Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- NJ vs GoCollective materiel
NJ vs GoCollective materiel
Af Petteri. 8/12-24, 20:03.
Jeg stod i formiddags i Hjørring og undrede mig over én ting.

Nordjyske Jernbaner kører med Lint og Desiro - det samme gør GoCollective.
Får de ikke reservedele fra samme leverandør?
For NJ er sjældent aflyst, mens GoCo tit aflyser på grund af det de kalder materielforhold - men som de selv har sagt, så mangler de reservedele til deres tog da de disse er svære at skaffe.
Det virker mærkeligt at én operatør kan skaffe dem, mens den anden ikke kan.

Citat fra: Petteri Dato  8/12-24, 20:03Jeg stod i formiddags i Hjørring og undrede mig over én ting.

Nordjyske Jernbaner kører med Lint og Desiro - det samme gør GoCollective.
Får de ikke reservedele fra samme leverandør?
For NJ er sjældent aflyst, mens GoCo tit aflyser på grund af det de kalder materielforhold - men som de selv har sagt, så mangler de reservedele til deres tog da de disse er svære at skaffe.
Det virker mærkeligt at én operatør kan skaffe dem, mens den anden ikke kan.

Og hvad med Lokaltog der har 40 Lint, - hvor mange aflysninger har de ?

mvh.
Poul.

NJ vs GoCollective materiel
Af andersj, Aalborg. 8/12-24, 21:14.
Tja, DSB er også ved at være hårt ramt. De sidste tre fredage har der været mange nedformerede tog i landsdelstrafikken pga. mangel på IC3'er.

NJ er måske forskånet ved at de pga. totalspærringen Hjørring-Aalborg-Skørping ikke kørte ret mange kilometer fra slut juli til start oktober. Men det kan også handle om hvor stort et lager man har - det er uheldigt at køre med just-in-time i øjeblikket.

GoCo nævner konkret aksler, hjul og gear som mangelvarer.

Anders

Citat fra: Petteri Dato  8/12-24, 20:03Jeg stod i formiddags i Hjørring og undrede mig over én ting.

Nordjyske Jernbaner kører med Lint og Desiro - det samme gør GoCollective.
Får de ikke reservedele fra samme leverandør?
For NJ er sjældent aflyst, mens GoCo tit aflyser på grund af det de kalder materielforhold - men som de selv har sagt, så mangler de reservedele til deres tog da de disse er svære at skaffe.
Det virker mærkeligt at én operatør kan skaffe dem, mens den anden ikke kan.
Det er forskellige generationer af samme type af tog. GoCollective er uheldig ved at de har en serie af Lint, som hårdt ramt af leveringsproblemerne og pga. deres alder skal igennem et større eftersyn.

Citat fra: steenth Dato  9/12-24, 12:16
Citat fra: Petteri Dato  8/12-24, 20:03Jeg stod i formiddags i Hjørring og undrede mig over én ting.

Nordjyske Jernbaner kører med Lint og Desiro - det samme gør GoCollective.
Får de ikke reservedele fra samme leverandør?
For NJ er sjældent aflyst, mens GoCo tit aflyser på grund af det de kalder materielforhold - men som de selv har sagt, så mangler de reservedele til deres tog da de disse er svære at skaffe.
Det virker mærkeligt at én operatør kan skaffe dem, mens den anden ikke kan.
Det er forskellige generationer af samme type af tog. GoCollective er uheldig ved at de har en serie af Lint, som hårdt ramt af leveringsproblemerne og pga. deres alder skal igennem et større eftersyn.
Ja det er også mit indtryk. GoCo står lige midt i at togene har alderen til den nødvendige opgradering/levetidsforlængelse, og derfor skal alle togene på skift igennem. Jeg ved ikke hvor de andres tog er i den sammenhæng, men hvis de kun skal bruge reservedele til, når noget går i stykker, så er det jo en noget lettere sag.
GoCo har desuden været hårdt ramt af havarier pga væltede træer, og man kunne godt få det indtryk, at lokalbanerne har været bedre end banedk til at få fjernet udsatte træer i tide.

Og så har GoCo lige været igennem en lang proces hvor virksomheden var til salg og tidligere ejere dermed ikke har brugt en krone mere end absolut højest nødvendigt på vedligehold af togene.

Gå op Sider:[1]
NPMB M 7

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
Nakskov Skibsværft

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak