Citat fra: tgsen Dato 25/11-24, 11:18Citat fra: Viktoria Skov Dato 24/11-24, 13:29Naturligvis er der broer, hvor sikkerhedsafstanden kan være for lav, men dette burde ikke vælte læsset økonomisk.
Usandsynligt. Med undtagelse af Køge Bugt banen er alle S-bane strækninger fhv. DSB standard-strækninger, lige som dem der nu er elektrificeret med 25 kV var. Dertil kommer Valby - Høje Tåstrup, men alle broer over den er også broer over sammestedsløbende fjernbane og profilet derfor det samme.
Ja - DSB dampstandard. Ved elektrificeringer rundt om i landet har dusinvis af broer skullet udskiftes/forhøjes eller sporet sænkes. Det er kun fingrene mod Høje Tåstrup og Klampenborg, som løber sammen med fjernbanen - resten er elektrificeret til S-banen, givet med de sikkerhedsafstande, den har behov for.
Men det springende punkt er vel røret. Er der samme frihøjde i S-banerøret som i fjernbanerøret?