Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- GoCollective MR
Gå ned Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
GoCollective MR
Af mss. 25/10-24, 19:11.
Citat fra: Thomas Rasmussen Dato 21/10-24, 00:07
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 20/10-24, 18:59Det kunne jo også være, at det bare handler om strækningsindøvelse. Det har C Rail Safety gjort nogle gange på Kystbanen - uden at det har ført til indsættelse af MR-tog til løsning af problemerne der...

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Jeg observerede toget ved Fruens Bøge St., og her gjorde toget holdt, mens den ene af de to i førerrummet steg ud ad forreste dør og tog billeder af afstanden mellem perron og dør. Det havde de næppe ulejliget sig med hvis det bare var strækningsindøvning.

Det lyder ihvertfald interessant  :) 
Hvis de virkelig kommer i drift er det fristende at tage en tur med dem! Min søn har aldrig kørt med MR, så...  ::)


GoCollective MR
Af Theis Andersen. 30/10-24, 15:23.
Her har vi så, svaret fra hestens egen mund.
Så det kan sgu godt være, at vi får MR at se på Svendborgbanen igen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.



GoCollective MR
Af Bent Olsen. 31/10-24, 09:20.
Hvad med at"låne" nogle IC4 fra DSB?  ;D

GoCollective MR
Af Danskjävlar. 31/10-24, 10:38.
Citat fra: Bent Olsen Dato 31/10-24, 09:20Hvad med at"låne" nogle IC4 fra DSB?  ;D
Nok lidt signalprogram der er i vejen? Og nogle Rumænske købere.

GoCollective MR
Af HTJ. 3/11-24, 22:51.
Der holder MR tog i Padborg , hvad skal der ske med det/Dem

GoCollective MR
Af RasmusD. 4/11-24, 00:53.
Citat fra: HTJ Dato  3/11-24, 22:51Der holder MR tog i Padborg , hvad skal der ske med det/Dem

Det blev nævnt tidligere i tråden, at de tilhører Railservice, og vist ikke rigtig har lavet noget længe.

GoCollective MR
Af Theis Andersen. 4/11-24, 09:17.
Citat fra: RasmusD Dato  4/11-24, 00:53
Citat fra: HTJ Dato  3/11-24, 22:51Der holder MR tog i Padborg , hvad skal der ske med det/Dem

Det blev nævnt tidligere i tråden, at de tilhører Railservice, og vist ikke rigtig har lavet noget længe.
Men de holder den pæn ved lige. i hvert fald, Da jeg kørte igennem Padborg i sommers, stod den pæn, ren og uden graffiti og stadig med DSB-logo.


GoCollective MR
Af Mikkelhk, Lunderskov. 5/11-24, 11:06.
Ingeniøren har i dag en artikel om GoCollectives tanker om eventuelt at "genoplive" MR: https://ing.dk/artikel/fik-debut-i-78-nu-kan-vesttysk-dieseltog-faa-comeback-paa-danske-skinner (kræver abonnement, men kommentarerne fra sidens brugere kan læses uden abonnement).

Hilsen Mikkel

GoCollective MR
Af Lasse Duusgaard, Aalborg SØ. 5/11-24, 20:23.
Det er yderst spændende hvad der kommer til at ske. Jeg kiggede lige databasen her på siden igennem, og kom frem til at de MR-tog der er tilbage er:

4036 - ejes af DJK
4037 - ejes af Railservice (RSEJ)
4048 - ejes af Railservice (RSEJ)
4062 - ejes af C Rail Safety (CRSA)
4082 - ejes af C Rail Safety (CRSA)

Måske der er flere sæt i Danmark, men på siden her kan man læse at de MR togsæt som Contec havde er ophugget. De resterende sæt der er i DK er opsat hos Beredskabstyrelsen i flere byer og er nok ikke driftsklare.

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

GoCollective MR
Af Danskjävlar. 5/11-24, 21:03.
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato  5/11-24, 20:23Det er yderst spændende hvad der kommer til at ske. Jeg kiggede lige databasen her på siden igennem, og kom frem til at de MR-tog der er tilbage er:

4036 - ejes af DJK
4037 - ejes af Railservice (RSEJ)
4048 - ejes af Railservice (RSEJ)
4062 - ejes af C Rail Safety (CRSA)
4082 - ejes af C Rail Safety (CRSA)

Måske der er flere sæt i Danmark, men på siden her kan man læse at de MR togsæt som Contec havde er ophugget. De resterende sæt der er i DK er opsat hos Beredskabstyrelsen i flere byer og er nok ikke driftsklare.

Der lader også til at være en del på databasen der er uafklarede. Nu er jeg ikke ekspert på MR togene, jeg er trods alt Sjællænder men der er måske nogle af dem tilbage på nogle sidespor i Jylland og de kan måske blive taget tilbage i drift hvis de stadig findes og kan gives en kærlig hånd?

Ellers må det nok blive til en plan B og finde nogle brugte tog fra Norge eller Tyskland. Norge har type 92 dieseltog som svarer til MR tog, og der findes en del brugte dieseltog med lavt gulv i Tyskland. Lint, GTW, Desiro, Talent, hele møllen faktisk.

GoCollective MR
Af frederikhk. 5/11-24, 21:18.
Citat fra: Danskjävlar Dato  5/11-24, 21:03
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato  5/11-24, 20:23Det er yderst spændende hvad der kommer til at ske. Jeg kiggede lige databasen her på siden igennem, og kom frem til at de MR-tog der er tilbage er:

4036 - ejes af DJK
4037 - ejes af Railservice (RSEJ)
4048 - ejes af Railservice (RSEJ)
4062 - ejes af C Rail Safety (CRSA)
4082 - ejes af C Rail Safety (CRSA)

Måske der er flere sæt i Danmark, men på siden her kan man læse at de MR togsæt som Contec havde er ophugget. De resterende sæt der er i DK er opsat hos Beredskabstyrelsen i flere byer og er nok ikke driftsklare.

Der lader også til at være en del på databasen der er uafklarede. Nu er jeg ikke ekspert på MR togene, jeg er trods alt Sjællænder men der er måske nogle af dem tilbage på nogle sidespor i Jylland og de kan måske blive taget tilbage i drift hvis de stadig findes og kan gives en kærlig hånd?

Ellers må det nok blive til en plan B og finde nogle brugte tog fra Norge eller Tyskland. Norge har type 92 dieseltog som svarer til MR tog, og der findes en del brugte dieseltog med lavt gulv i Tyskland. Lint, GTW, Desiro, Talent, hele møllen faktisk.

Ingen af disse har ETCS og/eller DK-STM, som vist er problemet.

GoCollective MR
Af Stennicke. 5/11-24, 21:21.
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato  5/11-24, 20:23Det er yderst spændende hvad der kommer til at ske. Jeg kiggede lige databasen her på siden igennem, og kom frem til at de MR-tog der er tilbage er:

4036 - ejes af DJK
4037 - ejes af Railservice (RSEJ)
4048 - ejes af Railservice (RSEJ)
4062 - ejes af C Rail Safety (CRSA)
4082 - ejes af C Rail Safety (CRSA)

Måske der er flere sæt i Danmark, men på siden her kan man læse at de MR togsæt som Contec havde er ophugget. De resterende sæt der er i DK er opsat hos Beredskabstyrelsen i flere byer og er nok ikke driftsklare.

Har museet ikke bevaret et eksemplar?

GoCollective MR
Af mss. 5/11-24, 21:26.
Seneste redigering: 5/11-24, 21:31 af mss
Citat fra: frederikhk Dato  5/11-24, 21:18
Citat fra: Danskjävlar Dato  5/11-24, 21:03
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato  5/11-24, 20:23Det er yderst spændende hvad der kommer til at ske. Jeg kiggede lige databasen her på siden igennem, og kom frem til at de MR-tog der er tilbage er:

4036 - ejes af DJK
4037 - ejes af Railservice (RSEJ)
4048 - ejes af Railservice (RSEJ)
4062 - ejes af C Rail Safety (CRSA)
4082 - ejes af C Rail Safety (CRSA)

Måske der er flere sæt i Danmark, men på siden her kan man læse at de MR togsæt som Contec havde er ophugget. De resterende sæt der er i DK er opsat hos Beredskabstyrelsen i flere byer og er nok ikke driftsklare.

Der lader også til at være en del på databasen der er uafklarede. Nu er jeg ikke ekspert på MR togene, jeg er trods alt Sjællænder men der er måske nogle af dem tilbage på nogle sidespor i Jylland og de kan måske blive taget tilbage i drift hvis de stadig findes og kan gives en kærlig hånd?

Ellers må det nok blive til en plan B og finde nogle brugte tog fra Norge eller Tyskland. Norge har type 92 dieseltog som svarer til MR tog, og der findes en del brugte dieseltog med lavt gulv i Tyskland. Lint, GTW, Desiro, Talent, hele møllen faktisk.

Ingen af disse har ETCS og/eller DK-STM, som vist er problemet.

Netop, alle tog der ikke er godkendt og udstyret med dansk sikkerhedssystem er irrelevante.
Det er derfor man har kig på MR, og specifikt dem der allerede har det nødvendige udstyr, ikke et eller andet udrangeret sæt på en mark.


GoCollective MR
Af mss. 5/11-24, 21:27.
Seneste redigering: 5/11-24, 21:31 af mss
Citat fra: Stennicke Dato  5/11-24, 21:21Har museet ikke bevaret et eksemplar?

Kun et halvt...


GoCollective MR
Af andersj, Aalborg. 5/11-24, 22:52.
Citat fra: frederikhk Dato  5/11-24, 21:18
Citat fra: Danskjävlar Dato  5/11-24, 21:03
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato  5/11-24, 20:23Det er yderst spændende hvad der kommer til at ske. Jeg kiggede lige databasen her på siden igennem, og kom frem til at de MR-tog der er tilbage er:

4036 - ejes af DJK
4037 - ejes af Railservice (RSEJ)
4048 - ejes af Railservice (RSEJ)
4062 - ejes af C Rail Safety (CRSA)
4082 - ejes af C Rail Safety (CRSA)

Måske der er flere sæt i Danmark, men på siden her kan man læse at de MR togsæt som Contec havde er ophugget. De resterende sæt der er i DK er opsat hos Beredskabstyrelsen i flere byer og er nok ikke driftsklare.

Der lader også til at være en del på databasen der er uafklarede. Nu er jeg ikke ekspert på MR togene, jeg er trods alt Sjællænder men der er måske nogle af dem tilbage på nogle sidespor i Jylland og de kan måske blive taget tilbage i drift hvis de stadig findes og kan gives en kærlig hånd?

Ellers må det nok blive til en plan B og finde nogle brugte tog fra Norge eller Tyskland. Norge har type 92 dieseltog som svarer til MR tog, og der findes en del brugte dieseltog med lavt gulv i Tyskland. Lint, GTW, Desiro, Talent, hele møllen faktisk.

Ingen af disse har ETCS og/eller DK-STM, som vist er problemet.

Et andet problem er også at plan B skal kunne iværksættes inden GoCollectives egne togsæt er køreklare igen. Man mangler ikke togsæt, men man mangler køreklare togsæt og evt. alternative tog skal nok også kunne lejes inkl. vedligehold, hvilket igen sætter yderligere begrænsninger.

Anders

Gå op Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
DSB MY 1103
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak