Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 9/11-24, 10:54Citat fra: Gustav Hansen Dato 9/11-24, 01:30Citat fra: mgameing123 Dato 9/11-24, 01:25Citat fra: Gustav Hansen Dato 8/11-24, 18:03Citat fra: mgameing123 Dato 8/11-24, 12:36Citat fra: Petteri Dato 8/11-24, 12:12Citat fra: Karl Høst Dato 8/11-24, 12:10Her til formiddag var trafikken mellem Aarhus og Aalborg igen indstillet pga, signalproblemer.
Det undrer mig at det oplyses at GoCollektive kører mellem Aarhus og Langå og at NJ kører mellem Skørping og Aalborg. Hvorfor er det kun DSB der er ramt? Bruger alle operatører ikke det samme signalsystem?
Fejlen lå mellem Langå og Skørping.
Og hvorfor kan DSB ikke køre til Hadsten og Langå?
Mon ikke man hos DSB har vurderet at det ikke var besværet (og omkostningerne) værd at servicere et par mindre byer som alligevel servicers af GoCollective.
Måske spare de penge men disse byer får nu færre tog i timen.
Og det er der vi ser problemet med at have en jernbane der drives efter penge og ikke efter at servicere offentligheden.
Hvilket jo er et pudsigt citat, når det er den udbudte trafik (der kun blev målt på økonomi), der kørte, mens den tildelte trafik (der skulle give "arbejdsro" til statens togselkab) ikke kørte...
/Lasse
Nu er DSB jo et selskab som, ved lov, skal forvaltes som et økonomisk selvstændigt firma. Ergo skal det forvaltes økonomisk forsvarligt efter eget regnskab. GoCollective kørte jo fordi der ikke var noget der stoppede dem. Signalproblemet var ikke på deres del af strækningen.