Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- 3 x sporsænkning Fredericia-Padborg
Gå ned Sider: 1 [2]
3 x sporsænkning Fredericia-Padborg
Af Mikkelhk, Lunderskov. 25/10-24, 20:07.
Citat fra: Kaj Aage Holdt Dato 19/10-24, 14:32Er der nogen der ved hvorfor det er gået så galt med dette sporarbejde?
Man har ifm. det oprindelige sporarbejde i højre spor Kolding-Lunderskov fået ødelagt en stenkiste (underføring af vandløb), som skal udbedres før sporet kan åbnes for trafik. Derfor er der fra lørdag aften til onsdag morgen totalspærret imellem Kolding og Lunderskov.
https://jv.dk/esbjerg/uheldig-jernbanearbejder-spaerrer-al-togtrafik-mellem-skandinavien-og-resten-af-europa (kræver abonnement, men overskriften og de første læsbare linjer fortæller det meste af historien).
https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/24-8060---kd-lk/

Hilsen Mikkel

Citat fra: Henrik Hansen Dato 19/10-24, 16:31
Citat fra: Kaj Aage Holdt Dato 19/10-24, 14:32Lige nu har man køreplansmæssigt fulgt planen og er i fase 2 til trods for spærringerne og sporarbjedet stadig er i fase 1. Det giver nogle underlige køretider hvor man holder længe i Vamdrup eksempelvis. Da man har planlagt det hele og ikke kan rulle planlægningen tilbage, så har man været nødsaget til at aflyse IC-togene (8xx) mellem Odense og Esbjerg. Det giver nogle skrækkelige scener når der leges 'hvor mange mennesker kan der proppes ind i en MG'. Det er forståeligt nok man har taget den beslutning at man ikke vil etablere flere spærringer før man har færdiggjort det igangværende, men det undrer mig at man ikke kan køre togene så det passer med sporarbejdet.

Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men galt er det gået - også totalt !!

Fra søndag d. 27/10 og til tirsdag d. 29/10 er der også totalspærret ml. Lunderskov og Kolding, så det er med togbusser i den periode - så kan vi lege 'hvor mange mennesker, kan der proppes i en togbus' - jeg kan hilse og sige, at der kan være rigtig mange, hvis de pakkes korrekt :-)

Personligt har jeg opgivet DSB i denne periode. Driften er alt for ustabil med lange forsinkelse og aflyste afgange, så det er et rent lotterispil om man kommer frem og til hvilken tid man gør det.

Den kollektive trafiks største fjende er ikke længere biler og busser - det er den kollektive trafik selv !!

Sporarbejdet mellem Kolding og Lunderskov er igen ramt af uheldige omstændigheder. Hastigheden mellem Ejstrup og Lunderskov er nu nedsat til 40 km/t pga. banens tilstand. Det er ganske enkelt utroligt, at en ny renoveret strækning, ikke kan holde længere end 2 måneder inden den er gal igen...

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Citat fra: Henrik Hansen Dato 12/12-24, 20:56Sporarbejdet mellem Kolding og Lunderskov er igen ramt af uheldige omstændigheder. Hastigheden mellem Ejstrup og Lunderskov er nu nedsat til 40 km/t pga. banens tilstand. Det er ganske enkelt utroligt, at en ny renoveret strækning, ikke kan holde længere end 2 måneder inden den er gal igen...

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Af hvad jeg kan læse mig til, er der kun ombygget 17,6 km skinner og sveller i år.
Man kan håbe at det er 17,6 km dobbeltspor, men det rækker dårligt nok fra Lunderskov (km 33) til Vojens (km 59).

Sporet mellem Kolding og Lunderskov er derfor næppe ombygget i år.
Et nyt spor ville aldrig resultere i en 40 km/t hastighedsnedsættelse.

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

Citat fra: Viktoria Skov Dato 13/12-24, 22:17Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Af hvad jeg kan læse mig til, er der kun ombygget 17,6 km skinner og sveller i år.
Man kan håbe at det er 17,6 km dobbeltspor, men det rækker dårligt nok fra Lunderskov (km 33) til Vojens (km 59).

Sporet mellem Kolding og Lunderskov er derfor næppe ombygget i år.
Et nyt spor ville aldrig resultere i en 40 km/t hastighedsnedsættelse.

Sporet er spritnyt, der hvor den aktuelle hastighedsnedsættelse til 40 km/t ligger. Ny ballast, nye sveller, nye skinner. Sporet blev skiftet ud i løbet af efteråret.

Inden sporarbejdet var der en hastighedsnedsættelse til 80 km/t på nogenlunde samme sted, og den blev bare længere og længere i løbet af året. Efter sporarbejdet kunne man køre med almindelig hastighed - indtil denne uge, altså.

Gå op Sider: 1 [2]

Lokomotivfabrikker


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak