Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- GoCollective MR
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
GoCollective MR
Af Insdel. 15/10-24, 08:14.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/10-24, 00:16Jeg checkede lige min kalender: Nej, det er ikke 1. april!
hahaha troede virkelig også det var en joke. 😅

GoCollective MR
Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 15/10-24, 12:50.
Jeg kunne nu godt tænke mig en seriøs kilde, for umiddelbart lyder det mest som en røverhistorie. MR-togene har ikke kørt med passagerer siden januar 2019, så det vil kræve en større omgang med både teknik, udseende og indretning, hvis de skal i gang igen. Værksted skal også indrettes til daglig drift med dem igen, ligesom medarbejderne enten skal have genopfrisket deres viden eller oplæres. Derudover er det nok også de færreste lokomotivførere, der stadig har en gyldig attest til MR.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og hvis C Rail Safety MRD 4282 + MR 4082 stadig ser ud, som da jeg fotograferede den på Ringsted Station 8. august 2024, så...

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

GoCollective MR
Af karl89. 15/10-24, 13:08.
Pyt med det. Lidt graffiti her og dér, oprevet sædebetræk, fjedre i numsen og en knust rude. Det er 1.klasse i 2024

GoCollective MR
Af TraSwe. 15/10-24, 13:09.
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 15/10-24, 12:50Jeg kunne nu godt tænke mig en seriøs kilde, for umiddelbart lyder det mest som en røverhistorie. MR-togene har ikke kørt med passagerer siden januar 2019, så det vil kræve en større omgang med både teknik, udseende og indretning, hvis de skal i gang igen. Værksted skal også indrettes til daglig drift med dem igen, ligesom medarbejderne enten skal have genopfrisket deres viden eller oplæres. Derudover er det nok også de færreste lokomotivførere, der stadig har en gyldig attest til MR.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og hvis C Rail Safety MRD 4282 + MR 4082 stadig ser ud, som da jeg fotograferede den på Ringsted Station 8. august 2024, så...

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Nu skal man først testkøre for om man ved at det bliver til noget. Men mon ikke at man har taget alt det du nævner med i overvejelserne.

GoCollective MR
Af Niels Bak. 19/10-24, 12:50.
For hvad det er værd så sagde GoCollectives direktør Erik Poulstrup noget om deres materielsituation og om Svendborgbanen på Kollektiv Trafik Konferencen for et par uger siden. Han sagde blandt andet:

- GoCollective har de togsæt de skal bruge for at opfylde kontrakten - hvis de ellers var køreklare
- Det er der for mange af dem som ikke er af to årsager: 1) Der er meget lange leveringstider på reservedele og togene har nået en alder, hvor de på skift skal ind til en større overhaling, som på grund af reservedelssituationen kommer til at tage for lang tid. 2) Banedanmark har ikke håndteret det meget våde år godt nok, og derfor er ca 20 tog i løbet af året kørt ind i væltede træer. Senest i juni på Svenborgbanen, og det togsæt blev fx så skadet, at det er ude til reparation i et år.
- Svendborgbanen: Da Arriva/GC skiftede Desiroerne ud med Lint, så blev det meget lettere at holde køreplanen, fordi de bedre kan håndtere de mange standsninger. Det har ført til stigende passagertal og ønsker om flere togsæt.

Til gengæld nævnte han ikke MR-sæt med et ord, og dermed heller ikke om det - hvis det ellers er rigtigt - er for overhovdet at have tog at køre med på alle afgange eller det er for at skaffe esktra kapacitet.

GoCollective MR
Af Trainee. 19/10-24, 15:20.
Citat fra: Niels Bak Dato 19/10-24, 12:50For hvad det er værd så sagde GoCollectives direktør Erik Poulstrup noget om deres materielsituation og om Svendborgbanen på Kollektiv Trafik Konferencen for et par uger siden. Han sagde blandt andet:

- GoCollective har de togsæt de skal bruge for at opfylde kontrakten - hvis de ellers var køreklare
- Det er der for mange af dem som ikke er af to årsager: 1) Der er meget lange leveringstider på reservedele og togene har nået en alder, hvor de på skift skal ind til en større overhaling, som på grund af reservedelssituationen kommer til at tage for lang tid. 2) Banedanmark har ikke håndteret det meget våde år godt nok, og derfor er ca 20 tog i løbet af året kørt ind i væltede træer. Senest i juni på Svenborgbanen, og det togsæt blev fx så skadet, at det er ude til reparation i et år.
- Svendborgbanen: Da Arriva/GC skiftede Desiroerne ud med Lint, så blev det meget lettere at holde køreplanen, fordi de bedre kan håndtere de mange standsninger. Det har ført til stigende passagertal og ønsker om flere togsæt.

Til gengæld nævnte han ikke MR-sæt med et ord, og dermed heller ikke om det - hvis det ellers er rigtigt - er for overhovdet at have tog at køre med på alle afgange eller det er for at skaffe esktra kapacitet.
GoCo nævner det samme her:
https://gocollective.dk/nyheder/midlertidige-udfordringer-i-driften-vi-arbejder-paa-loesninger/

GoCollective MR
Af TraSwe. 19/10-24, 16:52.
Citat fra: Niels Bak Dato 19/10-24, 12:50For hvad det er værd så sagde GoCollectives direktør Erik Poulstrup noget om deres materielsituation og om Svendborgbanen på Kollektiv Trafik Konferencen for et par uger siden. Han sagde blandt andet:

- GoCollective har de togsæt de skal bruge for at opfylde kontrakten - hvis de ellers var køreklare
- Det er der for mange af dem som ikke er af to årsager: 1) Der er meget lange leveringstider på reservedele og togene har nået en alder, hvor de på skift skal ind til en større overhaling, som på grund af reservedelssituationen kommer til at tage for lang tid. 2) Banedanmark har ikke håndteret det meget våde år godt nok, og derfor er ca 20 tog i løbet af året kørt ind i væltede træer. Senest i juni på Svenborgbanen, og det togsæt blev fx så skadet, at det er ude til reparation i et år.
- Svendborgbanen: Da Arriva/GC skiftede Desiroerne ud med Lint, så blev det meget lettere at holde køreplanen, fordi de bedre kan håndtere de mange standsninger. Det har ført til stigende passagertal og ønsker om flere togsæt.

Til gengæld nævnte han ikke MR-sæt med et ord, og dermed heller ikke om det - hvis det ellers er rigtigt - er for overhovdet at have tog at køre med på alle afgange eller det er for at skaffe esktra kapacitet.

Forstår godt at man ikke nævner på en konference alle de projekter man arbejder med - når det stadig er usikkert om det overhovedet kan lade sig gøre. Så fremstår man jo blot endnu mere uprofessionel hvis det ikke lykkedes.

Tænker at når man har testet, vurderet om det er muligt og regnet på det - så skal man nok melde noget ud. 2-4 MR der skal klargøres/renoveres og 40+ lkf der skal have attest, det sker ikke over natten. 

GoCollective MR
Af Theis Andersen. 19/10-24, 19:23.
Citat fra: Krider Dato 11/10-24, 23:15Natten mellem den 19 og 20 oktober prøvekører Gocollective et af C Rail's MR togsæt på svendborgbanen.
Jeg håber, der er nogen langs Svendborgbanen, der holder øje med, om C Rail's MR-sæt kører forbi i nat.


GoCollective MR
Af nrk. 19/10-24, 21:44.
Citat fra: Theis Andersen Dato 19/10-24, 19:23
Citat fra: Krider Dato 11/10-24, 23:15Natten mellem den 19 og 20 oktober prøvekører Gocollective et af C Rail's MR togsæt på svendborgbanen.
Jeg håber, der er nogen langs Svendborgbanen, der holder øje med, om C Rail's MR-sæt kører forbi i nat.

Er der nogen der ved hvad tidspunkter det kører på?   

GoCollective MR
Af Thomas Rasmussen. 19/10-24, 23:54.
En C-Rail Safety MR er passeret gennem spor 2 eller 3 i Odense mod øst(!) kl. 23:50

GoCollective MR
Af VikA. 20/10-24, 15:55.
C-Rail MR 4062 kørte i nat mellem Odense og Svendborg. Toget afgik fra Odense kl.00:52 mod Svendborg.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

GoCollective MR
Af Theis Andersen. 20/10-24, 16:15.
Citat fra: VikA Dato 20/10-24, 15:55C-Rail MR 4062 kørte i nat mellem Odense og Svendborg. Toget afgik fra Odense kl.00:52 mod Svendborg.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Så er der måske hold i rygterne.


GoCollective MR
Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 20/10-24, 18:59.
Det kunne jo også være, at det bare handler om strækningsindøvelse. Det har C Rail Safety gjort nogle gange på Kystbanen - uden at det har ført til indsættelse af MR-tog til løsning af problemerne der...

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

GoCollective MR
Af pjl. 20/10-24, 19:16.
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 20/10-24, 18:59Det kunne jo også være, at det bare handler om strækningsindøvelse. Det har C Rail Safety gjort nogle gange på Kystbanen - uden at det har ført til indsættelse af MR-tog til løsning af problemerne der...

Har hørt at der skal køres med en MO og en CC vogn...

Men hvorfor benytte sig af så gammelt et tog, når man kan leje/købe et fuldgyldigt Lint for det samme det koster at rense et MR?

GoCollective MR
Af andersj, Aalborg. 20/10-24, 19:18.
Citat fra: pjl Dato 20/10-24, 19:16
Citat fra: Leif Jørgensen Dato 20/10-24, 18:59Det kunne jo også være, at det bare handler om strækningsindøvelse. Det har C Rail Safety gjort nogle gange på Kystbanen - uden at det har ført til indsættelse af MR-tog til løsning af problemerne der...

Har hørt at der skal køres med en MO og en CC vogn...

Men hvorfor benytte sig af så gammelt et tog, når man kan leje/købe et fuldgyldigt Lint for det samme det koster at rense et MR?

Hvor man man leje/købe en Lint med ATC eller DK-STM eller ETCS?

Anders

Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak