Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34
Coradia Stream & Talgo nyt
Af RasmusD. 28/09-24, 10:42.
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 01:16Men det bliver stadig et trin på 50 cm, hvilket er over det dobbelte af TSI-reglernes krav til nye perroner der hedder at trin må maksimalt være 23 cm.

Det kan selvfølgelig også være at Padborg udgår som stop til passagerudveksling, så det kun bliver personaleveksel og evt. politikontrol.

Jeg har hørt snak om at der skal konstrueres nogle mobile perrontrin, der køres frem af personale på stationen og så placeres ved togets døre. Formodentligt vil der så kun være enkelte døre åbne, men med det lave passagerantal på Padborg går det nok. Hvis man altså vælger den løsning.

Citat fra: RasmusD Dato 28/09-24, 10:42
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 01:16Men det bliver stadig et trin på 50 cm, hvilket er over det dobbelte af TSI-reglernes krav til nye perroner der hedder at trin må maksimalt være 23 cm.

Det kan selvfølgelig også være at Padborg udgår som stop til passagerudveksling, så det kun bliver personaleveksel og evt. politikontrol.

Jeg har hørt snak om at der skal konstrueres nogle mobile perrontrin, der køres frem af personale på stationen og så placeres ved togets døre. Formodentligt vil der så kun være enkelte døre åbne, men med det lave passagerantal på Padborg går det nok. Hvis man altså vælger den løsning.

Ja, for skide være med FNs handicapkonvention, som blandet andet skal give lige adgang til diverse områder. I eksempelvis New York har enhver bybus i de sidste 40 år været i stand til af løfte en kørestol ind i bussen uden chaufførens medvirken.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Krabsen. 28/09-24, 11:03.
Citat fra: Jensen123 Dato 28/09-24, 10:54
Citat fra: RasmusD Dato 28/09-24, 10:42
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 01:16Men det bliver stadig et trin på 50 cm, hvilket er over det dobbelte af TSI-reglernes krav til nye perroner der hedder at trin må maksimalt være 23 cm.

Det kan selvfølgelig også være at Padborg udgår som stop til passagerudveksling, så det kun bliver personaleveksel og evt. politikontrol.

Jeg har hørt snak om at der skal konstrueres nogle mobile perrontrin, der køres frem af personale på stationen og så placeres ved togets døre. Formodentligt vil der så kun være enkelte døre åbne, men med det lave passagerantal på Padborg går det nok. Hvis man altså vælger den løsning.

Ja, for skide være med FNs handicapkonvention, som blandet andet skal give lige adgang til diverse områder.
Som vil være opfyldt ved den løsning.
Der er ikke krav om adgang gennem samtlige indgange. I så fald ville svingdøre ved storcentre, museer og kontorbygninger være umulige.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af mss. 28/09-24, 11:17.
Nej, med et par mobile perrontrin er den ikke løst. Der skal lifte til, ellers får du ikke en kørestol op i toget.
Jeg tænker at man  endelig må hæve mindst en perronkant i Padborg eller lade den udgå som stop. Diverse Storm P. løsninger vil aldrig blive en succes.


Coradia Stream & Talgo nyt
Af RasmusD. 28/09-24, 11:26.
Citat fra: Jensen123 Dato 28/09-24, 10:54Ja, for skide være med FNs handicapkonvention, som blandet andet skal give lige adgang til diverse områder. I eksempelvis New York har enhver bybus i de sidste 40 år været i stand til af løfte en kørestol ind i bussen uden chaufførens medvirken.

Der er i forvejen kørestolslifte på de fleste større stationer i landet 🤔

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Mikkelhk, Lunderskov. 28/09-24, 11:55.
Citat fra: RasmusD Dato 28/09-24, 11:26
Citat fra: Jensen123 Dato 28/09-24, 10:54Ja, for skide være med FNs handicapkonvention, som blandet andet skal give lige adgang til diverse områder. I eksempelvis New York har enhver bybus i de sidste 40 år været i stand til af løfte en kørestol ind i bussen uden chaufførens medvirken.

Der er i forvejen kørestolslifte på de fleste større stationer i landet 🤔
Ikke i Padborg. Skal man af eller på i Padborg, vil man som udgangspunkt blive bedt om at stige af/på i Tinglev, og så bestiller DSB en taxa imellem Tinglev og Padborg.
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/handicapservice-i-dsb/ ("Kort over Handicapservice" i højre side).

Hilsen Mikkel

Coradia Stream & Talgo nyt
Af sil1207. 28/09-24, 12:00.
Citat fra: mss Dato 28/09-24, 11:17Jeg tænker at man  endelig må hæve mindst en perronkant i Padborg eller lade den udgå som stop. Diverse Storm P. løsninger vil aldrig blive en succes.
Det er friskt nok at du vil lade en station udgå som stop bare på den baggrund. Der findes altså også passagerer der ikke behøver hjælp til at komme ind/ud af toget, og som er afhængige af en togforbindelse. Det lyder lidt på dig som at du synes, at det er bedre ikke at have en løsning overhovedet, end at have en dårlig løsning.

Vi kører også en gang imellem rundt med IC4-togsæt og dobbeltdækker-stammer hvor handicap-vognen er aflåst, og som konsekvens ikke kan medtage kørestole, barnevogne og cykler. Skal vi så også aflyse toget helt fremfor at køre med "gående" passagerer i de åbne vogne?

Citat fra: Krabsen Dato 28/09-24, 11:03
Citat fra: Jensen123 Dato 28/09-24, 10:54
Citat fra: RasmusD Dato 28/09-24, 10:42
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 01:16Men det bliver stadig et trin på 50 cm, hvilket er over det dobbelte af TSI-reglernes krav til nye perroner der hedder at trin må maksimalt være 23 cm.

Det kan selvfølgelig også være at Padborg udgår som stop til passagerudveksling, så det kun bliver personaleveksel og evt. politikontrol.

Jeg har hørt snak om at der skal konstrueres nogle mobile perrontrin, der køres frem af personale på stationen og så placeres ved togets døre. Formodentligt vil der så kun være enkelte døre åbne, men med det lave passagerantal på Padborg går det nok. Hvis man altså vælger den løsning.

Ja, for skide være med FNs handicapkonvention, som blandet andet skal give lige adgang til diverse områder.
Som vil være opfyldt ved den løsning.
Der er ikke krav om adgang gennem samtlige indgange. I så fald ville svingdøre ved storcentre, museer og kontorbygninger være umulige.


I handicapkonventionens artikel 3 punkt a står der: "Respekt for menneskets naturlige værdighed, personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhængighed af andre personer"

Hvad forstår du ved uafhængighed af andre personer og personlig autonomi??

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 28/09-24, 12:13.
Citat fra: RasmusD Dato 28/09-24, 10:42
Citat fra: andersj Dato 28/09-24, 01:16Men det bliver stadig et trin på 50 cm, hvilket er over det dobbelte af TSI-reglernes krav til nye perroner der hedder at trin må maksimalt være 23 cm.

Det kan selvfølgelig også være at Padborg udgår som stop til passagerudveksling, så det kun bliver personaleveksel og evt. politikontrol.

Jeg har hørt snak om at der skal konstrueres nogle mobile perrontrin, der køres frem af personale på stationen og så placeres ved togets døre. Formodentligt vil der så kun være enkelte døre åbne, men med det lave passagerantal på Padborg går det nok. Hvis man altså vælger den løsning.

Sådan nogle fik man også lavet til ICE-TD dengang de begyndte at køre i Sønderjylland, men det var ikke meget man fik dem brugt. ICE-TD havde også et trin der klappede ud, så det ikke var helt 50 cm.

Anders

Coradia Stream & Talgo nyt
Af mss. 28/09-24, 16:55.
Seneste redigering: 28/09-24, 16:59 af mss
Der er tydeligvis altid nogle der prøver at nedtone vigtigheden af handicapvenlige faciliteter. Der kan i godt tænke om igen. Det er 2024 og de ting skal bare være i orden. Det er heller ikke for sjov at der er et generelt krav om niveaufri adgang til bygninger i BR18. De nævnte svingdøre, karusseldøre osv. skal også være flankeret af døre for kørestolsbrugere. Det er heller ikke valgfrit.
Tiderne skifter, og det er også DSB nødt til at respektere.


Coradia Stream & Talgo nyt
Af Jimbow. 28/09-24, 17:52.
Citat fra: mss Dato 28/09-24, 11:17Nej, med et par mobile perrontrin er den ikke løst. Der skal lifte til, ellers får du ikke en kørestol op i toget.
Jeg tænker at man  endelig må hæve mindst en perronkant i Padborg eller lade den udgå som stop. Diverse Storm P. løsninger vil aldrig blive en succes.

Der er planer om at hæve perronerne i Padborg, men pt. endnu ingen forventet dato for hvornår de kan være færdige.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af RasmusD. 28/09-24, 18:58.
Citat fra: mss Dato 28/09-24, 16:55Tiderne skifter, og det er også DSB nødt til at respektere.

Det gør de da også? Som sagt har de fleste store stationer mobile kørestolslifte, så kan man hjælpe kørestolsbrugere ind og ud af IC3- og IR4-tog. Man kan sikkert finde en lignende løsning til Padborg station om nødvendigt, når Talgo-vognene engang er sat i drift.

Har vi alle glemt at Talgo-vognene er udstyret med mobile ramper som personalet kan bruge når kørestolsbrugere eller andre skal af og på?

Citat fra: RasmusD Dato 28/09-24, 18:58
Citat fra: mss Dato 28/09-24, 16:55Tiderne skifter, og det er også DSB nødt til at respektere.

Det gør de da også? Som sagt har de fleste store stationer mobile kørestolslifte, så kan man hjælpe kørestolsbrugere ind og ud af IC3- og IR4-tog. Man kan sikkert finde en lignende løsning til Padborg station om nødvendigt, når Talgo-vognene engang er sat i drift.
Hej Rasmus
Hvad er du ikke forstår ved:"personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhængighed af andre personer"


"Artikel 3

Generelle principper

Konventionens principper er:

a) Respekt for menneskets naturlige værdighed, personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhængighed af andre personer"


Citat fra: Gustav Hansen Dato 28/09-24, 19:06Har vi alle glemt at Talgo-vognene er udstyret med mobile ramper som personalet kan bruge når kørestolsbrugere eller andre skal af og på?

Hej Gustav

Hvad er det du ikke forstår ved: "personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhængighed af andre personer"

Gå op Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34
Svenska-lok
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak