Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- København Syd fjerntogsperroner - placering af tog på perronen
Synes ofte at toget, fx Vectron + DD, holder i midten på fjerntogsperronerne på København Syd, selvom næsten alle dem der skal med eller af, kommer fra omstigningsområdet, og ikke fra trappen ved Gammel Køge landevej.

Dette gør at folk skal løbe for at nå det korte tog, eller gå længere for at skifte til metro, S-tog eller bus.

Nogen som ved hvorfor toget holder på den placering på perronen?

Formentlig har det noget at gøre med hvor stopmærkerne er placeret. Det er også årsagen til at dobbeltdækkerstammer typisk holder uhensigtsmæssigt på flere af Kystbanens stationer. På kystbanen er tavler placeret for tog på 80, 160 og 230 meter, så hvis toget er 120 meter bliver det nødt til at køre 40 meter ekstra frem til 160-mærket. Jeg kunne forestille mig at noget lignende gør sig gældende på København Syd.

Citat fra: anho Dato 10/12-24, 19:09Formentlig har det noget at gøre med hvor stopmærkerne er placeret. Det er også årsagen til at dobbeltdækkerstammer typisk holder uhensigtsmæssigt på flere af Kystbanens stationer. På kystbanen er tavler placeret for tog på 80, 160 og 230 meter, så hvis toget er 120 meter bliver det nødt til at køre 40 meter ekstra frem til 160-mærket. ..
Eller hvis toget er 86 meter, skal det køre frem til 160 meter mærket. Måske det er det, som opleves; svjh er der kun et 80 (90?) meter mærke, og så et S-mræke ved Vigerslevs I-signal, svarende til 200 meter i retning fra København.

Den anden vej er der kun et S-mærke, så alle tog standser med front samme sted.

Gå op Sider:[1]
Contec MX 1008DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak