Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Køreledning eller batteri
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Svend Dato  4/10-24, 16:26
Citat fra: andersj Dato  4/10-24, 13:52Man skal også huske på at i hvert fald to tog i timen skal fortsætte fra den nye bane og videre til Herning, så det vil være batteritog uanset om man elektrificere Aarhus-Silkeborg eller ej - også kan man lige så godt spare elektrificeringen.


Lad os nu lige se, om den nye bane til Silkeborg i det hele taget bliver til noget. Der er også kræfter der i stedet ønsker at opgradere banen fra Skanderborg til Silkeborg.
Den skal nok blive til noget. Galten og de byer har gode kundegrundlag.

Citat fra: Svend Dato  4/10-24, 16:26
Citat fra: andersj Dato  4/10-24, 13:52Man skal også huske på at i hvert fald to tog i timen skal fortsætte fra den nye bane og videre til Herning, så det vil være batteritog uanset om man elektrificere Aarhus-Silkeborg eller ej - også kan man lige så godt spare elektrificeringen.


Lad os nu lige se, om den nye bane til Silkeborg i det hele taget bliver til noget. Der er også kræfter der i stedet ønsker at opgradere banen fra Skanderborg til Silkeborg.

Der er ikke meget der kan lade sig gøre som kan få rejsetiden ned på den strækning, en ny bane vil reducere rejsetiden markant.

Gå op Sider: 1 [2]
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak