Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Der er dansk-tysk enighed om tog over grænsen ved Femern
Gå ned Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
Citat fra: mpp Dato  8/10-24, 11:31... og kan det bære sit eget tog er det jo meget oplagt med en morgenafgang København–Odense–Kolding–Hamborg som i dag.

Det er tilladt at drømme.

Fynboerne er ellers også velkommen i tog mod Sønderborg med skift i Tinglev til RE7 mod Hamborg (at RE7 kommer over grænsen er jo aftalt, hvornår den kommer ved vi ikke præcist).
Jeg indrømmer at Coradia HC ikke er "deluxe" materiel, men der kræves ingen pladsbillet og den anden tur/retur i samme måned fra grænsen til Hamborg vil være gratis.
RE7 er på strækningen ikke nævneværdigt langsommere end EC/IC/ICE. Det er broen over NOK, omvejen over Elmshorn og de manglende overhalningsmuligheder, der gør rejsen tidskrævende. 
 

Citat fra: Thorfinn Dato  8/10-24, 20:58
Citat fra: mpp Dato  8/10-24, 11:31... og kan det bære sit eget tog er det jo meget oplagt med en morgenafgang København–Odense–Kolding–Hamborg som i dag.

Det er tilladt at drømme.

Fynboerne er ellers også velkommen i tog mod Sønderborg med skift i Tinglev til RE7 mod Hamborg (at RE7 kommer over grænsen er jo aftalt, hvornår den kommer ved vi ikke præcist).
Jeg indrømmer at Coradia HC ikke er "deluxe" materiel, men der kræves ingen pladsbillet og den anden tur/retur i samme måned fra grænsen til Hamborg vil være gratis.
RE7 er på strækningen ikke nævneværdigt langsommere end EC/IC/ICE. Det er broen over NOK, omvejen over Elmshorn og de manglende overhalningsmuligheder, der gør rejsen tidskrævende. 
 
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.

Citat fra: mgameing123 Dato  8/10-24, 22:00
Citat fra: Thorfinn Dato  8/10-24, 20:58
Citat fra: mpp Dato  8/10-24, 11:31... og kan det bære sit eget tog er det jo meget oplagt med en morgenafgang København–Odense–Kolding–Hamborg som i dag.

Det er tilladt at drømme.

Fynboerne er ellers også velkommen i tog mod Sønderborg med skift i Tinglev til RE7 mod Hamborg (at RE7 kommer over grænsen er jo aftalt, hvornår den kommer ved vi ikke præcist).
Jeg indrømmer at Coradia HC ikke er "deluxe" materiel, men der kræves ingen pladsbillet og den anden tur/retur i samme måned fra grænsen til Hamborg vil være gratis.
RE7 er på strækningen ikke nævneværdigt langsommere end EC/IC/ICE. Det er broen over NOK, omvejen over Elmshorn og de manglende overhalningsmuligheder, der gør rejsen tidskrævende. 
 
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.

RE7 Flensborg-Hamborg bruger ca. 2 timers kørsel med 9 stop undervejs, inkl. sammenkobling i Neumünster med Kiel-delen . DSB Hamborg EC-togene bruger ca. 2 timer mellem Padborg og Hamborg og med kun et stop i Schleswig.   

Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.

RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.

Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.

RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24..... og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Du kan læse alt om Flensburgs baneforhold, inkl. bygningen af Flensburgs hovedbanegård og sløjfen i 1927, her: https://de-academic.com/dic.nsf/dewiki/447159 .

Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.

RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 

Anders

Der er dansk-tysk enighed om tog over grænsen ved Femern
Af mgameing123. 9/10-24, 20:21.
Seneste redigering: 9/10-24, 20:25 af mgameing123
Citat fra: andersj Dato  9/10-24, 18:10
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.

RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 
Tyskland virkelig burde tage sig sammen med sin forbindelser til Danmark.
Og DSB burde indsæt rejsekort stand på Flensborg station. Det er sindssygt at jeg kan ikke bruge rejsekort mellem Flensborg og resten af landet undtaget på rute 110.

Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 20:21
Citat fra: andersj Dato  9/10-24, 18:10
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.



RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 
Tyskland virkelig burde tage sig sammen med sin forbindelser til Danmark.
Og DSB burde indsæt rejsekort stand på Flensborg station. Det er sindssygt at jeg kan ikke bruge rejsekort mellem Flensborg og resten af landet undtaget på rute 110.

Til spørgsmål ang. sløjfen til Flensborg banegård forholder det sig sådan, at togene fra Padborg kører via sløjfen ind fra øst til banegården og kan derfra køre mod vest via Flensburg-Weiche sydpå mod Hamborg. Derved undgås et lokomotivskift eller skift af førerrum på togsæt. Dvs sløjfen krydser hovedsporene mellem Flensborg banegård og Flensburg-Weiche (på dansk Flbg.-Sporskifte). Dette betyder også, at togene via sløjfen bruger en længere køretid på ca. 7 min. Derfor fører Deutsche Bahn også DSBs og andre internationale tog tildels via godstogsporet over Flensburg-Weiche og dermed udenom Flensborg banegård. 

Citat fra: Hansen, Hans Werner Dato  9/10-24, 22:25
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 20:21
Citat fra: andersj Dato  9/10-24, 18:10
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.



RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 
Tyskland virkelig burde tage sig sammen med sin forbindelser til Danmark.
Og DSB burde indsæt rejsekort stand på Flensborg station. Det er sindssygt at jeg kan ikke bruge rejsekort mellem Flensborg og resten af landet undtaget på rute 110.

Til spørgsmål ang. sløjfen til Flensborg banegård forholder det sig sådan, at togene fra Padborg kører via sløjfen ind fra øst til banegården og kan derfra køre mod vest via Flensburg-Weiche sydpå mod Hamborg. Derved undgås et lokomotivskift eller skift af førerrum på togsæt. Dvs sløjfen krydser hovedsporene mellem Flensborg banegård og Flensburg-Weiche (på dansk Flbg.-Sporskifte). Dette betyder også, at togene via sløjfen bruger en længere køretid på ca. 7 min. Derfor fører Deutsche Bahn også DSBs og andre internationale tog tildels via godstogsporet over Flensburg-Weiche og dermed udenom Flensborg banegård. 

Man skal ikke vende retning i Flensburg for at komme sydpå mod Neumünster!! Der vist nogle der lige skal en tur forbi nogle sattelit fotos og studere lidt ;)

mvh Marc

Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 20:21
Citat fra: andersj Dato  9/10-24, 18:10
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.

RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 
Tyskland virkelig burde tage sig sammen med sin forbindelser til Danmark.
Og DSB burde indsæt rejsekort stand på Flensborg station. Det er sindssygt at jeg kan ikke bruge rejsekort mellem Flensborg og resten af landet undtaget på rute 110.

Hvorfor burde DSB det? I princippet så køres Padborg-Flensburg på en kontrakt med NSH.
Rejsepasset gjaldt heller ikke på toget til Flensburg.

Citat fra: MBRrail Dato  9/10-24, 23:45
Citat fra: Hansen, Hans Werner Dato  9/10-24, 22:25
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 20:21
Citat fra: andersj Dato  9/10-24, 18:10
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.



RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 
Tyskland virkelig burde tage sig sammen med sin forbindelser til Danmark.
Og DSB burde indsæt rejsekort stand på Flensborg station. Det er sindssygt at jeg kan ikke bruge rejsekort mellem Flensborg og resten af landet undtaget på rute 110.

Til spørgsmål ang. sløjfen til Flensborg banegård forholder det sig sådan, at togene fra Padborg kører via sløjfen ind fra øst til banegården og kan derfra køre mod vest via Flensburg-Weiche sydpå mod Hamborg. Derved undgås et lokomotivskift eller skift af førerrum på togsæt. Dvs sløjfen krydser hovedsporene mellem Flensborg banegård og Flensburg-Weiche (på dansk Flbg.-Sporskifte). Dette betyder også, at togene via sløjfen bruger en længere køretid på ca. 7 min. Derfor fører Deutsche Bahn også DSBs og andre internationale tog tildels via godstogsporet over Flensburg-Weiche og dermed udenom Flensborg banegård. 

Man skal ikke vende retning i Flensburg for at komme sydpå mod Neumünster!! Der vist nogle der lige skal en tur forbi nogle sattelit fotos og studere lidt ;)

mvh Marc

Jo - og andre skal have et kursus i at læse og fortolke tekst.

Citat fra: Petteri Dato  9/10-24, 23:54
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 20:21
Citat fra: andersj Dato  9/10-24, 18:10
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.

RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 
Tyskland virkelig burde tage sig sammen med sin forbindelser til Danmark.
Og DSB burde indsæt rejsekort stand på Flensborg station. Det er sindssygt at jeg kan ikke bruge rejsekort mellem Flensborg og resten af landet undtaget på rute 110.

Hvorfor burde DSB det? I princippet så køres Padborg-Flensburg på en kontrakt med NSH.
Rejsepasset gjaldt heller ikke på toget til Flensburg.
Københavner kan bruge rejsekort til Malmø så hvorfor kan Jyder ikke bruge rejsekort til grænsehandel i Flensborg?

Citat fra: mgameing123 Dato 10/10-24, 06:18
Citat fra: Petteri Dato  9/10-24, 23:54
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 20:21
Citat fra: andersj Dato  9/10-24, 18:10
Citat fra: mgameing123 Dato  9/10-24, 17:24
Citat fra: Thorfinn Dato  9/10-24, 16:08
Citat fra: mgameing123
/quote]
RE7? Den er alt for langsom. Hellere skift i Fredericia eller Kolding til Århus Lyn.
Full ACK. Hvis man vil nordpå er det det bedre valg.

RE7 og DSBs EC bruger p.t. ca samme tid fra Flensborg  / Padborg til Hamborg. Når RE7 bliver forlænget til Tinglev skal den køre sløjfen eller vende i Flensborg - begge ting tager selvfølgelig nogle minutter.
Hvad der er vigtigere: man kan ikke få kaffe på strækningen  8), hverken i RE7 eller DSB EC.
Hvordan er RE7 så hurtigt og er der nogen der ved hvorfor man skulle bygge en sløjfe i Flensburg?

Det er ikke RE7 der er hurtig, men fjerntogskanalen mellem Flensburg og Hamburg der er langsom pga. den øvrige trafik. IC3 er også kun godkendt til 140 km/t i Tyskland, hvilket måske også kan have haft en effekt på køreplanlægningen, da strækningshastigheden er 160 km/t mellem Hamburg og Flensburg. 
Tyskland virkelig burde tage sig sammen med sin forbindelser til Danmark.
Og DSB burde indsæt rejsekort stand på Flensborg station. Det er sindssygt at jeg kan ikke bruge rejsekort mellem Flensborg og resten af landet undtaget på rute 110.

Hvorfor burde DSB det? I princippet så køres Padborg-Flensburg på en kontrakt med NSH.
Rejsepasset gjaldt heller ikke på toget til Flensburg.
Københavner kan bruge rejsekort til Malmø så hvorfor kan Jyder ikke bruge rejsekort til grænsehandel i Flensborg?

Jeg ved ikke hvad grundlaget var, for at at få rejsekort standere op til og med Malmö C, men omvendt så kan det svenske Yoyo-kort bruges i Danmark. Tyskland har ikke noget tilsvarende, der kan benyttes over grænsen til Danmark.

Hvis jyderne vil grænsehandle i Tyskland, så kan de bruge den udmærket buslinje 110, hvor rejsekortet kan benyttes til/fra Flensborg ZOB.

danskere på grænsehandel køber som regel så meget at de ikke kan slæbe rundt på det i et tog ..

Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
Veterantog kalenderSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak