Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Besøg ved InnoTrans 2024 (3. del - 10 fotos)
3. del
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Link til 1. del *her* og til 2. del *her*.

Da vi slap 2. del ved et lokomotiv, kunne det være en idé at fortsætte med lokomotiverne:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Polske NEWAG Griffin 200 km/t multisystem el-lokomotiv EU200-010 til PKP InterCity. Sporvognen t.v. er i øvrigt en Škoda ForCity Smart til Bonn.

Lokomotivet er fra PKP InterCity's initialkontrakt med NEWAG om 15 stk. 200 km/t multisystemlokomotiver. Under test opnåedes 240 km/t. Der er yderligere tegnet kontrakt om 63 lokomotiver med option på 32. Lokomotiverne, der er godkendt i Polen, påregnes godkendt til kørsel i Tyskland, Tjekkiet, Østrig, Slovakiet og Ungarn.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
NEXRAIL's Vossloh DE 18 Smart Hybrid lokomotiver 4185 202-1 hhv. 4185 206-2.

Vossloh og det luxembourgske leasingfirma NEXRAIL udstillede to DE 18 Smart Hybrid dieselelektriske lokomotiver, der har en "last mile" batteripakke til elektrisk kørsel/rangering i miljøfølsomme områder. NEXRAIL anskaffer 10 stk. af typen.
Desuden har NEXRAIL i samarbejde med italienske IPE Railway Vehicles (IPE Locomotori 2000) udviklet dette batterielektriske rangerlokomotiv:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
NEXRAIL/IPE "E6" 3-akslet batterielektrisk rangerlok. Bemærk logo "hvle" fra Havelländische Eisenbahn AG.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
TALGO Travca el-lokomotiv 105 019-4 til DB Fernverkehr's ICE L. Lokomotivet bagved er ALSTOM TRAXX F140 MS3 "188 012" til AKIEM.

En DSB Talgo-vogn Apt 0608 var udstillet indendørs, se billeder under "Rullende Materiel".

Og når vi nu er ved trukne/skubbede tog, kan vi se på:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
SIEMENS Vectrain til České Dráhy (ČD), styrevognen 80-90 019-1 forrest.

Toget fremføres af ČD SIEMENS Vectron 230, som blev præsenteret på messen i 2022. Vognene er bygget i samarbejde med Škoda Transportation.

I øvrigt udstillede SIEMENS Mobility:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
T.v. Velaro højhastighedstog til Egypten, t.h. Mireo Smart 3464 004 "Smart Train Lease".

Egypterne har bestilt 41 stk. 8-vogns Velaro togsæt. Mireo Smart er en "standard-Mireo", som angiveligt vil være til rådighed inden for 18 måneder og valgfrit til batteri- eller brintdrift.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
SIEMENS Mobility Mireo Smart 3464 004 fra "Smart Train Lease GmbH".

ALSTOM, hvis TRAXX F140 MS3 vi ovenfor så et glimt af, udstillede også:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
ALSTOM Coradia Max til LNVG. (Toget bagved t.h. er kinesiske CRRC's brintdrevne intercitytog "CINOVA H2").

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
ALSTOM Coradia Max ET 6.001 til Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG).

Toget, hvoraf leveres 34 sæt til LNVG, er på 4 vogne, hvor endevognene er to-etagers. Togtypen, før benævnt Coradia Stream HC, er også bestilt af NAH.SH i Schleswig-Holstein (med Danmark som medfinansierende part).
 
Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega OTS fra den lille gruppe af "gamle" privatbanefolk, der atter i 2024 besøgte messen.

En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her: https://www.innotrans.de/innotrans/innotrans-2024/inno-media-2024/downloads/alle-sprachen/innotrans2024_freigelaendeflyer.pdf .

Endelig har jeg planer om fortsættelse i en 4. del.

Bedste hilsener
Niels     

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak