Citat fra: Krider Dato 12/10-24, 22:50Citat fra: Henrik Hansen Dato 12/10-24, 20:08Alene det, at GoCollective overvejer at indsætte MR-tog på Svendborgbanen, understreger vel meget godt, hvor langt det selskab efterhånden er ude. Der er kun én løsning - og det er at de får frataget kontrakten og at de skal afleverer alle togsæt/værksteder til den nye operatør, som nok vil blive DSB, som kan tvinges til at overtage trafikken.
Det løser bestemt ikke problemet, men det statuerer et eksempel, så andre useriøse leverandører tænker sig rigtig godt om, inden de forsøger sig indenfor en branchen, som de burde holde sig langt væk fra, da de hverken besidder vilje eller evne til at løse den pålagte opgave.
Det er den ultimative fallit erklæring at indsætte snart 50 år gamle tog, der bliver fjernet fra driften for snart 10 år siden, pga. ekstrem dårlig stand - det kan næsten ikke blive mere useriøst end det.
Skal vi så ikke også fjerne kontrakten fra DSB der vælger at indsætter 30-40 år gamle vogne i driften. Og når de af flere omgange i lange perioder aflyser togene mellem Slagelse - CPH og Aarhus - Esbjerg fordi de mangler togsæt og personale er det så de ikke magter at udfører opgaven.
Dsb kan ikke engang opfylde kontakten med 75% afgange til tiden hvor Gocolletive ligger over 90%.
Du kan slet ikke sammenligne DSB og GoCollective - DSB har også deres udfordringer, men siden Arriva/GoCollective vandt det seneste udbud, har der været aflysninger og togbusser i et omfang som DSB ikke engang, på en dårlig uge, kommer i nærheden af. GoCollective har i den grad 'pi..et' på deres kunder og kontrakten med staten - og har aldrig været i nærheden af, at vise den nødvendige vilje til at opfylde kontrakten - går den, så går den er mottoet.
Det er klart man har udfordringer, når man har valgt at lægge hovedparten af sine værkstedsfaciliterer i Struer - så er det næsten ikke muligt, at komme længere væk fra Svendborg. Arriva fik tilbudt at overtage værksted og personale fra DSB i Fredericia, men det var man for stolte til - det kunne man nemt håndterer uden var svaret - resultatet taler sit tydelige sprog, man har slet ikke magtet opgaven.
Citat fra: Krider Dato 12/10-24, 22:50Så hvis GoCollctive vælger at indsætte MR så der er flere pladser og mindre aflysninger er det vel et løft. Ved de kæmper med et vedligehold efterslæb efter DB ville sælge dem.
Og husk. MR er kun ca 10 år ældre end MF som er 35 år.
MF er blevet vedligeholdt og opdateret løbende, hvilket taler sig tydelige sprog - MF er DSB mest pålidelige tog.
MR var allerede 'håbløs' da det blev taget ud af drift, og det er svært at forestille sig, at det er blevet bedre, efter at have stået stille i temmelig mange år - det er og bliver ikke andet end en panikløsning i håbet om, at undgå kontrakten rykkes midt over til nytår.[/quote]