Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Hvilket profil er Flexlinerne bygget efter?
Når jeg sidder og læser EN15273-2 Referencelinjer for rullende materiel, så er der ikke umiddelbart nogen særlige danske profiler angivet.

Betyder dette at IC3 og sine søstre er bygget til profil GA, og i princippet kan køre i hele Europa der tillader profil GA?

Altså de togsæt, hvor dørene ikke rammer de tyske perroner under åbning.

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

De er bygget efter de danske referenelinjer for togmateriel, som kan findes som bilag til Banedanmarks netredegørelser på bane.dk
/Lasse

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 10/10-24, 11:30De er bygget efter de danske referenelinjer for togmateriel, som kan findes som bilag til Banedanmarks netredegørelser på bane.dk
/Lasse

Tak.

Men hvorfor er referencelinjerne for halvdelen af de europæiske lande vedlagt som bilag til førnævnte standard, hvis de danske alene angives som bilag til netredegørelsen?

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

Gå op Sider:[1]

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak