 16:20.
Lasse nævnte en gang at han fandt dem ret dyre at leje i forhold til hvad de kan.

Hvis man kan få flyttet sine vogne til en billigere penge ryger TMe vel "hjem" til Jönköping ...

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Godstog Litra ME TKG K25
Af khm. 27/12-24, 17:31.
Citat fra: Johnni Christensen Dato 27/12-24, 16:07De har kørt som erstatning for MZ, når der har været behov.
Men så vidt jeg ved er ingen af dem i drift i Danmark længere.
Jeg så 1526 i Fa den 18/12, hvor den kørte for C Rail Safety.

Godstog Litra ME TKG K25
Af Baumann, Hjordkær. 27/12-24, 17:36.
Men alle 3, er stadig holdende i Danmark ?

De er vist alle 3 stadig i Danmark, men 1524 skal til Polen og køre.

De er voldsomt dyre at leje at Nordic Refinance. Udover en relativt høj månedspris for et lokomotiv der ikke må trække ret meget gods, betaler man også et beløb per kørt kilometer. DB Cargo havde dem som reserve, men de skulle kun bruges hvis alt andet var udelukket pga. den høje pris.

Men for at svare på spørgsmålet, så har ME ikke kørt gods i nogle faste planer eller løb på noget tidspunkt. Og DB Cargo har ikke nogle af dem indlejet mere.

Godstog Litra ME TKG K25
Af FutteV. 1/01-25, 19:35.
1533 og 1524 er ikke længere i DK. Kun 1526 for C-Rail.

Godstog Litra ME TKG K25
Af Muncken. 1/01-25, 19:46.
Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:24De er voldsomt dyre at leje at Nordic Refinance. Udover en relativt høj månedspris for et lokomotiv der ikke må trække ret meget gods

De måtte belastes med 2500t, nøjagtigt som Mz.

Citat fra: Muncken Dato  1/01-25, 19:46
Citat fra: banemanden Dato 27/12-24, 20:24De er voldsomt dyre at leje at Nordic Refinance. Udover en relativt høj månedspris for et lokomotiv der ikke må trække ret meget gods

De måtte belastes med 2500t, nøjagtigt som Mz.

Ja, det måtte de.
Men fra udlejers side, og DBCSC's egne SLS retningslinjer, måtte de ikke trække det samme som MZ. Du brugte fx to til at køre Mærsk fra Aarhus, skulle være meget påpasselig hvis du sendte dem over Storebælt med vogne osv. De tal der blev planlagt ud fra, hed 1800t.

Godstog Litra ME TKG K25
Af LM94. 2/01-25, 11:45.
Citat fra: FutteV Dato  1/01-25, 19:351533 og 1524 er ikke længere i DK. Kun 1526 for C-Rail.

1516 fra C-Rail, 1526 fra NRFAB og 1530 fra Contect holder i Ringsted. Der skulle også holde et par stykker oppe i Kalundborg. 

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Helsingør - Hornbæk Banen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak