Citat fra: andersj Dato 26/10-24, 16:08Der er vist også nogle restriktioner med godstog på højbroen i Rendsburg. Noget med at der kun må være et godstog ad gangen på broen.
Sagt på en anden måde, at man løber tør for kapacitet i Tyskland før man løber tør for kapacitet mellem Tinglev og Padborg.
...
Broen er renoveret til D2 / D4.
jf
EI-Eisenbahnhochbruecke-Rendsburg.pdfMen det ændrer jo ikke ved at man skal køre højt op rundt i en sløjfe og spilder ca. 20 min på det.
At man skal bruge Malermester Sisyfos kan man kalkulere ind i driftsbudgettet.
Güterumgehungsbahn nævnte du allerede som flaskehals
en. Den ender lige før broen over Elbe. Derer ingen jernebanebro nedenstrøms, nærmeste bro mod øst er ved Lauenburg med 1 spor.
Man kan dog trøste sig ved at Norderelbbrücke er 3 uafhængige konstruktioner der "kun" deler fundamenterne i floden.
Vedligeholdsintervallerne er blevet meget korte. 100% kapacitet af de 3 doppelspor er noget jeg ikke rigtig kan mindes om. Der er ikke spørgsmål om - men hvilket sporskifte, der nu skal renoveres.